ورزش باید از دست سیاسیون و نظامی‌ها خارج شود

پیشکسوت جودوی ایران گفت: اگر می‌خواهیم در ورزش پیشرفت داشته باشیم، باید آن را از دست سیاسی‌ها و نظامی‌ها خارج کنیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،آرش میراسماعیلی با حضور در غرفه  در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: شاید آنالیز ورزش ما را می‌توان این‌طور توصیف کرد که شرایط خوبی ندارد و سال‌هاست دست سیاسیون و نظامی‌ها افتاده و یکی از دلایل عدم پیشرفتش، همین مسئله می‌باشد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم شاهد رشد و شکوفایی ورزش کشورمان باشیم، باید آن را به کسانی بسپاریم که خاک ورزش را خورده‌اند، تجربه دارند و زحمات زیادی کشیده‌اند اما متأسفانه در حال حاضر خانه‌نشین شده و باید ببینند کسانی در ورزش مسئولیت به عهده گرفته‌اند که هیچ تخصصی در این خصوص ندارند.

پیشکسوت جودوی ایران در ادامه تصریح کرد: تخصصی بودن و شناخت از ورزش، کمترین مسئله‌ای است که در کشور ما وجود دارد و متخصصین گوشه‌نشین شده اما غیرمتخصص‌ها صاحب پست و مقام شده‌اند.

میراسماعیلی افزود: باید بی‌تعارف بگویم که یک عده غیرتخصصی به طور چرخشی همیشه در ورزش حاضر هستند و تنها جایشان عوض می‌شود و بدون اینکه هیچ تجربه‌ای از سمت خود داشته باشند، در ورزش حضور داشته و هر روز می‌بینیم که با بودن آنها، ورزش در کشور ما رو به سقوط است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این دوستان غیرورزشی تنها صندلی‌هایشان عوض می‌شود و هیچ وقت از این عرصه کنار نمی‌روند و متخصص‌ها باید شاهد حضور غیرتخصصی‌ها در عرصه ورزش کشورمان باشند.

میراسماعیلی در خصوص وضعیت جودوی حال حاضر ایران گفت: برای جودوی ایران حال و روز خوبی را نمی‌شود تصور کرد. در یک سال گذشته با حضور مدیریت جدید و قدیمی جودو و آمدن درخشان بعد از ۱۲ سال، امیدوار بودیم بتواند در این امر موفق باشد و از تجربه ۱۲ ساله خودش استفاده کرده که متأسفانه این مسئله به وقوع نپیوست و شاهد دوران ضعیف جودو و شکست‌های پی‌درپی رده‌های پایه در یک سال گذشته در مسابقات آسیایی و جهانی هستیم و این متأسفانه زنگ خطری برای جودوی ما شده است.

پیشکسوت جودوی ایران ادامه داد: امیدوارم نگاه مدیریتی فدراسیون، نگاه دلسوزانه و اولویت اول، موفقیت جودو و رسیدن به مدال‌های جهانی باشد. اگر پیشکسوتان نقد می‌کنند و از وضعیت جودو ناراحت هستند، تنها دلیلش این است که دلشان برای جودو می‌سوزد و دوست دارند موفقیت این رشته را هر چه زودتر ببینند.

میراسماعیلی در پایان تأکید کرد: امیدوارم غیرورزشی‌ها اجازه دهند ورزشی‌ها به عرصه خودشان بازگردند تا شاهد شکوفایی ورزش کشورمان در مقاطع بین‌المللی باشیم.

/مه