آغاز نبرد سونامی تکواندو در مکزیکوسیتی /نبرد دیدنی و مهیج برترینهای تکواندو جهان در مکزیکوسیتی

 مازند اسپرت ؛ مازندران، بالاخره لحظه های سخت و نفس گیر تکواندوکاران با انگیزه برای رسیدن به مرحله نهایی مسابقات گرندپریکس ۲۰۱۵ فرا رسید، هوگوپوشانی که با پشت سر گذاشتن ۳ مرحله نخست از سوی فدراسیون جهانی به مرحله فینال این رقابت دعوت شده اند در نبردی نهایی به این انتظار پایان خواهند داد.  به گزارش مازند […]

farzan مازند اسپرت ؛ مازندران، بالاخره لحظه های سخت و نفس گیر تکواندوکاران با انگیزه برای رسیدن به مرحله نهایی مسابقات گرندپریکس ۲۰۱۵ فرا رسید، هوگوپوشانی که با پشت سر گذاشتن ۳ مرحله نخست از سوی فدراسیون جهانی به مرحله فینال این رقابت دعوت شده اند در نبردی نهایی به این انتظار پایان خواهند داد. 

به گزارش مازند اسپرت ؛بی شک جدال بین ۸ تکواندوکار از ۴ وزن برای گرفتن بلیط ریودوژانیرو دیدنی و شگفت انگیز خواهد بود، این در حالی است که صدرنشینان اوزان ۵۸- ، ۶۸-،۸۰- و ۸۰+ کیلو در پایان این نبرد خیال خود را برای حضور در ریو راحت کرده اند اما پیش بینی رسیدن به میدان ریو برای نفرات چهارم تا هشتم غیر ممکن می باشد. 
فرزان عاشورزاده نماینده خوش نام و خوش اخلاق مازندرانی در تیم ملی تکواندو ایران،  طعم صدرنشینی را از پایان گرندپریکس ۲۰۱۴٫ با شکست حریف پرتغالی و دو نماینده از کره جنوبی چشیده . 
جوان پرتلاشی که گوی سبقت برای رسیدن به میدان المپیکی را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و صاحب عناوینی همچون طلاي مسابقات قهرماني جهان در سال ۲۰۱۵، طلاي مسابقات قهرماني آسيا و بازيهاي آسيايي در سال ۲۰۱۴، سه مدال طلا، يك نقره و يك برنز در مسابقات گرندپري در سال‌هاي ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ شد. 
حریفانی که از سال ۲۰۱۲ شروع به جمع کردن سهمیه ریو ۲۰۱۶ شدند شاید فکر نمیکردن روزی جوان ۱۸ ساله ای در نقطه صفر رنکینگ جهان و المپیک پا به میدان بگذارد، ولی فرزان با هدف مشخص و پشتکار قوی تواتست در دو سال با کسب ۱۵ مدال رنگارنگ طعم خوش صدرنشینی را بچشد و پس از پایان فینال گرندپریکس ۲۰۱۴ از رنکینگ پنجم به رنک نخست صعود پیدا کند. 
بازهم کار سخت پیش قراولی با مرد شماره یک این روزهای تکواندو می باشد، کسی که در مسابقات جهانی با دشت مدال طلای خود پیش قراول کاروان تیم ملی تکواندو ایران بود،  جدول قرعه اين رقابتها براساس رنكينگ ورزشكاران چيده مي‌شود، در صورت حضور تمامي نفرات دعوت شده از سوي فدراسيون جهاني در هر وزن، ۷ رقیب اصلی در وزن فرزان عاشورزاده قرار دارد که  برای رسیدن به طلای این رقابتها باید با ۳ تکواندوکار به پیکار بپردازد. 
جوان ملی پوش مازندرانی که به گفته فدراسیون تکواندو ایران ” يكي از اميدهاي اصلي براي ضرب كردن طلاي اين دوره از مسابقات است . در اولین گام باید به مصاف رقبایش در فینال گرندپری ۲۱۰۴ برود ، ابتدا بايد با «لوكاس گازمان» از آرژانتين رقابت كند و سپس با برنده ديدار «كسر رودريگز» از مكزيك و «لونت تونكات» از آلمان رقابت خواهد كرد. در آن سوي جدول نيز نمايندگان كشورهاي پرتغال، بلژيك و كره جنوبي (دو نماينده) راهي مرحله فينال مي‌شوند كه فرزان براي كسب نشان طلا بايد با يكي از اين نفرات ديدار كند. 
عاشورزاده ۱۹ ساله از عباس آباد مازندران، با داشتن ۴۴۲٫۱ امتیاز در رنک نخست المپیک و جهان ایستاده با اختلاف ۲۲۳٫۶۴ امتیاز با تفر ششم خیالش را بابت حضور در بازیهای المپیکی ریو آسوده کرده اما با این حال سخت به دنبال کسب طلا این رقابتها می باشد فرزان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو بیان کرده ” اين دوره از مسابقات قطعا سخت و دشوار خواهد بود چراكه در پايان اين پيكار نفراتي كه موفق به كسب سهميه بازيهاي ريو از طريق رنكينگ را شده‌اند، معرفي مي شوند و همه در تلاش هستند تا حداكثر امتياز اين مسابقه را بدست آورند. درست است كه من نيازي به امتياز اين مسابقات ندارم و حدود يك سال است سهميه ريو را قطعي كرده‌ام اما همانند تمامي مسابقات، با تمام قوا در اين رقابتها شركت مي كنم و هيچ حريفي را دست كم نمي‌گيرم.”   
ملی پوش مازنی در پایان با بیان اینکه ” تمام تمركز من هم اكنون براي مبارزه در فينال گرندپري مكزيك است و همه اين مسابقات در مسير رسيدن به هدف اصلي من يعني كسب خوش‌رنگترين مدال المپيك است.” به گفته هایش پایان داد. 
مسابقات از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلي آغاز مي‌شود و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت و مراسم اهداي مدال بعد از برگزاري فينال هر وزن انجام مي‌شود.  
*ايران ۹ ساعت و ۳۰ دقيقه از كشور مكزيك جلوتر است. 

مسابقات فينال گرندپري G8 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب ۸۰، ۴۸ و ۲۸٫۸ امتياز تعلق خواهد گرفت، البته حضور در اين رويداد نيز شامل امتياز المپيكي مي‌شود و تاثير در رنكينگ هر ورزشكار دارد. در پایان این رقابتها، ورزشکارانی که در رنکینگ اول تا ششم هر وزن قرار گیرند، جواز حضور در بازیهای المپیک ریو ۲۰۱۶ را کسب خواهند کرد که البته سهم هر کشور در هر وزن المپیکی یک ورزشكار است