ونگر: رانیری پایه‌گذار چلسی بود نه مورینیو

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال عنوان کرد که کلودیو رانیری پایه گذار تیم فعلی چلسی بوده نه ژوزه مورینیو.   به گزارش “مازنداسپرت“، مورینیو سال ۲۰۰۴ سکان دار چلسی شد و موفق شد به همراه این تیم دستاوردهای زیادی کسب کند. پس از جدایی مورینیو در دوره ی اولش نیز چلسی با دیگر مربی‌ها به موفقیت […]

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال عنوان کرد که کلودیو رانیری پایه گذار تیم فعلی چلسی بوده نه ژوزه مورینیو.

 

به گزارش “مازنداسپرت“، مورینیو سال ۲۰۰۴ سکان دار چلسی شد و موفق شد به همراه این تیم دستاوردهای زیادی کسب کند. پس از جدایی مورینیو در دوره ی اولش نیز چلسی با دیگر مربی‌ها به موفقیت ادامه داد. بسیاری مورینیو را پایه گذار موفقیت چلسی در ۱۰ سال گذشته می‌دانند ولی ونگر، معتقد است که رانیری که پیش از مورینیو سرمربی چلسی بود، پایه گذار اصلی موفقیت چلسی در یک دهه ی اخیر است.

او گفت:” وقتی کلودیو (رانیری) چلسی را ترک کرد، مورینیو تیمی ساخت که از اول خیلی موفق بود. به خاطر دارم که با رانیری نایب قهرمان شدند و او بازیکنانی مثل جان تری و فرانک لمپارد را به چلسی اضافه کرد که از ارکان اصلی موفقیت چلسی بوده اند. به تیم چلسی وقتی رانیری از تیم جدا شد نگاه کنید. همه ی بازیکنان باقی ماندند. وقتی رانیری رفت، تیم پیشرفت کرده بود. بله، رانیری پایه گذار چلسی بود. او عالی کار کرد. فرانک لمپارد را خرید. از تری، دسائی و گالاس بهترین استفاده را برد. آنها تیم خیلی قدرتمندی بودند.”

ونگر امروز با کلودیو رانیری، سرمربی لستر در دیدار دو تیم آرسنال و لستر در استادیوم کینگ پاور روبرو خواهد شد.

 

منبع:ورزش۳