(گفتگو) میثم بائو :تمامی مشاوران ورزشی به من گفتند که به نساجی نرو ، ولی من به حرف دلم گوش کردم !

به گزارش مازند اسپرت : شاید کمتر کسی در ایران و به خصوص مازندران باشد که اسم میثم بائو را نشنیده باشد . این بازیکن که اصالتا قائمشهری است ، سابقه حضور در تیم های پرطرفدار پرسپولیس ، استقلال و تراکتور را دارد و همچنین توانسته در چند بازی برای تیم ملی ایران خوش بدرخشد […]

به گزارش مازند اسپرت : شاید کمتر کسی در ایران و به خصوص مازندران باشد که اسم میثم بائو را نشنیده باشد . این بازیکن که اصالتا قائمشهری است ، سابقه حضور در تیم های پرطرفدار پرسپولیس ، استقلال و تراکتور را دارد و همچنین توانسته در چند بازی برای تیم ملی ایران خوش بدرخشد .

 

میثم بائو بازیکن باتجربه تیم فوتبال نساجی مازندران ، چند دقیقه ای را با خبرنگار ما به گفت و گو نشست تا پاسخگوی سوالات ما باشد :

 

مازند اسپرت ـ آقای بائو سلام ، ‌اردوی اهواز چطور بود ؟ از امکانات و شرایط اردو راضی بودید ؟

اردوی خوبی بود ،‌ بچه ها به یک هماهنگی خیلی خوبی رسیدند . یه تعداد بازیکن جدید هم به تیم اضافه شدند که باید با تیم هماهنگ میشدند و با تمرینات و بازی های تدارکاتی خوبی که داشتیم به هماهنگی مطلوب و خوبمان دست پیدا کرده ایم .

مازند اسپرت ـ میثم بائو ای که در بالاترین سطح از فوتبال بازی کرده بود ،‌چطور شد که به نساجی پیوست ؟

این را همه شهر میدانند که من ابتدای فصل دو پیشنهاد از باشگاه های دیگر داشتم که بخاطر نساجی صبر کردم و به آن تیم ها نرفتم و خب باشگاه هم با من مذاکره کرده بود و منم با دلی خوش و خوشحال اومدم و اواسط همین مذاکرات بود که یک پیشنهاد از ملوان بندر انزلی به دستم رسید و مربی آن تیم هم آقای قلعه نویی بود و من شاگرد ایشون بودم چند سال و با تمام احترامی که برای ایشون قائل بودم تصمیم گرفتم تا به حرف دلم گوش کرده و به نساجی بیام . البته تمامی مشاوران ورزشی به من گفتند که نرو ،‌ تو میخواهی که به جای بازی کردن در استادیوم آزادی می خواهی در شهرستان ها بازی کنی ؟ واقعا تصمیم گیری دشوار بود ولی خب تصمیم را گرفتم و کاملا با عشق به این تیم پیوستم .

من با پیوستن به نساجی از خیلی چیز ها گذشتم . بنده کاملا دلی به این تیم پیوستم چون تقریبا بیش از ۱۵ سال در سطح اول فوتبال کشور بازی کردم و دیگر انگیزه ای برای بازی کردن در این سطح نداشتم ، تیم ملی هم رفته بودم و بحث مالی هم برایم اهمیت نداشتبه همین خاطر فقط برای خدمت به شهرم انگیزه کافی داشتم .

من حتی به احترام آقای قلعه نویی به انزلی هم رفته بودم ولی همشهریان عزیزم پیگیر پیوستن من بودند و با تماس هاشون با من و آقای پیشکار و قلعه نویی درخواست داشتن من به ملوان نروم . بنده سه روز تمام پای بستن قرار داد با ملوان نشسته بودم و هر بار به یک بهانه مذاکرات رو نیمه تمام میگذاشتم بخاطر اینکه آقای قلعه نویی ۵ سال مربی من بوده و بخاطر رودربایستی که با ایشون داشتم رفتم انزلی ولی دلم با تیم نساجی بود و چون مردم از من خواستند و از من استقبال کردند ،‌ من هم به پیشنهاد آنها جواب مثبت دادم و لیگ برتر را کنار گذاشتم و به قائمشهر آمدم تا به تیم شهرم و مردمش کمک کنم .

