مجید کاویانپور :در مسائل فوتبال پایه مدیران و مربیان باید وجدان کاری داشته باشند

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نخستین و مهمترین اشکال در تیم های پایه می باشد زیرا در ایران به کار پایه ای توجه آنچنانی نمی شود و بازیکنان در نوجوانی آموزش حرفه ای نمی بینند و با مشکلات پایه ای وارد تیم های بزرگسالان می شوند. این قضیه بدیهی است زیرا اگر در بازی های […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نخستین و مهمترین اشکال در تیم های پایه می باشد زیرا در ایران به کار پایه ای توجه آنچنانی نمی شود و بازیکنان در نوجوانی آموزش حرفه ای نمی بینند و با مشکلات پایه ای وارد تیم های بزرگسالان می شوند. این قضیه بدیهی است زیرا اگر در بازی های لیگ یا تیم ملی دقت کنیم می بینیم اکثر بازیکنان در مواقع حساس مخصوصا زمانی که تیمشان بازنده باشد دچار استرس شدیدی می شوند. فقط به خودشان فکر می کنند، تعداد پاس های صحیح کم می شود، بازیکنان چهارچوب شناس نیستند و موقعیت ها را از دست می دهند و … .

همه می دانیم که گاهی افرادی که مسئول استعداد یابی هستند نقش دلال را بازی می کنند و استعدادهای زیادی به دلایل مختلف موفق نمی شوند وارد فوتبال حرفه ای شوند.

این روز ها مشکلات در فوتبال پایه بسیارمشاهده می شود و به همین منظور به سراغ شخصی رفتیم که بعد پایان فوتبالش در رده پایه مشغول به فعالیت می باشد .

امروز “ مجید کاویانپور “ فوتبالیست سابق و مربی آینده دار استان و شهرستان آمل در دفتر ما حضور پیدا کرد و در خصوص ورزش پایه به گفتگو پرداخت که در ادامه ماحصل صحبت های این مربی جوان را میخوانید :

فوتبال پایه از نظر سخت افزاری مشکل دارد

فوتبال پایه از نظر سخت افزاری و امکاناتی ضعیف است و شرایط برای حضور تیم ها در استان مازندران با این شرایط سخت است. استعداد زیادی در استان مازندران به خصوص در پایه داریم که بازیکنان می توانند خودشان را نشان دهند تیم هایی مانند شهروند نور که به تازگی قهرمان استان شده اند و چند تا از تیم های دیگر استان که شرایط خوبی دارند.

مشکل اصلی فوتبال مازندران نبود زمین فوتبال است

به نظر من مشکل اصلی فوتبال مازندران نبود زمین فوتبال است متاسفانه در همین شهر آمل یک زمین فوتبال وجود دارد که اکثر تیم ها از جمله پیشکسوتان تا مدرسه فوتبال در آن تمرین می کنند. در روستاها در بخش هماهنگی هیئت ها, جوانان آن روستا در آن زمین فعالیت می کنند.

 

در تیم های مطرح مازندران باید از بازیکنان بومی استفاده شود

من در دو تیم بزرگ استان مازندران شموشک نوشهر که در لیگ برتر حضور داشت و نساجی قائمشهر حضور داشتم که به نظر من نبود تیم در سطح اول کشور مشکل مالی است و همچنین ضعف مدیریت هم از دلایل عمده حضور نیافتن در لیگ برتر است. متاسفانه در استان ما در تیم های مطرح به عنوان مثال تیم خونه به خونه بازیکن های پا به سن گذاشته ی که از دوستان بنده هم هستن غیربومی زیادی دارد که برای فوتبال استان مازندران با توجه به کیفیت خوب بازیکنان استان جالب نیست.

مربی ها نباید نتیجه گرا باشند

در مازندران در همه رده ها مسابقه فوتبال خوشبختانه برگزار می شود ولی در یک جاهایی فقط رفع مسئولیت مشاهده می شود که کنترل و نظارت در آن نادیده گرفته می شود. اولین قدم برای پیشرفت استان مازندران مربی ها هستند و صرفا نتیجه گرا نباشند. در فوتبال پایه نظارت حرف اول را میزند و باید بیشتر به این مسائل توجه شود.

مدیران و مربیان پایه باید وجدان کاری داشته باشند

فوتبال پایه یک اصل اساسی است متاسفانه فساد در آن دیده می شود به نظر من هزینه ایی که خانواده ها برای فرزندانشان می کنند باید استعداد او را هم در نظر بگیرند و مطمئن باشند که اگر میلیاردها تومن هم هزینه کنند و آن بازیکن استعداد نداشته باشد به جایی نخواهد رسید . در مسائل فوتبال پایه مدیران و مربیان باید وجدان کاری داشته باشند و مدیریت بهتری را ارائه دهند تا شاهد مسائلی از جمله فساد مالی در فوتبال از جمله فوتبال پایه نباشیم.

 در پرسپولیس جوان برنامه ی ۴ ساله ای برای حضور در مسابقات داشتیم

از ۳ سال پیش زمانیکه در نساجی بازی میکردم به دلیل وقفه ایی که در آن ایجاد شد پیشنهاد سرمربیگری آکادمی پرسپولیس را که آقای هادی کاشفی آن را در شهرستان آمل و نور تاسیس کردند پذیرفتم. در نور تیم داری را در رده های نونهالان , نوجوانان و جوانان تشکیل دادیم که خروجی آن با زحمتهای مربیان از جمله سعید کوزه گر بسیار خوب بود ودر تیم پرسپولیس جوان آمل هم یک برنامه ی ۳ ساله داشته داشتیم که الان در سال چهارم هستیم با گرفتن سهمیه ی مسابقات استانی در رده نوجوانان تمریناتمان را سپری میکنیم.

و در آخر از مسئولین خواهشمندم که نظارت بیشتری به فوتبال پایه کنند و از آقایان کاشفی , رحمانزاده , آرش بشیرپور , علی حسینی که در مجموعه پرسپولیس همکاران من هستند و خبرنگاران مازند اسپرت که این شرایط را فراهم کردند نهایت تشکر را میکنم.

 

گفتگو و تنظیم از : المیرا قاسم تبار – علی حسینی