خداحافظی مجید لشگری با دنیای تجربه

خداحافظی ملی‌پوش والیبال نشسته از دنیای قهرمانی در پاریس

مجید لشگری چهره پرآوازه والیبال نشسته ایران و عضو قائمشهری تیم ملی والیبال نشسته ایران پس از چهارمین حضور در فینال رقابت‌های پارالمپیک و کسب چهارمین مدال از این رقابت‌ها، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و در بالاترین سطح ورزش قهرمانی از جمع ملی‌پوشان جدا شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛دیدار نهایی مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شامگاه جمعه در سالن نورث آرنا پاریس بین تیم‌های ایران و بوسنی برگزار شد که این مسابقه در پایان با نتیجه ۳ – ۱ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید تا والیبال نشسته ایران در دهمین صعودش به فینال پارالمپیک، مقتدرانه برای هشتمین بار قهرمان پارالمپیک شود.

مجید لشگری بازیکن ۴۵ ساله قائمشهری تیم ملی والیبال نشسته ایران پس از پایان مسابقه فینال پارالمپیک پاریس و مراسم اهدای مدال، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

والیبالیست قائمشهری تیم ملی والبیال نشسته در چهار دوره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو، ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۴ پاریس حضور داشت که در لندن با تیم ملی مدال نقره و در سه دوره دیگر مدال طلای پارالمپیک را کسب کرد.

سه مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی گوانگ‌ژو ۲۰۱۰، اینچئون۲۰۱۴، جاکارتا ۲۰۱۸، ۲۰۲۲ هانگژو و چندین مدال طلای رقابت‌های جهانی و بین‌المللی در ویترین مدال‌های این والیبالیست قائمشهری ثبت شده است.

لشگری پس از کسب عنوان قهرمانی در پارالمپیک پاریس گفت: یک فینال سخت و طاقت فرسا بود. تیم بوسنی در اواخر گیم اول قدرت زیادی از خود نشان داد، اما با خونسردی و تسلط ذهنی توانستیم بهترین عملکردمان را ارائه بدهیم و خدا را شکر یکبار دیگر مدال طلا را به دست آوردیم.

وی افزود: این مدال طلا را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم و امیدوارم که توانسته باشیم دل مردم ایران را شاد کنیم. همچنین از همه کسانی که برای ما زحمت کشیدند، پیگیر مسابقات ما بودند و دعای خیرشان پشت سر ما بود، تشکر می‌کنم.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در این رقابت‌ها با حضور سه ستاره مازندرانی‌اش یعنی رمضان صالحی، مجید لشگری و مرتضی مهرزاد حضور یافت که هر کدام سهم بالایی در تکرار عنوان قهرمانی پارالمپیک برای ایران داشتند. مرتضی مهرزاد بهترین اسپکر فینال مسابقات معرفی شد.