جام روی دستان مردان مازنی

مهر مولانا چالوس قهرمان لیگ‌برتر والیبال نشسته ایران شد

در پایان مرحله پلی‌آف رقابتهای لیگ‌برتر والیبال نشسته باشگاهای کشور نماینده مازندران قهرمان این رقابت‌ها شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛مرحله پلی آف رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال نشسته باشگاهای کشور با حضور چهار تیم شهرداری گنبد، پالایش نفت آبادان، ذوب‌آهن اصفهان و مهر مولانای چالوس در سالن والیبال فدراسیون جانبازان از روز گذشته آغاز شد و عصر امروز با برگزاری فینال این رقابت‌ها میان تیم‌های مهر مولانا و ذوب‌آهن اصفهان به کار خود پایان داد.

تیم‌های ذوب‌آهن و مهر مولانا که دیروز توانستند تیم‌های پالایش نفت آبادان و شهرداری گنبد را از پیش رو بردارند و به بازی فینال برسند، عصر امروز با قضاوت وحید خراسانی به عنوان داور اول و مهدی نویدی داور دوم به مصاف همدیگر رفتند که در پایان تیم پرمهره مهر مولانا با هدایت امین اصغری موفق شد یکی از تیم‌های کهنه والیبال نشسته ایران را با نتیجه قاطع ۳ بر صفر شکست دهد و برای اولین بار قهرمان ایران شود.

هر دو تیم یک بازی دیدنی را اجرا کردند. در ست نخست تیم چالوس درحالیکه برتری خود را با حفظ اختلاف امتیاز پیش می‌برد با یک دفاع توسط گلستانی کار برایش پیچیده شد و ذوبی ها توانستند بازی را در امتیاز ۲۳ برابر کنند. اما در نهایت تجربه‌ی تیم یکدست چالوس به کمک این تیم آمد و با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ بازی را به پایان رساند.

ذوب‌آهن که نتوانست گیم نخست را با پیروزی پشت سر گذارد در ست دوم نیز شروع بسیار بدی داشت.

اشتباهات پی در پی ناصر حسن پور در منطقه چهار در مقابل دفاع مستحکم و هوشیار چالوسی‌ها باعث پیشی گرفتن مهرمولانا تا امتیاز ۴ بود.

بادیک تعویض نتیجه بخش (اسلامی به جای حسن پور) توسط هادی رضایی سرمربی این تیم، ذوبی هابار دیگر به رقابت برگشتند و اختلاف امتیازات را جبران کردند.

نه

درذادامه این درایت و کار منسجم تیمی شاگردان اصغری خصوصا علیپوریان و محرم خانی در تغدیه مهاجمین خود، بیگدلی، فرزانه، بابادی و خصوصا محمد خالقی بود که برتری ۲۵به ۲۱ را برای این تیم به ثبت رساند.

برخلاف دو ست قبلی تیم ذوب آهن بازی در دست سوم را مقتدرانه شروع کرد و بازیکنانی همچون گلستانی و نظری خوش درخشیدند. بطوری که ۶ بر ۰ از حریف قدر خود پیش افتاد.

روند امتیازگیری ذوبی با اشتباهات پرتکرار فردی متوقف شد و فرصتی برای بازیکنان مهر مولانا چالوس فراهم آورد تا دوباره به بازی برگردند.

جنگندگی و رقابت نفسگیر این دو تیم خوب کشور در لحظاتی پایانی دیدنی بود که سرانجام آمادگی و تجربه بالای بازیکنان سرشناس تیم مهر مولانای چالوس ست سوم را با نتیجه ۲۸بر۲۶ به نام این تیم به ثبت رساندند تا با این نتیجه مقتدرانه قهرمان این مسابقات شوند.

به این ترتیب تیم.های مهر مولانا چالوس وذوب آهن به مقام های اول و دوم رسیدند و شهرداری گنبد و پالایش نفت آبادان نیز بصورت مشترک سوم لیگ شدند.