با بدشانسی مدال آسیا را از دست دادم/ با جیوگا سطح روئینگ بالا رفت

قایقران تیم ملی روئینگ ایران بعد از ناکامی در تکرار مدال طلایش در آسیا، گفت: با بدشانسی مدال آسیا را از دست دادم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،عاقل حبیبیان پاروزن تیم ملی روئینگ کشورمان  گفت: در مسابقات امسال شرایط بدنی خوبی داشتم. دوره قبل مسابقات مدال طلای آسیا را گرفتم و این بار با تایمی بهتر پارو زدم اما حریفانم هم از قبل بهتر بودند و با قدرت در مسابقات حاضر شرکت داشتند. از آن سو یک بدشانسی آوردم، قایق من سبک وزن بود اما به دلیل مشکلاتی با قایق سنگین وزن پاروز زدم. هر چند در فینال این مشکل رفع شد اما برای هماهنگ شدن با قایق باید قبل از آن تمرین می کردم و همین باعث شد مدال طلای دوره قبل ام در آسیا را تکرار نکرده و اصلا مدالی نگرفتم.

وی با بیان اینکه  دوسالی است پی درپی در مسابقات بدشانسی می آورد و از کسب مدال باز می ماند، ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در این رقابتها قایق بود اما رقبا هم خوب بودند، من با صدم های ثانیه از کسب مدال بازماندم. به نظر خودم در زمان سه ماهی که جیوگا در راس تیم ملی حاضر شده بود برای مسابقات خیلی خوب آماده شدم و امیدوارم برای بازیهای آسیایی جاکارتا بیشتر از این آماده شوم. در کنار این مسئله وضعیت اردوهایمان در مریوان کمی بد پیش رفت. خیلی خوب نتوانستیم تمرین کنم و مشکلاتی مانند مسمومیت در اردوها نیز کمی از سطح آمادگی بدنی ام کاسته بود. به هر حال کمی بدشانسی آوردم، در بازیهای آسیایی قبل هم پارویم در فینال شکست تا نتوانم مدال بگیرم اما امیدواریم در این دوره برای کسب مدال خوش شانس باشم.

وی در مورد مربیگری «جیوگانیک» نیز گفت: او مربی خیلی خوبی بود و در سطح بالایی قرار داشت. به نظرم در همین مدت کوتاه سطح روئینگ ایران را بالا برده بود. امیدوارم فدراسیون و وزارت ورزش کمک کند تا وی دوباره به ایران بازگردد و با این مربی کار کنیم چرا که معتقدم با او می توانیم مدالهای بهتری بگیریم.

حبیبیان در پاسخ به این سوال که چرا پاروزنان اصرار بر حضور «جیوگانیک» دارند مگر ما در ایران مربی خوب در این بخش نداریم، گفت: ما مربی داریم اما شاید به خوبی جیوگا نباشند. با مربی ایرانی کار کردن سخت است و سطح آنها از این مربی پایین تر است. بازیهای آسیایی جاکارتا میدان سختی است و به نوعی المپیک آسیاست. برخی تیم ها برای حضور در این مسابقات برنامه چهارساله داشته اند و مدال آن بسیار با ارزش است.

پاروزن تیم ملی که در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا گرفته بود اما این بار دست اش از مدال کوتاه ماند توقعات خود را این طور بیان کرد: توقع این است که یک مربی خوب بالای سر ما باشد. اردوهای برون مرزی خوب برویم و به بچه ها بها بدهند. کمی از نظر امکانات قایقرانی در روئینگ ضعیف هستیم که فدراسیون در تلاش برای خرید قایق است.

وی با بیان اینکه مدتی پیش قایقهای روئینگ در دریاچه ابهر شکسته است، گفت: دو هفته پیش در اثر طوفان داربست هایی که قایق ها روی آن بود جدا شد و شکست و بسیاری از قایق ها شکستند و حتی از وسط نصف شدند که خوشبختانه  قایق من نشکست. ما الان در تهران برای تیم ملی تنها چند قایق داریم.

/مهر