پیروزی پرگل دورتموند در زمین اینگول اشتاد

بروسیا دورتموند دقایقی پیش موفق شد در زمین اینگول اشتاد با نتیجه پرگل ۴-۰ به برتری دست یافته و دومین برد متوالی خود را جشن بگیرد.   به گزارش “مازنداسپرت“، شاگردان توماس توخل در ادامه نتایج خوب شان در این فصل، بعد از دو پیروزی هفته گذشته در بوندس لیگا و لیگ اروپا، امروز هم […]

بروسیا دورتموند دقایقی پیش موفق شد در زمین اینگول اشتاد با نتیجه پرگل ۴-۰ به برتری دست یافته و دومین برد متوالی خود را جشن بگیرد.

 

به گزارش “مازنداسپرت“، شاگردان توماس توخل در ادامه نتایج خوب شان در این فصل، بعد از دو پیروزی هفته گذشته در بوندس لیگا و لیگ اروپا، امروز هم موفق شدند تیم تازه صعود کرده اینگول اشتاد را از پیش رو بردارند.
در ابتدای بازی متس هوملس توپ بلندی را برای مارسل اشملزر ارسال کرد و او که در محوطه جریمه جاگیری کرده بود، فرصت خطرناکی را برای رویس ساخته و پرداخته کرد که می‌رفت تا گل نخست بروسیا دورتموند به ثمر برسد، اما این توپ مماس با تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. دورتموندی‌ها که رفته رفته تسلط بیشتری بر توپ و میدان پیدا می‌کردند، دقیقه ۱۵ یک موقعیت جدی دیگر خلق کردند، اما اوبامیانگ که در محوطه جریمه حریف میان سه بازیکن گرفتار شده بود نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند و این شانس هم برای شاگردان توخل از دست رفت.
این بازیکن اهل گابن پنج دقیقه بعد باز هم دروازه اینگول‌اشتات را تهدید کرد. زردپوشان وست‌فالن مالکیت توپ را در اختیار داشتند و تا پایان نیمه اول یکبار دیگر شانس گلزنی خطرناکی روی همکاری میخیتاریان و کاگاوا خلق کردند اما در نهایت موفق نشدند طلسم دروازه تیم میزبان را بشکنند و نیمه اول بدون گل مساوی به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم یاران اینگول‌اشتات توانستند از لاک دفاعی بیرون بیایند و یکی دو حمله به سمت دروازه رومان بورکی که در پی عملکرد ضعیف وایدن‌فلر در بازی قبلی دورتموند، جایگزین وی شده بود ترتیب دادند که دستاوردی در پی نداشت.

بالاخره دقیقه ۵۵ میخیتاریان از یک فرصت بادآورده استفاده کرد، توپ را در سمت راست محوطه جریمه به ماتیاس گینتر پاس داد و این بازیکن گل نخست را به نام دورتموند ثبت کرد. تنها پنج دقیقه از این گل گذشته بود که هارت‌من با خطا روی اشملزر در محوطه جریمه یک پنالتی به دورتموندی‌ها تقدیم کرد.
مارکو رویس پشت این ضربه ایستاد و این توپ را علی‌رغم جهت‌یابی صحیح دروازه‌بان حریف تبدیل به گل دوم خود در فصل جاری کرد. دقیقه ۶۲ چیزی نمانده بود اینگول‌اشتات یکی از گل‌های خورده را جبران کند، اما رومان بورکی در مهار ضربه لکس موفق بود. در این دقایق شاگردان توخل تمرکز خود را روی ضد حملات گذاشته بودند و به همین علت تیم میزبان مجال حمله کردن پیدا کرده بود، اما دورتموندی‌های باتجربه هوشیار بودند و اجازه باز کردن دروازه‌شان را ندادند.
دقیقه ۸۴ شینجی کاگاوا روی پاس یوناس هوفمان با ضربه‌ای دقیق به گوشه سمت راست دروازه اینگول‌اشتات نتیجه را ۳ بر ۰ کرد. نود دقیقه رو به پایان بود و با ورود به دو دقیقه وقت‌های تلف شده مسابقه اوبامیانگ که قبل از آغاز فصل به هوادارن قول زدن حداقل بیست گل در فصل ۱۶-۲۰۱۵ را داده بود، موفق شد در پیروزی دورتموند سهیم شود و با زدن گل چهارم نتیجه دیدار هفته نخست فصل جدید را برای زردپوشان وست‌فالن تکرار کند.

 

منبع:ورزش۳