ورزشی جدید در مازندران / آشنایی با ورزش ” راگ فوتبال “

به گزارش مازند اسپرت ؛ این رشته ورزشی در کشورهای سوئیس و آلمان درحال ثبت است و دی ماه امسال اولین تورنمنت بین المللی آن برگزار می شود.   اولین تورنمنت راگ فوتبال شاخه دیگر tigers football، فوتبال ببرهاست که به شکل یک به یک انجام می شود. در این بازی ۶ آدمک ثابت و […]

به گزارش مازند اسپرت ؛ این رشته ورزشی در کشورهای سوئیس و آلمان درحال ثبت است و دی ماه امسال اولین تورنمنت بین المللی آن برگزار می شود.

 

اولین تورنمنت راگ فوتبال

شاخه دیگر tigers football، فوتبال ببرهاست که به شکل یک به یک انجام می شود. در این بازی ۶ آدمک ثابت و ۵ آدمک ذخیره هستند. «یکی از آدمک های اصلی، نقش دروازه بان را ایفا می کند وسه آدمک مدافع در جلوی دروازه چیده می شوند.»

زمین بازی در شاخه فوتبال ببرها سه در چهار متر است و بازیکنان با یک توپ پلاستیکی، شبیه توپ فوتبال دستی بازی می کنند. لباس آدمک ها در راگ فوتبال، همان لباس باستانی و ایرانی است. «این کار برای معرفی ورزش باستانی انجام گرفته است، یکی دیگر از کارهای انجام گرفته این است که هر بازیکنی که می خواهد وارد زمین بازی شود با گفتن کلمه «ای ایران» و بوسیدن شانه بازیکن حریف وارد زمین شود.»

این رشته ورزشی در کشورهای سوئیس و آلمان درحال ثبت است و دی ماه امسال اولین تورنمنت بین المللی آن برگزار می شود.

 

هیجان در فوتبال یوزپلنگ ها

این رشته دارای دو شاخه گلر (دروازه بان) ثابت و گلر متحرک است. در بخش گلر متحرک، هر تیم دارای ۱۱ آدم پلاستیکی است که پنج بازیکن آنها ثابت و بقیه ذخیره هستند. این آدمک ها کاملا طبیعی درست شده اند به طوری که تمام حرکات مانند دویدن، تکل، شوت زدن و … این آدمک ها مانند بازیکنان واقعی فوتبال است و هدایت این آدمک ها را بازیکنانی که در این رشته شرکت دارند به عهده می گیرند.

 آنها با حرکت دست خود آدمک ها را تکان می دهند.

در فوتبال یوزپلنگ ها که به صورت دو به دو انجام می شود، کسانی که کنترل دروازه بان ها را به عهده دارند برخلاف سایر شاخه های می توانند در صورت نیاز و عقب بودن تیم، از دروازه خارج شده و با کمک همبازیشان به تیم حریف گل بزنند. به گفته معینی سرعت این بازی به قدری بالاست که وقتی بازیکنان به این طرف و آن طرف می روند و شیرجه می زنند خاک از فرش بلند می شود.

همین اتفاق کافی است تا صدای سوت و تشویق تماشاگران تمام فضای سالن را پر کند: «بخش گلر ثابت هم مانند گلر متحرک است با این تفاوت که در این بخش هشت آدمک به صورت ثابت و سه آدمک دیگر به عنوان ذخیره، اعضای تیم را تشکیل می دهند. همچنین در این بخش کسی که کنترل دروازه بان را به عهده دارد باید از دو آدمک به عنوان دروازه بان استفاده کند. نفر دوم هم دو آدمک پلاستیکی را کنترل می کند و مسئولیت دفاع و حمله را به عهده دارد. زمان این بازی هم مانند شاخه گلر متحرک، دو نیمه ۲۰ دقیقه ای است و در زمینی به ابعاد ۶ در ۴ برگزارت می شود.»

تیم داری سرشناس ها

جالب است بدانید در رشته راگ فوتبال، عادل فردوسی پور و مزدک میرزایی از چهره های سرشناس فوتبال، تیم دارند. البته شخصیت های معروف دیگری هم هستند که در این رشته تیم داری می کنند مثل وحید شمسایی؛ کسی که خودش در راگ فوتبال تیم داده و اعتقاد دارد که این رشته به خاطر حرکات نمایی، شیرجه بازیکنان و جابه جا شدن های سریع جذابیت بیشتری نسبت به فوتبال دارد.

«چون در طول ۹۰ دقیقه فوتبال ممکن است یک ضربه برگردان هم زده نشود اما در این بازی در طول ۴۰ دقیقه، فقط حرکات نمایشی دیده می شود.»

با توجه به مذاکرات احسان معینی ریاست فدراسیون جهانی راگ فوتبال با پرفسور کرتی وزیر ورزش کشور ایتالیا میزبانی مسابقات قهرمانی جهان راگ فوتبال در ورزشگاه دلالپی دمانسی شهر تورین ایتالیا باشگاه تخصصی باشگاه یوونتوس خواهد بود

طی حکمی کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران معاون اول فدراسیون جهانی راگ فوتبال شد

از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی؛مسابقات قهرمانی راگ فوتبال برگزار شد

ایلنا: تیم خوزستان عنوان قهرمانی مسابقات لاین فوتبال راگ فوتبال را مقتدرانه از آن خود کرد و تیم الف تهران (کهکشانی‌ها و قهرمان دوره قبل) به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

فدراسیون ورزش‌های همگانی مسابقات قهرمانی راگ فوتبال در شاخه لاین‌فوتبال را با حضور ۱۷ استان برگزار نمود که در پایان تیم استان خوزستان به عنوان قهرمانی دست یافت.

تیم خوزستان عنوان قهرمانی مسابقات لاین فوتبال راگ فوتبال را مقتدرانه از آن خود کرد و تیم الف تهران(کهکشانی‌ها و قهرمان دوره قبل) به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم مازندران در جایگاه سوم ایستاد و تیم استان گلستان نیز سکوی چهارم را به خود اختصاص داد.

در این رقابت‌ها تیم‌های تیم هیات همگانی استان البرز، تیم هیات همگانی استان فارس، تیم هیات همگانی استان خوزستان، تیم هیات همگانی استان اردبیل، تیم هیات همگانی استان گلستان، تیم هیات همگانی استان آذربایجان‌غربی(شهید آقامیر)، تیم هیات همگانی استان آذربایجان‌شرقی(شهید حسن تهرانی‌مقدم)، تیم هیات همگانی استان کرمان(شهید چمران)، تیم هیات همگانی استان قزوین(شهید پورزند) تیم هیات همگانی استان گیلان(شهید مظفر)، تیم هیات همگانی استان مازندران(شهید باقری) تیم هیات همگانی استان لرستان(خایدالو) تیم هیات همگانی استان اصفهان(شهید باکری) تیم هیات همگانی استان همدان(پهلوان تختی) حضور داشتند.

راگ فوتبال، سالمترین ورزش خانوادگی

 

این برخی از اطلاعات راگ فوتبال در سال های گذشته و سال گذشته هست

اما امسال در مازندران در حال حاضر زمینه سازی برای مسابقات راگ فوتبال یا همون باز یهای سه نفر گل کوچیک در حال شکل گیری است ک بصورت جایز بزرگ شهر و بعد جایزه بزرگ استان قرار هست برگذار شود با جایزه نقدی و نفیس !

راگ فوتبال، سالمترین ورزش خانوادگی