برگشت استادیوم پیر ساری به مدار با حضور بسیج سازندگی /فوتبال ساری هم احیا شد !

کار بازسازی استادیوم شهید متقی شهر ساری از هفته آینده به بسیج سازندگی واگذار خواهد شد و تخمین زده‌شده ظرف دو سال آینده استادیوم شهید متقی شهر ساری بازسازی خواهد شد تا ساروی‌ها در مرکز شهر، دارای استادیومی استاندارد شوند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فوتبال شاید یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی در کشور از نظر تعداد هوادار باشد؛ این روزها فوتبال در جهان و همچنین در کشور ما در بیشتر شهرها به‌صورت جدی دنبال می‌شود و کمتر کسی است که به این رشته ورزشی بی‌توجه باشد.

درحالی‌که در سال‌های نه‌چندان دور، فوتبال مازندران در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، مدتی بود که مازندران از سطح نخست کشور دور بود تا بعد از صعود نساجی فوتبال در مازندران رنگ و بوی تازه‌ای پیدا کرد و حالا تمام شهرهای مازندران برای حضور در سطح نخست فوتبال کشور بی‌تابی می‌کنند و با حضور در لیگ‌های پایین‌تر تلاش می‌کنند تا خودشان را به سطح اول نزدیک کنند.

داشتن سهمیه‌های مختلف شهرهای مازندران در رقابت‌های لیگ‌های دسته یک، دو و سه و همچنین لیگ‌های مختلف در رده‌های پایه نشان از عطش فوتبالی‌های مازندرانی برای رسیدن به جایگاه بالا دارد.

اما این روزها حضور استانداری ورزشی در رأس استان سبب شده تا انتظارات از برادران حسین‌زادگان که مسؤولیت استان و ورزش آن را بر عهده‌دارند بیشتر و بیشتر شود؛ قول‌های آنها برای کمک به ورزش، مخصوصاً کمک به فوتبال شهرها وعده‌های بزرگی بود که یکی پس از دیگری رنگ و بوی عملی شدن به خودش گرفت.

کمک به نساجی و بازسازی استادیوم شهید وطنی که سبب شد نساجی‌چی‌ها بتوانند در خانه از حریفان‌شان میزبانی کنند و راهی استادیوم‌های دیگر نشوند و همچنین کمک به آنها و برگزاری جلسات مختلف جهت از بین بردن اختلافات مالکان، گام‌های بود که برای نساجی و شهر قائم‌شهر برداشتند.

در بابل هم اوضاع فوتبالی چندان مساعد نبود و بعد از کمک به نساجی، بابلی‌ها منتظر تحقق وعده‌ها بودند تا اینکه استادیوم شهدای هفتم تیر بابل هم برای بابلی بازسازی شد و نگذاشتند تنها امید مردم شهر بابل در فوتبال از بین برود.

استادیوم قدیمی و خاطره‌انگیز شهدای نوشهر هم برای غربی‌ها بازسازی شد تا غرب استانی‌ها هم دارای استادیومی شیک و استاندارد باشند و حالا برای احیای شموشک لحظه‌شماری کنند.

بعد از این همه اتفاقات، گلایه‌های ساروی‌ها هم بی‌پاسخ نماند و اکنون وعده‌های داده‌ شده از سوی مسؤولان، در حال تحقق یافتن است. ساروی‌ها که مدت‌هاست حال خوشی در فوتبال ندارند و به‌نوعی فوتبال را در شهر خودشان از بین رفته می‌دیدند، حالا هم دارای یک سهمیه شدند و هم استادیوم پیر شهرشان آماده بازسازی است.

حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص واگذاری امتیاز یک تیم فوتبال به شهر ساری، اظهار کرد: با خواسته مردم مرکز استان، شخص استاندار و اداره کل ورزش و جوانان مازندران پیگیر گرفتن امتیاز لیگ یک و یا لیگ دسته دوم فوتبال کشور برای مرکز استان بوده‌ایم و تلاش‌های زیادی در این خصوص صورت گرفت اما این فصل هیچ استان و هیچ شهری به فروش امتیاز راضی نمی‌شد.

وی افزود: به‌هرحال سهمیه مرحله دوم رقابت‌های لیگ دسته سوم به نام شهر ساری ثبت شد و مرکز استان در مرحله نهایی لیگ دسته سوم نماینده خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران با تأکید بر خصوصی بودن این تیم افزود: استاندار و اداره کل ورزش و جوانان تنها برای تحقق خواسته مردم شهر جهت اخذ این سهمیه تلاش کرده و اکنون این‌ یک تیم خصوصی است و به‌زودی مالک آن از سوی ما معرفی خواهد شد و تمام اختیارات تیم را در دست خواهد داشت تا فوتبال در ساری هم پرحرارت دنبال شود.

وی ادامه داد: قطعاً تأکید ما به مالک و مدیران این تیم بر این است که از ظرفیت بومی و فوتبالی‌های ساروی در این تیم استفاده شود.

حسین‌زادگان ضمن رد برخی شایعات در خصوص این سهمیه، اظهار کرد: هنوز مالک این تیم معرفی نشده و به‌زودی بعد از معرفی مالک این باشگاه از سوی اداره کل، مدیرعامل، کادر فنی و سایر عوامل تیم از سوی مالک معرفی خواهد شد و سایر تیم‌هایی که به نام این سهمیه در سطح مرکز استان فعالیت می‌کنند، وجهه قانونی ندارند.

این مسؤول به داشتن اهداف بلندمدت برای این سهمیه اشاره کرد و گفت: نیاز است مرکز استان همسو با فوتسال در فوتبال هم فعال و موفق ظاهر شود. ما چشم‌انداز خوبی برای پیشرفت فوتبال در مرکز استان با این سهمیه ترسیم کرده‌ایم تا به امید خدا شهر ساری در پنج سال آینده در رقابت‌های لیگ برتر و یا لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از آغاز بازسازی استادیوم پیر مرکز استان خبر داد و بیان کرد: این ورزشگاه بخشی از خاطرات فوتبال مرکز استان مازندران برمی‌گردد به استادیوم شهید متقی شهر ساری که به‌زودی در هفته‌های آینده، کار بازسازی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: کار بازسازی استادیوم شهید متقی شهر ساری از هفته آینده به بسیج سازندگی واگذار خواهد شد و تخمین زده‌شده ظرف دو سال آینده استادیوم شهید متقی شهر ساری بازسازی خواهد شد تا ساروی‌ها در مرکز شهر، دارای استادیومی استاندارد شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تأکید کرد: مدیران، مربیان و هواداران ساروی دوستی‌ها را افزایش دهند و از تفرقه‌افکنی‌ها دوری کنند و با همدلی بیشتر برای پیشرفت ورزش و مخصوصاً فوتبال در این شهر دست به‌کار شوند.

حال با محقق شدن وعده‌های مختلف توقعات بیشتر شده است و انتظارات کل ورزشی‌ها در جای‌جای مازندران و شهر به شهر و حتی روستا به روستا بیشتر شده و خواهان توجه بیشتر هستند و در آستانه المپیک، نگاه ویژه به قهرمانان و پهلوانان مازندرانی باید در دستور کار دستگاه ورزش قرار گیرد تا منتظر موفقیت‌های بیشتر در ورزش استان باشیم.