پارالمپیک پاریس|

پیروزی شیرین ایران مقابل بوسنی/ صید طلای ناب ایران با درخشش مثلث مازنی‌ها

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با شکست بوسنی مقتدرانه قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۴ شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛تیم ملی والیبال نشسته ایران در فینال پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، به مصاف تیم ملی بوسنی و هرزه گوین رفت که با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

ایران دست نخست را به حریف واگذار کرد، اما در دست‌های دوم، سوم و چهارم به برتری رسید تا قهرمان شود.

مرتضی مهرزاد چالوسی که به عنوان بلندقدترین بازیکن والیبال جهان هم مطرح است به عنوان بهترین اسپکر این مسابقات هم معرفی شد نقش به سزایی در قهرمانی ایران داشت.
رمضان صالحی ساروی هم به عنوان لیبرو نقش مهمی در پیروزی‌های تیم ایران داشت.

امین اصغری ساروی هم به عنوان مربی، در آماده کردن تیم برای این بازی‌ها نقش مهمی بر عهده داشت و متاسفانه با کم لطفی و بی مهری مسئولین همراه کاروان تیم ملی اعزام شد.
مجید لشگری قائم شهری یکی از بازیکنان خوب کشورمان بود که هر وقت به زمین آمد خودش را نشان داد و در پایان این مسابقات از دنیای حرفه ای بازیگری برای همیشه خداحافظی کرد.

تولد مجید لشگری۶‹Bÿ”Ì{|÷[

این هشتمین قهرمانی والیبال نشسته ایران در ادوار پارالمپیک محسوب می‌شود که باز هم با شکست بوسنی در یک دیدار سنتی به دست آمد. ایران پرافتخارترین تیم ملی والیبال نشسته جهان محسوب می‌شود.
این پنجمین مدال طلای کاروان ایران در این مسابقات بود و ایران با این طلا ۶ پله در جدول صعود کرد و به رتبه هجدهم رسید.
در پایان رقابت‌ها داود علیپوریان به عنوان بهترین پاسور، میثم علیپور به عنوان بهترین سرویس زن، مرتضی مهرزاد به عنوان بهترین اسپکر و میثم علیپور به عنوان ارزشمندترین بازیکن معرفی شدند.