رویدادهای مهم شطرنج به صورت آنلاین برگزار نمی‌شود/ شطرنج‌بازان ایران در مسابقات آنلاین بازی می‌کنند

شطرنج‌باز قائمشهری تیم ملی بانوان ایران گفت: مسابقات بسیار مهم و بزرگ شطرنج به صورت آنلاین برگزار نمی‌شوند، همچنین رقابت‌های المپیاد جهانی نیز لغو شد و به سال آینده تعویق پیدا کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مطهره اسدی، شطرنج‌باز قائمشهری تیم ملی بانوان، در خصوص اردو آنلاین و مجازی شطرنج طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: اردوهای خوبی تا به حال داشتیم و  به این شکل برگزار می‌شود که هر هفته یک جلسه ۲ تا ۳ ساعته داریم و داخل یک سایت که هم تصویری است و هم می‌توان صفحه را دید، تمرین می‌کنیم. مربی تیم ملی هم به طور هفتگی به ما تمرین می‌دهد و آخر هفته نتایج آن را از ما تحویل می‌گیرد.

وی افزود: این اردوها بسیار تاثیرگزار بوده اما نمی‌توان منکر این شد که اردوهای حضور بهتر هستند اما خداراشکر کارها درست پیش می‌رود و تمرینات همان کیفیت را دارد. این روش حتی در آینده هم می‌تواند تاثیرگزار باشد و از آن برای برگزاری اردو استفاده کرد.

اسدی اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام رویدادهای بین المللی و ملی شطرنج لغو شده‌اند اما در حال حاضر مسابقات بسیار زیادی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و اکثر شطرنج‌بازان جهان در این رقابت‌ها بازی می‌کنند. البته این مسابقات تمرینی است تا سطح بازی‌ شطرنج‌بازان کشورهای مختلف در قرنطینه افت پیدا نکند یا به آن آسیبی نرسد.

بانوی شطرنج‌باز تیم ملی ایران در پایان گفت: مسابقات بسیار مهم و بزرگ شطرنج به صورت آنلاین برگزار نمی‌شوند، همچنین رقابت‌های المپیاد جهانی نیز لغو شد و به سال آینده تعویق پیدا کرد. در حال حاضر فقط باید تمرین کنیم تا با از سر گیری دوباره تورنمنت‌ها آماده باشیم. تمام شطرنج‌بازان ایران هم در مسابقات آنلاین بازی می‌کنند و با شطرنج‌بازان کشورهای دیگر به رقابت می‌پردازند.