مرادی: آمریکایی‌ها از رستمی و برادرش تضمین می‌خواهند/ سهراب هم می‌توانست در رکوردگیری شرکت نکند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند مطمئن شوند رستمی و برادرش بعد از مسابقات جهانی به ایران برمی‌گردند و در این باره باید تضمین دهند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،علی مرادی ، درباره مشکل به وجود آمده برای کیانوش رستمی مبنی بر اینکه دوباره باید برای مصاحبه به منظور دریافت ویزای آمریکا به دُبی برود، گفت: امروز به ما از سوی کمیته برگزار مسابقات جهانی اطلاع دادند که رستمی و برادرش یکی از فرم‌هایی را که مربوط به تضمین بازگشت آنها به ایران پس از مسابقات جهانی است را پر نکرده‌اند. ما هم این موضوع را به اطلاع آنها رساندیم که باید مدارک خود را تکمیل کنند و یک بار دیگر برای مصاحبه به دبی برود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این موضوع مانند ایوب موسوی همان زمان اعلام نشد، گفت: برگه‌ای به نام دبل چک به همه داده شده بود؛ همان زمان اخذ مدارک موسوی، نقص مدارک اعلام شد که پیگیری کردیم، اما ظاهرا چنین برگه‌ای را به رستمی و برادرش نداده بودند و نقص مدارک باعث شد ویزای آنها به مشکل بخورد. آمریکایی‌ها می‌خواهند مطمئن شوند رستمی و برادرش بعد از مسابقات جهانی به ایران برمی‌گردند و در این باره باید تضمین دهند. البته همان زمان مسئولان سفارت آمریکا در دبی گفتند که چنین برگه‌هایی به منظور صدور ویزا نیست و حتی ممکن است نفرات دیگر هم فرا خوانده شوند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود مسئولان وزارت ورزش از اعزام برادر رستمی به عنوان مربی ناراضی هستند و شاید این موضوع به نوعی سنگ‌اندازی برای خروج نام وی از ترکیب تیم اعزامی به آمریکا باشد، تصریح کرد:‌ چنین موضوعی درست نیست؛ وزارت ورزش در این مدت برای وزنه‌برداری سنگ تمام گذاشته است. از وزیر ورزش و معاونانش تشکر می‌کنم و خود کیانوش در جریان این موضوع است. از طرفی سفارت آمریکا برای برخی وزنه‌برداران سایر کشورها که احتمال می‌داد به کشورشان پس از پایان مسابقات جهانی بازنگردند، ویزا صادر نکرده است و چنین اشکالاتی مخصوص ایران نیست.

مرادی درباره دلیل عدم حضور رستمی در رکوردگیری نهایی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: این مباحث، مباحث فنی است. با توجه به اینکه رستمی هفته قبل برای ثبت رکوردش در لیگ وزنه‌های خوبی زده بود و از طرفی رکوردهای او بالاتر از تمام حریفان هم دسته‌اش بود و اختلاف زیادی با آنها داشت چنین تصمیمی گرفته شد. البته او مانند تمام ملی‌پوشان آزمایش دوپینگ را داد.

وی در خصوص اینکه با توجه به رکوردهای خوب سهراب مرادی اگر او هم می‌خواست، می‌توانست در رکوردگیری شرکت نکند یا اینکه چنین امتیازی برای رستمی در نظر گرفته شد؟ گفت: سهراب خودش خواست وزنه بزند و اگر او هم می‌خواست، می‌توانست وزنه نزند. البته درباره چند نفر دیگر هم صحبت شد، اما خودشان شرکت کردند که خدا را شکر همه هم در رکوردگیری توانمند ظاهر شدند.

مرادی در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند با توجه به اینکه فدراسیون به مدال طلای رستمی برای قهرمان شدن در مسابقات جهانی نیاز دارد،  این امتیاز را به او داده است، گفت: خوشحالم تمام سؤالات برای رفع ابهام پرسیده می‌شود. هر چند این موضوع با موضوع قبلی در تناقض است و آن را نفی می‌کند. کیانوش رستمی سرمایه ملی است و جزو افتخارات ورزش وزنه‌برداری محسوب می‌شود. او به سادگی به دست نیامده است تا بخواهیم به راحتی از او بگذریم.

/فارس