خسروی: مرادی باید خودش را مدیون عنایت بداند

کارشناس داوری با تقبیح ادبیات به کار رفته از سوی مسعود مرادی گفت که او باید خودش را مدیون مسعود عنایت بداند.     به گزارش “مازنداسپرت“، علی خسروی درباره جدال کلامی مسعود عنایت و مسعود مرادی، گفت: من اعتقاد دارم مسعود مرادی به مسعود عنایت مدیون است. البته من قصد طرفداری از عنایت را […]

کارشناس داوری با تقبیح ادبیات به کار رفته از سوی مسعود مرادی گفت که او باید خودش را مدیون مسعود عنایت بداند.

 

 

به گزارش “مازنداسپرت“، علی خسروی درباره جدال کلامی مسعود عنایت و مسعود مرادی، گفت: من اعتقاد دارم مسعود مرادی به مسعود عنایت مدیون است. البته من قصد طرفداری از عنایت را ندارم و در جایگاه خود انتقادهایی هم به عنایت دارم ولی این موضوع را به خودش می‌گویم و رسانه‌ای نمی‌کنم. او افزود: در برهه‌ای مسئولان سازمان و فدراسیون فوتبال علی‌رغم موافقت عنایت، موافق نبودند مسعود مرادی بازی داربی را سوت بزند و برای این بازی مسئولان سازمان لیگ قصد داشتند محسن ترکی را از اربیل بیاورند تا در این بازی سوت بزند اما عنایت از این موضوع ناراحت شد. سال بعد نیز عنایت مسعود مرادی را مسئول قضاوت در داربی کرد که به حق هم بود.

 

خسروی ادامه داد: خیلی جالب است در حالی که این همه مدرس ما در کشور داریم، عنایت، مسعود مرادی را به عنوان مدرس لیگ یک انتخاب می‌کند و انصاف نبود که مسعود مرادی علیه پیشکسوت خود مصاحبه کند. اگر یک مسئول می‌خواهد استعفا دهد، باید استعفایش را مکتوب تحویل کفاشیان یا اسدی دهد و این موضوع یعنی قانون‌مداری و تدریس احترام به پیشکسوت. مثل رضا غیاثی که سابق بر این استعفا داده بود.

 

این کارشناس داوری با اشاره به مصاحبه‌هایش در رسانه‌ها تاکید کرد: اگر من و چندی از داوران و کارشناسان در رسانه‌ها صحبت می‌کنیم، به خاطر این است که سمتی در فدراسیون نداریم و عضو کمیته‌ای نیستیم. بنابراین با رسانه‌ها همکاری می‌کنیم و نقدها را می‌گوییم. در عین حالی که دوستی‌مان با مسئولان سر جای خودش است. اگر روزی در تشکیلاتی مشغول به کار شوم، چه ورزشی و چه غیر ورزشی، آداب اداری حکم می‌کند که من علیه آن نهاد و روسای خودم مصاحبه نکنم. از مسعود مرادی که یک دهه جزو بهترین داوران ایران و آسیا بوده و در سال ۲۰۰۳ بهترین داور آسیا شده و حتی با حمایت مسعود عنایت، مدرس و ناظر داوری شده، چنین انتظاری نمی‌رفت که در رسانه‌های جمعی چنین ادبیاتی به کار ببرد و به عنایت بگوید که کاره‌ای نیست.

 

خسروی افزود: برای حفظ حرمت پیشکسوت پیشنهادی دارم که به کفاشیان، عسگری و اسدی هم داده‌ام و امروز به مسعود عنایت هم می‌دهم. من تقاضا دارم بازی‌هایی که در تهران یا شهرهای نزدیک تهران انجام می‌شود، برای اساتیدی چون محمد صالحی، منوچهر نظری، محمود و حمید خوش‌خوان و بهمن بهلولی ابلاغ ناظر ویژه داوری صادر شود و ناظر داوری آن بازی مسئولیت بردن و آوردن این پیشکسوتان را بر عهده بگیرند. این ۵ عزیز هیچ انتظاری ندارند، حتی حق‌الزحمه هم نمی‌خواهند ولی انتظار دارند در بلندترین نقطه استادیوم بنشینند و بلندگو اسم‌شان را به عنوان ناظر ویژه اعلام کند.

 

او ادامه داد: هم‌اکنون چند نفر از این عزیزان از نظر روحی و جسمی شرایط خوبی ندارند و می‌توان با موافقت این پیشنهاد، شادی و نشاط را به این افراد بازگرداند. بنده خود حاضرم بدون ابلاغ نظارت داوری و بدون دریافت حق‌الزحمه و با وسیله شخصی خود هر هفته این مسئولیت را بر عهده بگیرم. این مورد را رسانه‌ای کردم چون اولا در فدراسیون سمت ندارم و دوما هر قدر تا حالا این را گفته بودم، کسی اهمیت نداده بود.

 

خسروی گفت: ضمن پوزش از مسعود مرادی داور ارزشمند کشورمان که همانند یک معلم او را نصیحت کردم از مرادی و هدایت ممبینی می‌خواهم اگر قصد استعفا از کمیته داوران دارند، مراتب را به صورت کتبی به کفاشیان اعلام کنند تا اصفهانیان و عنایت، نفرات جدید را برای عضویت در کمیته داوران کشور به کفاشیان معرفی کنند.

 

او درباره عملکرد داوران در دو هفته نخست لیگ برتر هم گفت: همچنان که دیدیم در هفته اول مسابقه‌ها اشکال داوری خیلی کم بود و در هفته دوم اشکالات تقریبا سه یا چهار شد و پیش‌بینی می‌شود هر چه مسابقه‌ها رو به جلو برود،‌ اعتراض مربیان و سرپرستان بیشتر شود.

 

این کارشناس داوری ادامه داد: اگر قرار باشد باز هم شاهد تشنج و اختلاف نظر در کمیته و دپارتمان باشیم قطعا داوران جوان انگیزه خود را از دست داده و این موضوع در قضاوت و چیدمان داوری تاثیرگذار خواهد بود.

 

منبع:ورزش۳