مسابقات جهانی تکواندو منچستر؛ پلنگ افکن حذف شد

محمدحسن پلنگ افکن تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان در سومین دیدار خود با قبول شکست برابر نماینده مصر از دور رقابت‌های قهرمانی جهان کنار رفت و مهلا مومن زاده با شکست نماینده کرواسی مدال برنز خود را قطعی کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از صبح امروز (چهارشنبه – ۲۵ اردیبهشت‌ماه) با حضور ۹۷۵ تکواندوکار از ۱۵۰ کشور به میزبانی “منچستر” انگلیس آغاز و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

امروز (چهارشنبه – ۲۵ اردیبهشت‌ماه) و در روز نخست این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان و ۴۶- و ۷۳- کیلوگرم زنان بر روی شیاپ‌چانگ رفت.

محمد حسن پلنگ افکن نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم تکواندو کشورمان که توانسته بود به مرحله یک هشتم رقابت های جهانی راه پیدا کند در این مرحله و در ثانیه های پایانی نتیجه را ۱۰ بر ۹ برابر نماینده مصر (نایب قهرمانی آفریقا) واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. محمد حسن در گام نخست “جفرسون اُچوآ” از کلمبیا را ۱۵ بر ۴ از پیش رو برداشت؛ در ادامه نیز موفق شد “تاوین هانپراب” نایب قهرمان بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ و دارنده مدال برنز بازی‌های یونیورسیاد و قهرمانی آسیا را ۱۷ بر ۱۵ شکست دهد اما در سومین دیدار نتیجه را به نماینده مصر واگذار کرد.

در ادامه این رقابت‌ها، در وزن ۴۶- کیلوگرم بانوان نیز مهلا مومن‌زاده در دیدار نخست با نتیجه ۲۱ بر یک از سد آینور یواشپای از قزاقستان گذشت. مومن‌زاده در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل جوردین اسمیت از انگلیس ۱۷ بر ۷ پیروز شد. وی در دیدار سوم خود نیز با نتیجه ۲۳ بر ۳ از سد گالینا مدودوا از روسیه گذشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. مومن‌زاده در یک چهارم نهایی نماینده کرواسی را با نتیجه ۳۰ بر ۲۰ شسکت داد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

اکرم خدابنده نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه به مصاف «کانسل دنیز» از قزاقستان نایب قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و نایب قهرمان بازی‌های یونیورسیاد رفت؛ خدابنده در حالی که تا پایان راند دوم جلو بود، در راند سوم نتیجه را ۲۵ بر ۲۰ واگذار کرد و از گردونه رقابت ها خارج شد.

هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربیان است. هدایت تیم زنان برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی به عنوان مربیان است.