حسن یزدانی آماده رقابت

خبر خوش فیزیوتراپ حسن یزدانی در خصوص کاپیتان

فیزیوتراپ حسن یزدانی گفت: حسن یزدانی حدودا روزی ۸ ساعت تمرین می‌کند و طی چند روز آینده روی تشک ‌خواهد رفت.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛دکتر رضایی فیزیوتراپ حسن یزدانی، در گفت و با خبرنگار مازنداسپرت، درباره آخرین وضعیت کاپیتان تیم‌ملی، اظهار کرد: حسن یزدانی حدودا روزی ۸ ساعت تمرین می‌کند و او طی روزهای آینده به روی تشک ‌خواهد رفت.

رضایی افزود: حسن یزدانی با فیزیک بدنی خاص خودش و اراده‌ی مثال زدنی‌ای که دارد از روند بازتوانی بعد از جراحی در استانداردهای جهانی یک ماه و نیم جلو‌تر است و‌ برای کشتی گرفتن در المپیک هیچ‌ مشکلی نخواهد داشت.

حسن یزدانی دارنده ۹ نشان المپیک و جهانی خود را برای حضور در سومین المپیک زندگی قهرمانی‌اش آماده می‌کند.

او بعد از کسب نشان نقره جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی هانگژو، تصمیم به جراحی کتفش گرفت.

همان وقت اعلام شد یزدانی بعد از چهار تا پنج ماه قادر به بازگشت روی تشک است.

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی دعوت شد اما خبر بامداد روز گذشته به اندازه کافی غافلگیری داشت. دیوید تیلور، قهرمان المپیک توکیو، از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند!

تیلور در مرحله انتخابی تیم ملی به آرون بروکس ۲۳ ساله باخت و از پوشیدن دوبنده تیم ملی آمریکا بازماند.

«جادوگر» که از سال ۲۰۱۹ به این طرف تنها یک‌بار در سال ۲۰۲۱ به حسن یزدانی باخته، رکورد عجیب و غریبی ثبت کرده است.

او مقابل هر کشتی‌گیری در این بازه زمانی قرار گرفته برنده شده و آن‌قدر با اختلاف امتیاز بالا چنین کاری کرده که حتی تصور این شکست اخیر را هم محال می‌کند.

نبودن دیوید تیلور در المپیک پاریس فقط آمریکایی‌هایی که این رشته را دنبال می‌کنند، شگفت‌زده نکرده بلکه باعث شکل‌گیری یک غافلگیری در ایران هم شده است.

واقعیت این است که تا پیش از این، در کشتی ایران، فردی تصور نمی‌کرد دیوید تیلور در المپیک غایب باشد. بسیاری فقط جویای شرایط حسن یزدانی بوده و نگران این بودند که آیا حسن یزدانی با توجه به جراحی انجام‌داده روی کتف مصدومش می‌تواند خودش را به المپیک برساند یا خیر.

حسن دقیقا از روز گذشته بعد از آن عمل جراحی که علیرضا دبیر معتقد است «عمل بسیار سختی است»، کارش را در فاصله سه ماه مانده به المپیک استارت زده، ولی درست در همان روز، بزرگ‌ترین رقیب همه دوران او، یعنی دیوید تیلور از رسیدن به المپیک بازماند.

این غیبت حالا نه‌تنها معادلات وزن ۸۶ کلیوگرم کشتی آزاد المپیک را به هم ریخته بلکه نوعی سردرگمی هم در ایران رقم می‌زند، دلیلش پیش از این، شرایط بدنی حسن یزدانی بود، ولی از الان به بعد، علاوه بر آن فاکتور، نبودن دیوید تیلور هم خودنمایی می‌کند.

باید صبر کنیم تا بینیم کادرفنی تیم‌ملی برای این وزن چه تصمیمی خواهد گرفت، آیا حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور مسافر المپیک خواهند شد یا کشتی‌گیر دیگری مسافر پاریس می‌شود؟