تور امریکایی ها برای نابغه ۲ ساله بابلی/آرات در رادار یانکـــــــی ها!

چشم هایی که او را اولین بار دیدند جسارت نداشتند تا نامش را نابغه بگذارند. گفتند کودک است و از سر اتفاق چند شیرین کاری داشته و امکان ندارد نمایش متهورانه این بچه تو دل برو ادامه یابد اما یافت! به گزارش مازند اسپرت ؛ وقتی دیلی میل روزنامه معروف اروپایی ها با آب و […]

12220000aradچشم هایی که او را اولین بار دیدند جسارت نداشتند تا نامش را نابغه بگذارند. گفتند کودک است و از سر اتفاق چند شیرین کاری داشته و امکان ندارد نمایش متهورانه این بچه تو دل برو ادامه یابد اما یافت!

به گزارش مازند اسپرت ؛ وقتی دیلی میل روزنامه معروف اروپایی ها با آب و تاب از تولد یک نابغه ایرانی گفت، بقیه هم باورشان شد. پس از آن بود که رسانه های وطنی به سراغش رفتند و باورش کردند در حالیکه آرات حالا خریدارانی دارد که حاضرند زندگی و آینده اش را تامین کنند.
یک مجموعه آموزشی نخبه یابی در امریکا در صدد انتقال آرات حسینی نابغه ی ۲ ساله ی بابلی است.
آرات کودک مازنی است که توانایی عجیبی در اجرای حرکات ابتدایی ژیمناستیک داشته و گفته می شود که سه سال زودتر از موعد قابل انتظار و بر اساس قدرتی که در دستانش نهفته، قدرت انجام حرکات پرتابی و چرخشی را دارد.

او که با ساخته شدن یک پیج در شبکه مجازی به شهرت دست یافته، فیلم ها و تصاویرش توسط کاربران کشورهای مختلف مورد تحسین قرار گرفته و حالا امریکایی ها را مشتاق کرده تا این نابغه را به سوی خود بکشانند. این در حالیست که با وجود برخی تلاش ها از سوی نهادهای دولتی نظیر اداره کل ورزش و جوانان استان، به نظر می رسد پدرش تمایلی به ماندن فرزندش در ایران ندارد!

وی از ماهها پیش علاقه اش را به انتقال آرات به ژاپن نشان داده و در اینستاگرام هم تمایلش را ابراز کرده بود اما بعدها آن علائم و پست ها را حذف نمود!

پدر آرات به شدت تمایل دارد تا پسرش که به شکل خارق العاده ای حرکات سخت ژیمناستیک را انجام می دهد در بیرون از کشورمان مورد آموزش قرار گیرد. پیش از این متولیان ورزش استان متوجه شدند که پدر این کودک بیکار است و در کنار تسهیلاتی که برای کودکش می خواهد، خواهان قرارداد قابل ملاحظه و یا کسب یک شغل برای خود می باشد.

از سوی دیگر پدر آرات بهیچوجه اجازه نمی دهد که پسرش از او جدا شده و تحت آموزش قرار گیرد و اصرار دارد که خودش در تمامی مراحل کنار او بوده و وقتی با سوال مواجه می شود, تنها به این پاسخ اکتفا می کند که آرات به غیر از او نمی تواند با مربی دیگری کار کند!

وقتی خبر علاقه مندی امریکایی ها منتشر شد، تصور گردید که دوباره قصد بر این است توجهات عمومی به این کودک بر پایه خواسته پدرش افزایش یابد اما پیگیری های ما نشان می دهد که خبر صحت دارد و جلب توجهی صورت نگرفته است. این بنیاد آموزشی در امریکا اعلام کرده که تلاش می کند آرات را به یک مرحله تمرینی دعوت کند. این بنیاد سالانه در میان استعدادهای خبره به ویژه ژیمناست ها برخی را دعوت به کار می کند اما این از معدود دفعاتی است که از خارج امریکا متقاضی می شود.

اما این حضور بدون پول و تامین هزینه های سفر نیست و این بنیاد فقط زمینه آموزش را فراهم می کند.آرات اولین ایرانی است که فرصت دارد تا در این کمپ با آموزش خاص ژیمناستیک توسط امریکایی ها آشنا شود.
این بنیاد تحت عنوان ست تومبلینگ و یا نشستن و غلت خوردن در نیوجرسی واقع شده ولی مشخص نیست که چه زمانی آرات انتقال خواهد یافت.به طور حتم دعوت نامه آرات به شکل رسمی از جانب این مجموعه ارسال خواهد شد تا وی به همراه پدرش روانه امریکا شود.

البته پیداست که او در ابتدا برای گذران یک دوره آموزشی روانه خواهد شد اما احتمال جذبش پس از دیدن کارشناسان امریکایی زیاد است.

آرات مثل گبی؟
پیش از این هم امریکایی ها در عرصه ژیمناستیک از قاره ای دیگر ستاره ای را صید کردند و مدال های فوق العاده ای گرفتند.مثال بارز در این موضوع که امریکایی ها ستاره های آینده خود را از دیگر کشورها پیدا می کنند گبی است.

گبریله کریستینا ویکتوریا داگلس معروف به گبی یک ژیمناست آمریکایی است. داگلس که عضو تیم ملی ایالات متحدهٔ آمریکا است، توانست در رقابت‌های قهرمانی ژیمناستیک هنری جهان در سال ۲۰۱۱ در توکیو ژاپن به مدال طلا دست یابد. همچنین او در تیم اعزامی به المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز حضور داشت که موفق به دریافت مدال طلا در هر دوبخش انفرادی و مجموع تیمی شد. او اولین آمریکایی آفریقایی‌تبار زن و اولین آمریکایی آفریقایی‌تبار در رشته ژیمناستیک است که در تاریخ المپیک در انفرادی مجموع قهرمان شده است. داگلس همچنین به عنوان اولین ژیمناست آمریکایی که موفق به دریافت مدال طلا در هر دو بخش انفرادی و تیمی در یک المپیک شده است شناخته می شود. او به دلیل عملکرد عالی بر پارالل نا همسطح سنجاب پرنده نام گرفته‌ است.همچنین او در رقابتهای جهانی ۲۰۱۱ نیز یکی از اعضای تیم ایالات متحده بود که موفق به کسب مدال طلا شدند.هیچ بعید نیست که آنها در آرات هم گبی را می جویند.

سفر به مهد جدید
امریکایی ها در ورزش های پایه سرمایه گذاری قابل توجهی داشته و در یک دهه گذشته به حریفی قدرتمند تبدیل شده اند. وقتی در سال ۲۰۱۴ در چین با صلابت قهرمان جهان شدند، قطب جدید ژیمناستیک دنیا نام گرفتند در حالیکه قدرت هایی صاحب سبک نظیر روسیه، چین، ژاپن، کره جنوبی، رومانی و … مبهوت شدند.
آرات دقیقا به کشوری می رود که به آن مهد جدید ژیمناستیک می گویند.