لیگ کشتی پویایی گذشته را ندارد/ با اعزام تیم امید مخالف بودم!

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی معتقد است رقابتهای لیگ به هیچ عنوان آن پویایی سالهای گذشته را ندارد. وی همچنین تاکید کرد با اعزام تیم امید مخالف بوده است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بهرام مشتاقی با بیان اینکه رقابتهای لیگ با عجله و محدودیت زمانی برگزار می شود، اظهار داشت: فدراسیون چاره ای ندارد. ما هم در نشست های شورای فنی همواره از این موضوع ناراحت بودیم، اما چاره ای نداریم چون تعداد مسابقات و رویدادهای داخلی و خارجی به حدی است که نمی توان رقابتهای لیگ را در یک تایم مشخص برگزار کرد.

وی تصریح کرد: واقعیت کشتی ما این است و اگر تعداد مسابقات زیاد نباشد نمی توان در میادین بزرگ نتیجه گرفت. به هر حال راه دیگری وجود ندارد و باید تنور لیگ کشتی را در کنار حجم بالای مسابقات، روشن نگه داشت، ولی لیگ به این شکل هم چندان دلچسب نیست.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی به مزایای لیگ اشاره کرد و گفت: از دل رقابتهای لیگ است که جوانان مستعد و با انگیزه، کشف می شوند. ما در همین دوره از رقابتهای لیگ هم دیدیم که جوانان توانستند، قهرمانان بزرگ و نامدار را شکست دهند. برخی از مبارزات لیگ واقعا جذاب و حساس بود و در کلاس بسیار بالایی برگزار شد.

مشتاقی به حضور فرنگی کاران خارجی در لیگ هم اشاره کرد و افزود: نفرات خارجی خوبی در لیگ به میدان رفتند که این موضوع واقعا به نفع کشتی گیران و حتی مربیان ماست، ولی ای کاش زمینه ای فراهم می شد که این نفرات مدت بیشتری در ایران حضور داشتند تا بچه های ما می توانستند در کنار انها کسب تجربه کنند.

وی در خصوص روند آماده سازی تیم امید برای حضور در رقابتهای جهانی هم گفت:

تیم زیر ۲۳ سال ما با محدودیت زمان تا رقابتهای جهانی روبروست. حتی من در نشست شورای فنی هم با اعزام این تیم مخالفت کردم اما رسول خادم نظرش این بود که این تیم باید برای کسب تجربه از مسابقات جهانی امید به این رقابتها اعزام شود. توجیه خادم هم منطقی بود چراکه او معتقد است رویاروی بچه های ما با تیم های مختلف و کشتی گیران خارجی می تواند در کسب تجربه و میدان دیدن آنها بسیار موثر باشد.

مشتاقی در پایان خاطر نشان کرد: با تمام مسایل و مشکلات آماده سازی تیم امید معتقدم که این تیم می تواند جزو سه تیم برتر رقابتهای جهانی امید باشد. هر چند که برگزاری این مسابقات هنوز از سوی اتحادیه جهانی کشتی نهایی نشده و امسال بطور آزمایشی در لهستان پیگیری می شود.

/مهر