تکاپو برای حضور زنان ایران در گواتمالا

الهه عرب عامری نایب ریس فدراسیون فوتبال عنوان کرد بعد از دستور رییس جمهور محترم، وزارت امور خارجه برای صدور ویزای تیم ملی فوتسال بانوان ورود کرده است.     به گزارش “مازنداسپرت“، بعد از  اولین قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات آسیایی قرار به حضور در رقابتهای جایزه بزرگ گواتمالا شد که […]

الهه عرب عامری نایب ریس فدراسیون فوتبال عنوان کرد بعد از دستور رییس جمهور محترم، وزارت امور خارجه برای صدور ویزای تیم ملی فوتسال بانوان ورود کرده است.

 

 

به گزارش “مازنداسپرت“، بعد از  اولین قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات آسیایی قرار به حضور در رقابتهای جایزه بزرگ گواتمالا شد که فدراسیون به دلایل مختلف این سفر را از دستور کار خارج کرد.

کاروان  تیم ملی ایران می بایست برای دریافت روادید به کشور آلمان سفر می‌کردند و سپس به مکزیک رفته و بعد به گواتمالا محل برگزاری رقابتها می رسیدند و به همین دلیل حضورشان در این مسابقات لغو شد.  به این ترتیب تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان که چندی پیش به قهرمانی آسیا رسیده بود، فرصت حضور در مسابقات گرندپریکس را از دست داد.

 این خبرو حواشی آن باعث شد تا رییس جمهور از وزارتخارجه بخواهد که به این مساله ورود کنند و مشکل ویزای بانوان ایرانی را برای حضور در این رقابتها  بر طرف کنند. بر عهده گرفتن مسوولیت گرفتن روادید برای تیم ملی فوتسال باعث شده که از طرفی مسوولیت کمتری بابت صدور روادید متوجه مسوولان بانوان باشد.

الهه عرب عامری در این رابطه گفت: در حال حاضر و بعد از دستور رییس جمهور محترم همه کارها برای صدور ویزا بر عهده وزارت امور خارجه است و مسوولان این وزارخانه مشغول نامه نگاری هستند تا بتوانند هر چه زودتر ویزای مکزیک و پس از آن گواتمالا را بگیرند.

 رقابتهای جایزه بزرگ بانوان در گواتمالا روز پنجم آذر ماه در گواتمالا آغاز می شود. در دو گروه A  با حضور تیم های ملی برزیل، پرتغال، ایران و کاستاریکا و در گروه B با حضور تیمهای اسپانیا، گواتمالا، ژاپن و روسیه برگزار می شود که این تیمها به صورت ضربدری با هم هم مسابقه می دهند. همه تیمها باید تا روز سوم آذر ماه خودشان را به محل برگزاری این رقابتها در گواتمالا برسانند تا بتوانند در جلسات مسوولین و پزشکی این رقابتها حضور پیدا کنند. بر همین اساس هم بانوان کشورمان باید یک آذر ماه برای این سفر آماده شوند.

منبع:ورزش۳