نرگس افشین: اسپانسرینگ و دیده شدن اصلی ترین دغدغه بانوان ورزشکار

داور بین‌المللی والیبال ایران گفت: اصلی‌ترین دغدغه بانوان ورزشکار بحث اسپانسرینگ و دیده شدن همانند آقایان است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نرگس افشین داور مطرح مازندرانی والیبال کشور در خصوص شرایط والیبال ایران اظهار کرد: پیشرفت حال حاضر والیبال نتیجه همدلی، استعدادیابی و تلاش مسؤولان در سطح کشور و استان‌هاست.

افشین از رشد چشمگیر بانوان در ورزش گفت و افزود: اگر در  استان‌های کشور شرایط را برای آقایان و بانوان در ارتباط با ارتقاء سطح‌ یکسان شود، بانوان موانع کمتری را شاهد خواهند بود؛ کما اینکه در حال حاضر شاهد پیشرفت چشمگیر بانوان در اکثر رشته‌ها هستیم.

وی در خصوص سختی قضاوت و بازیگری هم صحبت کرد و ادامه داد: به نظر بنده قضاوت خیلی خیلی سخت از بازیکنی است، برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود سال‌ها وقت صرف کسب تجربه خواهد شد.

افشین ادامه داد: بنده از کودکی وقتی ۱۰ سال داشتم در شهر قائمشهر والیبال بازی می‌کردم تا قبل از امر قضاوت، اولین مربی بنده خانم خدیجه محمودی بود و مدیون زحمات ایشان هستم؛ گاها در پایان تمرینات برای هم تیمی‌ها بعنوان داور سوت می‌زدم و کم‌کم علاقمند شدم.

این داور بین‌المللی والیبال ایران اشتباهات داوری را جزوی از ورزش دانست و افزود: در سال‌های قضاوت اشتباهاتی بوده و حتی بر اساس قوانین و اختیارات داده شده رای عوض شده اما خداراشکر همیشه سعی دارم حقی پایمال نشود.

وی در خصوص راهکارها در مورد کاهش اعتراضات به داوران گفت: مهمترین فرهنگ‌سازی برای تعدیل اعتراض‌ها به روز شدن رهبران تیم و تعلیم به بازیکنان خواهد بود.

تنها داور بانو دارای کاتاگوری C فدراسیون جهان با بیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه بانوان اسپانسرینگ و دیده شدن همانند آقایان است، گفت : پتانسیل‌های خوبی از داوران بانو در سطح کشور داریم و با توجه به نگاه مثبت آقای داورزنی، جنسیت تعیین کننده نیست و حمایت‌های همه‌جانبه ایشان در چند سال اخیر موجب پیشرفت قابل توجه بانوان بوده است.