ارسال‌محوری، ارثیه تیم قلعه‌نویی برای مظلومی

گل از مجموع ۶ گل زده استقلالی‌ها از روی ارسال‌ها بوده است. همان شیوه‌ای که امیر قلعه‌نویی و خیلی از مربیان ایرانی بخصوص قدیمی‌ترها آن را به‌عنوان تاکتیک گلزنی تیمی‌ خود انتخاب می‌کنند.   به گزارش “مازنداسپرت” هر چه پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی از نظر شیوه‌های مربیگری و شخصیتی با یکدیگر متفاوت هستند اما […]

گل از مجموع ۶ گل زده استقلالی‌ها از روی ارسال‌ها بوده است. همان شیوه‌ای که امیر قلعه‌نویی و خیلی از مربیان ایرانی بخصوص قدیمی‌ترها آن را به‌عنوان تاکتیک گلزنی تیمی‌ خود انتخاب می‌کنند.

 

به گزارش “مازنداسپرت” هر چه پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی از نظر شیوه‌های مربیگری و شخصیتی با یکدیگر متفاوت هستند اما تیم‌های‌شان از نظر شیوه‌های گلزنی به یکدیگر شباهت دارند. چرا که استقلال مظلومی هم درست مثل استقلال قلعه‌نویی از روی ارسال‌ها به گل می‌رسد. تا آنجا که ۴ گل از ۶ گل زده شده از روی ارسال گل شده است. با این حال اما شاید همین تفاوت‌های بین موقعیت مظلومی و قلعه‌نویی بوده که باعث شده مظلومی از شیوه‌های گلزنی مشابه با تیم قلعه‌نویی نتایجی متفاوت بگیرد.

استقلال گل اول خود به سیاه‌جامگان را در هفته نخست رقابت‌ها روی ارسال آرش برهانی و ضربه سر سجاد شهباززاده به ثمر رساند و در نهایت با نتیجه ۲- صفر برنده شد. گل اول این تیم به ملوان در هفته دوم هم اتفاقاً روی ارسال خسرو حیدری و ضربه سر امید ابراهیمی وارد دروازه حریف شد تا استقلال این بازی را هم با پیروزی ۲- صفر پشت سر بگذارد.

بعد از باخت به ذوب‌آهن، این تیم در حالی مقابل استقلال اهواز پیروز شد که هر دو گل خود را در این بازی باز هم از روی ارسال‌ها به ثمر رسانده است. در صحنه گل اول ضربه سر پروپژیچ به حنیف عمران‌زاده رسید، او در محوطه هجده قدم به جابر انصاری پاس داد، انصاری محسن کریمی را در موقعیت گل قرار داد تا این بازیکن با ضربه‌ای چپ پا دروازه پرویز کریمی را بگشاید. در صحنه گل دوم هم ارسال از کناره زمین را دروازه‌بان استقلال اهواز دفع کرد اما در یک رفت و برگشت توپ به میثم مجیدی رسید تا این بازیکن با پای چپ گل دوم را به ثمر برساند.

همانطور که می‌بینید ۴ گل از مجموع ۶ گل زده استقلالی‌ها از روی ارسال‌ها بوده است. همان شیوه‌ای که امیر قلعه‌نویی و خیلی از مربیان ایرانی بخصوص قدیمی‌ترها آن را به‌عنوان تاکتیک گلزنی تیمی‌ خود انتخاب می‌کنند که البته با همین شیوه مظلومی با میل به حمله‌ای که در بازیکنانش ایجاد کرده است تا کنون توانسته نتایج خوبی برای تیمش کسب کند. امتیازهایی که تیم برانکو با تاکتیک‌‌های به روز سرمربی‌اش نتوانسته به آن دست یابد.

هرچند در بازی اخیر استقلال مقابل استقلال اهواز، مظلومی سعی داشت با مدیریت کردن نیروی جسمانی بازیکنان، قوای تیمش را تا دقایق پایانی حفظ کند اما تغییرات مکرری که او در هفته‌‌های مختلف در ترکیب تیم خود به وجود آورده باعث شده بود که بزرگترین مشکل استقلال در این هفته هم همچنان ناهماهنگی میان بازیکنان این تیم باشد.

البته که به وجود آمدن ناهماهنگی در خط دفاعی به دلیل بازگشت حنیف عمران‌زاده و میلاد فخرالدینی، موضوعی گریزناپذیر بوده است اما بازی دادن به جابر انصاری در پست غیرتخصصی‌اش به‌عنوان مهاجم هدف، در حالی که پروپژیچ و آرش برهانی را روی نیمکت داشت، قدری به فاز هجومی تیمش لطمه زد.

ضمن اینکه او ریوالدویی را به جای کرار در ترکیب تیمش قرار داده بود که هنوز با تیم هماهنگ نشده و به گواه کارشناسان بازیکنان به ازای هر ۵ روز تمرین نداشتن باید یک ماه بدنسازی کنند و با این حساب ریوالدو حداقل به یک دوره دو، سه ماهه بدنسازی نیاز دارد تا به آمادگی لازم برای بازی در ترکیب برسد.

البته مظلومی با توجه به خوزستانی بودن بهنام برزای او را در پست بال چپ به جای محسن کریمی بازی داده بود تا از توان بدنی این بازیکن بهره ببرد که در نهایت نتیجه لازم را از این انتخاب نگرفت و به ناچار محسن کریمی را جایگزینش کرد که گلی هم برای استقلال به ثمر رساند. با وجود تمام این مشکلات اما همین که تیم مظلومی همچنان از روی ارسال‌ها به گل می‌رسد اتفاق جالبی است که مظلومی و قلعه‌نویی را در عین شباهت، کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌سازد.

منبع:ورزش۳