بیانیه مشترک اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران در پی محکومیت کشته شدن زائران منا

مازند اسپرت : بیانیه مشترک اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران در پی محکومیت کشته شدن زائران منا إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ همه از خداییم و به سوی خدا باز میگردیم حج حقیقت جاودانه ای است که در طول حیات بشر از طرف خداوند امر به احیاء و حرکت […]

مازند اسپرت : بیانیه مشترک اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران در پی محکومیت کشته شدن زائران منا

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ
همه از خداییم و به سوی خدا باز میگردیم

13940702226c403d
حج حقیقت جاودانه ای است که در طول حیات بشر از طرف خداوند امر به احیاء و حرکت و اجرای آن شده است.
امسال نیز اجتماع میلیونی حجاج در کنار هم نویدی از بهره‌وری هر چه بهتر آیین حج می‌داد که وقایع «کعبه و منا»، چهره خونباری را برای حجاج رقم زد.
بار دیگر در موسم مناسک حج ابراهیمی، شاهد حادثه ای ناگوار بودیم که باعث جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت الله الحرام شد.

fd6cd7c2-706d-4653-83d5-2c5f2fd1502e
این حادثه غمبار و دردناک که در یوم الله قربان، عید اکبر مسلمین و حین انجام مناسک حجاج درمنطقه منا به وقوع پیوست و منجر به کشته و زخمی شدن تعداد کثیری از زائران کشورمان شد و روز رحمت الهی را به واقعه ای حزن انگیز و فراموش ناشدنی برای مسلمانان جهان مبدل ساخت.

بی‌شک وقوع چنین حوادث دردناکی، تکلیف را برای امت اسلامی زیادتر کرده که باید با تدبیر، مدیریت صحیح و هماهنگی کامل از تکرار چنین وقایع ناگواری جلوگیری کرد و راه را برای انجام مناسک حج در خانه امن الهی که قبله مسلمانان و کعبه آمال چند میلیارد مسلمان است، فراهم نمود.

ضرورت پیگیری جدی موضوع و پذیرش مسئولیت سهل‌انگاری و سوء مدیریت کسانی که خود را خادم الحرمین می نامند، اما به جای تأمین امنیت مسلمین در موسم حج با دخالت های نابجا در امور سایر کشورهای اسلامی به ویژه یمن مظلوم و حمایت از گروه های تندرو و افراطی چهره اسلام را مشوه کرده و مسلمانان را به خاک و خون کشیده و بذر عداوت، دشمنی و ناامنی را در منطقه می کارند بر کسی پوشیده نیست.

اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران با محکوم کردن سوءمدیریت حکام آل سعود در وقایع مکه و منا ضمن عرض تسلیت این حادثه تلخ به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ؛ مقام معظم رهبری؛ امت بزرگ اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار، شفای عاجل حادثه دیدگان و آمرزش درگذشتگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.