صعود تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران به رتبه زیر ۳۰ جهان

فدراسیون جهانی تنیس روی میز تازه ترین رنکینگ تیمی جهان را منتشر کرد که تیم ملی کشورمان با سه پله صعود رتبه ۲۹ را از آن خود کرد. به گزارش مازند اسپرت، فدراسیون جهانی ( ITTF ) که هر ماهه رده بندی بازیکنان و کشورها را اعلام می‌کند، با انتشار رنکینگ ماه جولای ۲۰۱۶ رده بندی […]

خبرگزاری فارس: صعود تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران به رتبه زیر 30 جهان

فدراسیون جهانی تنیس روی میز تازه ترین رنکینگ تیمی جهان را منتشر کرد که تیم ملی کشورمان با سه پله صعود رتبه ۲۹ را از آن خود کرد.

به گزارش مازند اسپرت، فدراسیون جهانی ( ITTF ) که هر ماهه رده بندی بازیکنان و کشورها را اعلام می‌کند، با انتشار رنکینگ ماه جولای ۲۰۱۶ رده بندی تیمی کشورهای دنیا، تیم ملی مردان ایران را با ۳ پله صعود نسبت به ماه گذشته در مکان ۲۹ جهان قرار داد.

رنکینگ تیمی کشورها از سال ۲۰۰۳ توسط فدراسیون جهانی راه اندازی شده و این برای نخستین بار است که تیم ملی مردان کشورمان در جایگاه ۲۹ قرار گرفته است.

رنکینگ تیمی جهان بر اساس رتبه ۳ بازیکن برتر کشورها در رده بندی انفرادی محاسبه می‌شود که نوشاد و نیما عالمیان بهمراه افشین نوروزی سه بازیکن برتر ایران در رنکینگ را تشکیل می‌دهند.

اما در بخش زنان، تیم ایران بدون تغییر نسبت به ماه گذشته همچنان در مکان ۴۶ جهان قرار گرفته است، ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت سه برتر ایران در رنکینگ جهانی را تشکیل می دهند.

صعود در رنکینگ‌های انفرادی و تیمی علاوه بر تلاش و ارتقای فنی بازیکنان، مستلزم برنامه ریزی دقیق و فنی در راستای انتخاب و حضور در میادین خاص و متفاوتی است که منجر به اخذ امتیازات لازم می‌شود.

رنکینگ‌های تیمی و انفرادی از آن نظر حائز اهمیت است که سیدگذاری کلیه مسابقات بین المللی، قاره ای و جهانی و از جمله المپیک‌ها بر مبنای رنکینگ صورت می پذیرد.