مردمی کردن ورزش از اهداف اصلی

معاون جدید توسعه ورزش همگانی ورزش و جوانان مازندران خبرداد: عزم اداره کل ورزش و جوانان در افزایش نشاط اجتماعی و ورزش همگانی خصوصا در مناطق شهری و روستایی جدی ترخواهد بود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حسین دلیرمعاون توسعه ورزش همگانی ورزش و جوانان مازندران در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت : عزم اداره کل ورزش و جوانان در افزایش نشاط اجتماعی و ورزش همگانی خصوصا در مناطق شهری و روستایی جدی ترخواهد بود.

وی افزود: توسعه ورزش همگانی در بین آحاد مردم یک جامعه به نوعی بسته به شرایط و وضعیت توجه و ترویج ورزش در آن جامعه دارد، بر همین اساس اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با همکاری هیات‌های ورزشی اقدام به ترویج هرچه بیشتر ورزش در بین مردم و برگزاری برنامه‌های مختلف خواهد کرد.

دلیری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار ورزش دوست و مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران بیان داشت : فرهنگ سازی ورزش همگانی فقط مرتبط به اداره کل ورزش و جوانان نیست و همه مسئولین دستگاه ها باید نقش گذار باشند و مشارکت نمایند. ورزش همگانی زمانی مصداق همگانی پیدا خواهد کرد که همگان مشارکت و حمایت نمایند.

وي تصريح كرد: توانمندي ورزشي در مازندران بسيار بالاست كه بايد از اين ظرفيت و توانمندي بهره برد.

معاون توسعه ورزش همگانی ورزش و جوانان مازندران گفت: اين استان در زمينه ورزشي داراي استعدادهاي بالايي است كه نياز به توجه ويژه دارد.

دلیری بیان داشت : توجه به نقاط شهری و روستایی استان از الویت های مهم اداره کل بوده و برنامه ریزی خوبی در این بخش انجام خواهد پذیرفت.

این مسئول تصریح کرد : مدیران شهرستانی ما موظف به تقویت و حمایت از توسعه نشاط اجتماعی و ورزش همگانی و اقدامات سمن ها در این بخش ها هستند و پیش بینی لازم در ستاد اداره کل انجام پذیرفته است .

معاون توسعه ورزش همگانی ورزش و جوانان مازندران خواستار بازتعریف نقش ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی در تمامی دستگاه های تصمیم گیر و اجرایی شد و افزود: نقش وکاربرد ورزش تنها درحوزه قهرمانی نیست بلکه این بخش می تواند نقش پیشگیرانه و واکسینه کننده جامعه در مواجهه با آسیب های اجتماعی و بحران های جسمی درحال گسترش در جامعه را ایفا کند.

دلیری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد علل مرگ ناشی از سکته و دیابت است، تصریح کرد: خانواده های امروزی به سمت خانواده هایی با اضافه وزن پیش می روند و مادران بیشتر از سایرین در معرض این چاقی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه علت ۷۵ درصد این عوامل ناشی از خود فرد است، گفت: مردم باید به این یقین برسند که ورزش تضمین کننده سلامت فرد و خانواده است.

معاون توسعه ورزش همگانی ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه مادران عمود خیمه ورزش های همگانی هستند، تاکید کرد: مادران باید به نوعی برنامه ریزی کنند که با بردن فرزندان خود به باشگاه ها، اماکن ورزشی و تفریحاتی سلامت جامعه را تضمین کنند.

وی تاکید کرد: تمام شهرستان ها باید تحت پوشش ورزش همگانی قرار بگیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام شهرستان ها توسط شهرداری ها باید مجهز به جاده سلامت شوند و توجه به ورزش همگانی در میان دانش آموزان باید با جدیت بیشتری دنبال شود.