من یادم می آید که ۱۷ – 18 سال پیش برای تماشای بازی ۵ بعد از ظهر این تیم ، ‌ساعت ۱۲ خودمو به ورزشگاه می رساندم تا بازی را تماشا کنم . و کاملا حال امروز هواداران نساجی رو درک میکنم و برای همین با دل و جون به نساجی آمدم تا به شهرم و مردمش خدمت کنم منتی هم نیست ،‌ وظیفم هست تا به مردم شهرم خدمت کنم .

واقعا گفتن ندارد ،‌خیلی سخت است که یک بازیکن از لیگ برتر و پست و مقام بگذرد که بخواهد بیایید تو سطح پایینی از فوتبال بازی کند . بنده بدون هیچ چشم داشتی به اینجا آمدم چه از نظر مالی و چه از نظر رتبه ای درست است که من درجه پایین تر رو انتخاب کردم ولی مهم این بود که با عشق انتخاب کردم و از این بابت راضی هستم .

مازند اسپرت ـ  شما در تیم های پرطرفدار زیادی بازی میکردید ، ‌بازی برای نساجی لذت بخش تر است یا آن تیم ها ؟

حقیت من در سه تیم پرطرفدار ایران سابقه قهرمانی دارم و امیدوارم چهارمین قهرمانی را با نساجی جشن بگیرم . درست است که در لیگ یک هستیم ولی قهرمانی در لیگ دسته یک هم شیرین بوده و هست . واقعا خیلی دوست دارم که با چهارمین تیم پرطرفدار ایران به قهرمانی دست پیدا کنم تا کلکسیون افتخاراتم را تکمیل کنم .

من همیشه به دوستان لیگ برتری و ملی پوشم میگویم که شور و هیجانی که در سکوهای هواداران این تیم وجود دارد در هیچ جا نظیر ندارد به نظر من تیم های پرطرفدار استقلال ،‌ پرسپولیس و تراکتور هم هیجانشان به اندازه هواداران نساجی نیست . حتی میتوانم بگویم که هیجان انگیز ترین بازی تیم های سرخ آبی تهران همان دربی معروف است اما نساجی هر بازیش مانند دربی هیجان دارد . واقعا باید قدر این همه هوادارا را دانست که با دل و جان این تیم را دوست دارند .

مازند اسپرت ـ  درخصوص پست های اینستاگرام شما و ماجرای قهر و آشتی با تیم نیز خیلی از هواداران سوال داشتند اگر میشود در این باره کمی حرف بزنیم ؟

من بارها و بارها از هواداران و هم شهریان عزیزم بابت آن رفتار عذر خواهی کردم . من در خیلی از مواقع با سرمربیان و مدیران عامل تیم ها اختلاف داشتم که خب طبیعی هم هست ولی هیچ وقت از آنها عذر خواهی نکرده ام اما اینبار بخاطر تیم و هواداران از همگی عذر خواهی کردم .

من قصد اینکه بازوبند تیم نساجی را زمین بزنم را نداشتم و صرفا با یک سری آدم ها مشکل داشتم ، البته آن هم فقط بخاطر پیشرفت نساجی و شهر بوده ولا غیر . بالاخره من در تیم های مختلفی حضور داشتم و تجربیات زیادی از فوتبال و محیط فوتبالی بدست آوردم و یکسری چیز ها را میدیدم که نتوانستم تحمل کنم . نه بخاطر منافع خودم بلکه بخاطر نساجی و هوادارانش نمیتوانستم برخی مسائل را ببینم و از آن چشم پوشی کنم ، برای همین آن حرکت از من سر زد که مجدد از همینجا ازهمه هوادران عزیز عذر خواهی میکنم .

مازند اسپرت ـ  شما و مرحوم هادی نوروزی دوستان نزدیکی بودید ، ‌مرگ هادی نوروزی چه مقدار در روحیه شما تاثیر گذاشته ؟

بالاخره در زندگی هر انسانی این مسئله پیش آمده که عزیزی را از دست بدهند و خب مرگ هادی نیز برای من شوک بزرگی بود و غیر قابل باور . این واقعه تلخ موقعی رخ داد که من بخاطر نساجی و نتایجش تحت فشار بودم و مرگ هادی هم باعث شد تا من تقریبا یک ماه سخت را برای خودم نباشم . برای من این اتفاق خیلی سنگین بود ؛ چون هادی یکی از بهترین و صمیمی ترین دوستان من بوده و در تمامی مراحل زندگی با هم رفیق بودیم و به یک دیگر در مشکلات کمک میکردیم . ولی این را میدانم که مرگ هادی نوروزی عزیز روی من چه از بعد روحی و چه از بعد فنی تاثیر داشته و هنوز هم که هنوز است برای من قابل هضم نیست .

