نفجم:با کسب سه سهمیه المپیک و عناوين نايب قهرماني جهاني ،قدرت تکواندو ایران به همگان نشان داده شد

تکواندکاران ایرانی با بدست آوردن عنوان نایب قهرمانی کارنامه خود را وزین تر کردند .     به گزارش مازنداسپرت :  فیض اله نفجم از قدرت نمایی تکواندویی صحبت کرد که توانست برای چهارمین بار عنوان نایب قهرمانی در جام جهانی را کسب کند و در یک کارزار دشوار از ایجاد روش جدید از سوی […]

تکواندکاران ایرانی با بدست آوردن عنوان نایب قهرمانی کارنامه خود را وزین تر کردند .

 

 

به گزارش مازنداسپرت فیض اله نفجم از قدرت نمایی تکواندویی صحبت کرد که توانست برای چهارمین بار عنوان نایب قهرمانی در جام جهانی را کسب کند و در یک کارزار دشوار از ایجاد روش جدید از سوی فدراسیون تکواندو جهانی برای کسب سهمیه المپیک، سه جایگاه را از آن خود کند.

رییس هیات تکواندوی مازندران گفت: برای نخستین بار از سوی فدراسیون تکواندو جهانی علاوه بر حضور در رقابت های بین قاره ای شیوه سیستم رنکینگ جهت کسب سهمیه المپیک اضافه شد، شیوه ای که طی آن مردان مبارز بعد از ماراتنی چند ساله توانستند در فاینال گرندپری حضور پیدا کنند و موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شوند.

کارنامه ای موفق از تکواندو ایران در بازیهای جایزه بزرگ رقم خورد. ۳ مدال طلا، يك نقره و ۴ برنز از تعداد مدالهای بدست آمده در گرندپریکس ۲۰۱۴  کسب شد و حالا با افتخار میتوانیم کسب سه سهمیه ارزشمند المپیک ریو را به عنوان حاصل زحمات ورزشکاران و مربیان توانمند کشورمان بدانیم.قطعا تلاش قهرمانانی همچون فرزان عاشورزاده، سجاد مردانی و  مهدی خدابخشی برای رسیدن به بزرگترین آوردگاه جهان نشان قدرت تکواندو کشورمان برای کسب بهترین و با ارزش ترین مدال در این میدان می باشد.

نفجم در ادامه بیان کرد: ایران به عنوان یکی از قطب های حال حاضر تکواندو جهان و قهرمان ۲۰۱۵ روسیه عملکرد قابل قبولی را داشته است و اگر بهنام اسبقی دچار مصدومیت  نمی شد قطعا ایران سهمیه چهارم را دریافت میکرد.

رییس هیات تکواندو استان مازندران با اشاره به پایان یافتن نبرد مردان در کسب سهمیه المپیک، حضور پررنگ در جام جهانی را خاطر نشان شد: تکواندکاران ایرانی با بدست آوردن عنوان نایب قهرمانی کارنامه خود را وزین تر کردند. از ۷ بار اعزام به رقابت های جام جهانی با داشتن ۴ نایب قهرمانی و یک مقام سومی کسب شده که به عنوان دومین تیم پرافتخار بعد از کره جنوبی( دو قهرمانی و دو مقام سوم) قرار دارد. شکست تیم تقریبا دوم ایران مقابل آذربایجان چیزی از ارزش های تکواندو کشورمان نمی کاهد چراکه جایگاه آن برای تمامی کشورهای قدرتمند مشخص است و از ایران به عنوان رقیب سر سخت در این رشته رزمی یاد میکنند.

فیض اله نفجم در پایان ضمن تبریک و خسته نباشید به قهرمانان تکواندو اظهار داشت: تمامی موفقیت های حاصله از تلاش ها و مدیریت مدبرانه مسئولین فدراسیون تکواندو می باشد که با برنامه ریزیهای منسجم و پشتکار عالی کادر فنی و تکواندوکاران عزیز بدست می آید.قطعا کسب خوش رنگترین مدال المپیک برای ایران با دعای خیر مردم که همواره بدرقه راه این قهرمانان است برآورده می شود.