دشت اول تکواندو مازندران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان/پریسا جوادی برنزی شد

پریسا جوادی ملی پوش مازندرانی وزن ۶۳- کیلوگرم اولین مدال کاروان مازندران را بدست آورد و موفق به ایستادن بر سکوی سوم جهانی شد. به گزارش مازند اسپرت؛پریسا جوادی تکواندوکار قائمشهری باتجربه، پس از سه سال عضویت مداوم در تیم های ملی و حضور همیشگی در میان برترین ها،مدالی خوشرنگ گرفت تا هم طعم نشان […]

305

پریسا جوادی ملی پوش مازندرانی وزن ۶۳- کیلوگرم اولین مدال کاروان مازندران را بدست آورد و موفق به ایستادن بر سکوی سوم جهانی شد.

به گزارش مازند اسپرت؛پریسا جوادی تکواندوکار قائمشهری باتجربه، پس از سه سال عضویت مداوم در تیم های ملی و حضور همیشگی در میان برترین ها،مدالی خوشرنگ گرفت تا هم طعم نشان جهانی را پس از مدال آسیایی بچشد و هم اطمینان بخشد که از ناب ترین استعدادهای ورزش بانوان مازندران و ایران است.
پریسا جوادی تکواندوکار وزن ۶۳- کیلوگرم کشورمان در چهارمین روز از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۶ با پشت سر گذاشتن ۳ مبارزه موفق به کسب مدال برنز جهان شد.

یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۶ با حضور ۸۰۰ تکواندوکار از ۱۱۰ کشور جهان در سالن ورزشی بیل کوپلند بورنابی کانادا از چهارشنبه (۲۶آبان‌ماه) آغاز شده و اولین نشان مازنی ها پس از شکست و حذف حمیدرضا هادیان و محمدرضا جمشیدی بدست آمد.

این تکواندوکار شایسته مازنی برای رسیدن به این مدال، در مبارزه اول خود در راند طلایی نماینده اسپانیا را از پیش رو برداشت، سپس رو در روی نماینده کشور میزبان قرار گرفت و با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ پیروز شد، جوادی در مبارزه سوم خود نماینده کرواسی را با اختلاف ۱۲ امتیاز شکست داده و مدال برنز خود را قطعی کرد.

در مرحله نیمه نهایی جوادی در مقابل حریف روسی خود با نتیجه ۱۰ بر ۳ شکست خورد و به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد.
هنوز دو شانس دیگر برای مدال داریم. زهرا شیدایی جویباری و زهرا پور اسماعیل بابلی به روی شیاپچانگ بورنابی می روند. زهرا پور اسماعیل سابقه طلای نونهالان جهان را دارد اما شیدایی اولین تجربه بزرگ خود را سپری می کند.
 

شکست نمایندگان پسر مازندران در نوجوانان جهان

به گزارش مازند اسپرت؛یازدهمین دوره رقابت های نوجوانان جهان در بورنابی کانادا به مدت ۵ روز در حال پیگیری می باشد که  حمیدرضا هادیان روز اول و محمد رضا جمشیدی در روز سوم به عنوان نمایندگان مازندران بودند که با حذف از گردونه رقابتها از کسب مدال بازماندند.

 جمشیدی که خوب پیش آمده بود فقط با یک امتیاز اختلاف و در حالیکه خیلی به مدال نزدیک شده بود، باخت و همچنان مازندران را در حسرت کسب مدال نگه داشت.
وزن ۵۹- کیلوگرم:
مبارزه اول: محمدرضا جمشیدی (ایران) ۱۵ – مارکوس واسیلیوس (لیتوانی) ۳
مبارزه دوم: محمدرضا جمشیدی (ایران) ۸ – تادی پریک (اسلوونی) ۳
مبارزه سوم: محمدرضا جمشیدی (ایران) صفر – کریگ ملون (تایلند) یک
با اتمام شانس های مدال آوری در گروه پسران امیدها به سه بانوی مازنی است که وارد صحنه می شوند.

حالا تکواندو مازندران چشم و دل به دختران تکواندوکار داد،