دلیل مثبت اعلام شدن دوپینگ قهرمان مازنی/محمد حسین محمدیان ، قربانی نااگاهی ها !

محمد حسین محمدیان ، کشتی گیر ساروی و ملی پوش کشورمان به دلیل مصرف مواد نیروزا از سوی اتحادیه ی جهانی کشتی با محرومیت ۴ ساله مواجه شده است . به گزارش مازند اسپرت ،محمدیان که این روزها عزادار مرگ مادربزرگش است ، امروز خبری ناگوارتر به گوشش رسید . خبری دوری اجباری ۴ ساله […]

محمد حسین محمدیان ، کشتی گیر ساروی و ملی پوش کشورمان به دلیل مصرف مواد نیروزا از سوی اتحادیه ی جهانی کشتی با محرومیت ۴ ساله مواجه شده است .

به گزارش مازند اسپرت ،محمدیان که این روزها عزادار مرگ مادربزرگش است ، امروز خبری ناگوارتر به گوشش رسید . خبری دوری اجباری ۴ ساله از میادین کشتی . خبر دوپینگ این جوان خوش اخلاق برای همه یک شوک محسوب می شود چون اصلا محمدیان مسابقه ی خاصی در پیش نداشت که بخواهد از مواد نیروزا استفاده کند .

 

qwqwe

ماجرا از این قرار است که محمدیان وقتی متوجه شد که به مسابقات جهانی اعزام نخواهد شد ، برای درمان آسیب دیدگی مچ پای خود ، اردوی تیم ملی را ترک کرده و به پزشک معالج خود مراجعه کرد .

پزشک او هم برای درمان آسیب دیدگی دارویی برای محمد حسین تجویز کرد که در آن از مواد ممنوعه ی نیروزا به نام متاسترون متابولیت استفاده شده بود. محمدیان هم بدون مشورت با پزشکان تیم ملی آن دارو را مصرف کرد .

چندی پیش ماموران وادا برای تست گیری ناگهانی به اردوی تیم ملی آمدند و از محمدیان هم تست گرفتند که جوابش مثبت اعلام شد و چون محمدیان از استفاده این داروی ممنوعه برای درمان آسیب دیدگی اش اطلاعاتی در اختیار ماموران نمونه گیری قرار نداد ، متاسفانه جای هیچ اعتراضی باقی نمانده است و اجرای حکم قطعی است  تا به همین راحتی یک جوان آینده دار دیگر تنها به دلیل ناآگاهی قربانی معضل دوپینگ شود .

برای اطلاع از جزییات دقیق تر این محرومیت با دبیر هیات کشتی استان مازندران گفتگویی انجام دادیم که ایشان با بیان اینکه هنوز نامه از فدراسیون به دست به نرسیده است ، حاضر به شرح ماوقع نشدند .

به گزارش مازند اسپرت ، محمدیان که در کارنامه ی خود عنوان سومی جهان را نیز دارد از جانشینان رضایزدانی پس از المپیک به شمار می رفت . اما معلوم نیست تا ۴ سال دیگر مسیر زندگی این کشتی گیر بااستعداد به په سمت و سویی خواهد رفت .