مازند اسپرت ـ  بهترین خاطره ای که با مرحوم نوروزی داشتید چه بوده ؟

بهترین خاطره من و هادی مربوط میشود به قهرمانی ما در جام حذفی با تیم پرسپولیس ،‌ در آن بازی هر دوی ما فرزندانمان را به استادیوم آورده بودیم و بعد از بازی به منزل هادی رفته و جشنی کوچیک و خانوادگی رو برگذار کردیم و به نظر من آن شب ، شب خاطره انگیزی برای هردو ما بود .

مازند اسپرت ـ  به نظر میثم بائو امسال نساجی صعود خواهد کرد ؟

نساجی پتانسیل صعود را دارد ،‌همه اعضا تیم از جان و دل مایه میگذارند و تلاش میکنند . ازکادر مدیریتی آقای پرهام و حیدرزاده ،‌سرپرست تیم آقای اسدی که واقعا زحمت میکشند بگیرید تا کادر فنی و بازیکنان همگی در حال تلاش و کوشش هستند تا انشالله امسال تیم صعود کند . همینطور ما یک یار دوازدهم هم داریم که آن هم هواداران پر شور ما هستند . هوادارانی که پیگیر اخبار تیم هستند ، چه در تمرینات و چه در دیدار های تدارکاتی همیشه از ما حمایت کرده اند . فقط باید اتحادمان را بیشتر کنیم و همدل بشویم تا صعود را برای خودمان آسان تر کنیم .

مازند اسپرت ـ صمیمی ترین دوست شما در تیم چه کسی است ؟

من با همه بازیکن رابطه خوب و دوستانه ای دارم و از بازیکنان بومی و غیر بومی هم حمایت میکنم و تجربیات خودم را در اختیارشان قرار میدهم . در کل همه بازیکنان دوستان صمیمی من محسوب میشوند .

مازند اسپرت ـ  شوخ ترین ، اخمو ترین بازیکن ،‌ خوش تیپ ترین و خسیس ترین بازیکن نساجی از دید شما ؟

شوخ ترین بازیکن فریبرز گرامی بود که رفت و برایش آرزوی موفقیت میکنم . اخمو ترین بازیکن هم به نظر من عیسی پرتو هست ( ‌با خنده ) درمورد خوش تیپ ترین بازیکن هم تاحالا بهش فکر نکردم ولی بازیکن خسیس نداریم خدارو شکر در تیم .

مازند اسپرت ـ نیمکت نشینی این روز های شما دلیل خاصی دارد ؟

من ابتدای فصل شرایط مطلوبی داشتم ولی بعد از فوت هادی و حواشی مربوط به آن تعویض ، باعث شد که از نظر بدنی کمی افت کنم ولی خدا را شکر الان با تمرینات سخت بدنسازی به شرایط ایده آل و نرمال رسیده ام و انشالله بتوانم برای این تیم در نیم فصل دوم بازی کنم و مفید باشم .

مازند اسپرت ـ  در آخر اگر حرفی باقی مانده بفرمایید ؟

از مردم خواهش میکنم که از این تیم حمایت کنند مخصوصا نیم فصل پیش رو را تا بتوانیم راحت تر صعود کنیم . همچنین از کادر فنی و بازیکنان و مسولان شهری هم میخواهم که دست به دست هم بدهند که این تیم به لیگ برتر صعود کند تا با صعود خود جواب محبت های این مردم را بدهیم که در سرما و گرما به تشویق و حمایت از تیمشان می پردازند .

در آخر هم برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم هواداران نساجی به خواسته چنیدن ساله خود یعنی لیگ برتر برسند .

.

.

.

منتظر مصاحبه های دیگر با بازیکنان نساجی باشید / باتشکر از ناصر امانی