تقابل بهترین خط حمله و دومین خط دفاع خوب نیم فصل دوم

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شاید بتوان گفت یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر، دیداری است که بین دو تیم استقلال و صبا در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود. این دیدار از جهات مختلفی قابل بررسی است و می‌بینیم بهانه‌های زیادی برای حساس شدن این بازی وجود دارد. حضور تعداد زیادی […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شاید بتوان گفت یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر، دیداری است که بین دو تیم استقلال و صبا در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود. این دیدار از جهات مختلفی قابل بررسی است و می‌بینیم بهانه‌های زیادی برای حساس شدن این بازی وجود دارد.

حضور تعداد زیادی استقلالی سابق در صبا از کادر فنی و نیمکت نشینان این تیم تا بازیکنان درون زمین و تقابل آنها که خود را همچنان محق ادامه فوتبال در استقلال می‌دانند برابر همین تیم، می‌تواند جذابیت‌ها و حاشیه‌های خاص خود را به همراه داشته باشد. نفراتی همچون صمد مرفاوی، کریم بوستانی، رضا عنایتی، حنیف عمران زاده، میثم مجیدی و محسن فروزان.

همچنین طرح بحث خداحافظی رضا عنایتی از میادین در این بازی و تحقق آخرین خواسته فوتبالی او در کسوت بازیکن که البته به نوعی از سوی باشگاه صبا وتو شد هم عامل دیگری است که می‌تواند روی کیفیت این بازی تاثیر گذار باشد.

یکی از بزرگ ترین ویژگی‌های این بازی در آن است که هر دو تیم به اندازه کافی انگیزه های جدولی برای کسب امتیازات کامل این بازی را دارند. از یک سو استقلالی ها به دنبال تثبیت جایگاه شان در رده دوم جدول رده بندی هستند و این که به همین واسطه بتوانند برای فصل آینده سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند. صبایی ها هم جایگاه مستحکمی در جدول ندارند و هر آن ممکن است جای این تیم با سیاه جامگان در جدول عوض شده و محکوم به سقوط به لیگ یک شوند. پس هر دو تیم به لحاظ جدولی هم به شدت به امتیازات کامل این بازی احساس نیاز می‌کنند.

اما یکی از جذابیت‌های این بازی در تقابل خط حمله قوی و آتشین استقلال با خط دفاعی مستحکم تیم صبای قم است. گرچه شاگردان صمد مرفاوی در حال حاضر در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار گرفته‌اند و باز هم به لحاظ جدولی با دریافت ۳۲ گل بعد از ماشین سازی و پیکان سومین خط دفاع ضعیف لیگ را دارند، اما اکثر گل‌های خورده این تیم به نیم فصل نخست باز می‌گردد و ساختار دفاعی این تیم در نیم فصل دوم کاملا تفاوت کرده است. به طوری که باید گفت صبا در نیم فصل دوم با دریافت تنها ۶ گل، بعد از پرسپولیس دارای دومین خط دفاعی خوب در این نیم فصل است و این در حالی است که استقلال تهران با ۲۱ گل زده در نیم فصل دوم بهترین عملکرد را در فاز تهاجمی در این نیم فصل به خود اختصاص داده است.

قطعا تقابل خط حمله قدرتمند استقلال با خط دفاعی قدرتمند صبا در این دیدار می‌تواند بر جذابیت‌های این بازی کاملا حساس که می‌توان از آن با عنوان حساس ترین بازی هفته بیست و هفتم هم نام برد بی‌افزاید. /مهر