میرعمادیان: ۸ سال به بنا انتقاد کردند، اما در نهایت راه او را رفتند

مربی سازنده کشتی آزاد مازندران گفت: ۸ سال به شیوه انتخاب کشتی‌گیران توسط محمد بنا انتقاد کردند و اینکه او پشتوانه‌سازی نکرده و گلخانه‌ای کار کرده است، اما در نهایت راه او را رفتند. به گزارش مازند اسپرت ؛ مصطفی میرعمادیان در گفت‌وگويي درباره ممانعت از حضور ۷ کشتی‌گیر در لیگ آزاد، گفت: متأسفانه تصمیم […]

مربی سازنده کشتی آزاد مازندران گفت: ۸ سال به شیوه انتخاب کشتی‌گیران توسط محمد بنا انتقاد کردند و اینکه او پشتوانه‌سازی نکرده و گلخانه‌ای کار کرده است، اما در نهایت راه او را رفتند.

خبرگزاری فارس: میرعمادیان: ۸ سال به بنا انتقاد کردند، اما در نهایت راه او را رفتند/ کنار گذاشتن چند کشتی‌گیر از لیگ اشتباه بود

به گزارش مازند اسپرت ؛ مصطفی میرعمادیان در گفت‌وگويي درباره ممانعت از حضور ۷ کشتی‌گیر در لیگ آزاد، گفت: متأسفانه تصمیم خوبی نبود چرا که این موضوع را به ذهن تلقین می‌کند که تیم المپیک انتخاب شده است و باعث بی‌انگیزه شدن سایر کشتی‌گیران می‌شود. ۸ سال به محمد بنا انتقاد می‌کردند که او گلخانه‌ای کار می‌کند، بسترسازی و پشتوانه‌سازی نمی‌کند، اما در نهایت راه او را رفتند.

وی افزود: این موضوع باعث از بین رفتن انگیزه کشتی‌گیران می‌شود چرا که وقتی کشتی‌گیر می‌بیند نظر کادر فنی روی عده‌ دیگری است، انگیزه‌ای برایش نمی‌ماند. از طرفی معلوم نیست این نفرات جواب بدهند؛ مانند اتفاقی که در انتخابی سال گذشته در وزن ۷۴ کیلوگرم رخ داد و با وجود سرمایه‌گذاری که روی نفرات دیگر شده بود، قاسمی همه را شکست داد، اما چون اعتماد به نفس لازم را نداشت در جهانی نتیجه نگرفت. اگر یزدانی در انتخابی اول شود چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟

مربی سازنده کشتی آزاد مازندران تصریح کرد: در حال حاضر مشغول برگزاری مسابقات انتخابی استان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور هستیم. هفته آینده نیز یک انتخابی دیگر را داریم تا تیم را کامل کنیم. با توجه به سهمیه‌ای که به مازندران به عنوان قهرمان دوره گذشته تعلق گرفته است مجوز حضور ۳۲ کشتی‌گیر را داریم. در گذشته ما برای اینکه بتوانیم از تمام داشته‌‌هایمان استفاده کنیم و مجوز حضور ۲ تیم را داشته باشیم مجبور به پذیرش میزبانی می‌شدیم.

میرعمادیان افزود: البته این موضوع به نحو ما است چرا که انتخاب یک تیم بسیار سخت بود و دچار مشکل می‌شدیم و خیلی مواقع نمی‌توانستیم تمام کشتی‌گیران را تحت پوشش قرار دهیم، اما بعد از سالها می‌توانیم پاسخگوی استقبال علاقه‌مندان باشیم.  در ۳ سال اخیر هم تیم‌های اول و دوم مازندران با اختلاف نسبت به تیم سوم که غالباً تهران بود قهرمان می‌شدند. نه تنها بسیاری از کشتی‌گیران اول و دوم بلکه کشتی‌گیران سوم و چهارم بسیاری از اوزان هم متعلق به مازندران هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ هیأت فعال در استان مازندران وجود دارد که بسیاری از هیأت‌ها از جمله بابل، ساری و جویبار که کشتی‌گیران بیشتری دارند نفرات زیادی را در مسابقات شرکت دادند. در حال حاضر در حال تهیه نامه‌ای با امضای ۲۰۰ تا ۲۵۰ مربی مازندرانی هستیم تا مانند تهران هم برای مازندران تیم توابع در نظر بگیرند. در گذشته کرج که به عنوان توابع تهران شناخته می‌شد کشتی‌گیران شاخصی مانند حیدری و یاری را تحویل تهران می‌داد، اما امروز که کرج خودش مستقل شده است؛ شهر ری و شهریار هم که جزء تهران هستند؛  پس توابعی وجود ندارد. به همین دلیل با توجه به حجم فعالیتی که در مازندران صورت می‌گیرد درخواست داریم یک تیم توابع هم برای این استان پرکار در نظر گرفته شود.

میرعمادیان با انتقاد از نحوه برگزاری لیگ گفت: متأسفانه با شیوه‌های ابداعی، لیگ‌های کشتی را از سکه انداختیم؛ انگیزه حامیان مالی از بین رفت و کشتی‌گیران درآمدشان را از دست دادند. تماشاگران هم دیگر علاقه‌ای به تماشای این لیگ ندارند؛ در حالی که یکی از ملاک‌های حفظ کشتی در المپیک تصاویری بود که از رقابت‌های لیگ ایران در مجامع جهانی به نمایش در می‌آمد. دنیا به دنبال تعطیل کردن کشتی است و ما هم از داخل همین کار را می‌کنیم. طرح خوبی برای اجرای بهینه لیگ دارم که به زودی آن را به فدراسیون ارائه خواهم داد. مردم دوست دارند قهرمانان خودشان را حداقل سالی یکی، دو بار در مسابقات داخلی ببینند.

مسئول مربیان استان مازندران درباره انتقاداتی که در خصوص دعوت از مربیان مازندرانی به تیم‌های ملی کشتی می‌شود، گفت: مربی که از مازندران انتخاب می‌شود باید مورد تأیید هیأت استان باشد. وقتی مربیان زیرمجموعه من هستند و فدراسیون از هیأت کشتی درخواست می‌کند یک مربی را برای حضور در تیم ملی معرفی کنیم، می‌دانیم کدام مربی در چه رده‌ای فعال است و می‌تواند مثمر ثمر باشد. چه بسا مربیانی معرفی شده‌اند که هیچ فعالیتی در حوزه مربیگری ندارد، اما نه تنها مشورتی با هیأت کشتی استان نشد بلکه نمی‌دانم بر اساس چه معیاری نفرات موردنظر خودشان را دعوت کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: هر قدر هم که ما مکاتبه کردیم فایده‌ای نداشت. خیلی از مواقع مربی رده نونهالان را در جوانان ، جوانان را در بزرگسالان و بزرگسالان را در جوانان استفاده می‌کنند که این موضوع باعث اعتراض و ناراحتی مربیان شده است چرا که آنها عنوان می‌کنند نمی‌توانند در این رده‌ها ارتباط لازم را با کشتی‌گیرانی که از آنها شناخت ندارند برقرار کند.