میثاقیان: طارمی می‌تواند فیکس بایرن‌مونیخ باشد

سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل گفت: با شناختی که از طارمی در شاهین بوشهر داشتم مطمئنم او در سال‌های آینده می‌تواند فیکس در بایرن مونیخ آلمان بازی کند. به گزارش مازند اسپرت: اکبر اوتی فوتبال ایران این روزها در لیگ دسته اول مشغول آماده‌سازی تیمی است که به گفته خودش می‌خواهد جانشین شموشک […]

سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل گفت: با شناختی که از طارمی در شاهین بوشهر داشتم مطمئنم او در سال‌های آینده می‌تواند فیکس در بایرن مونیخ آلمان بازی کند.

به گزارش مازند اسپرت: اکبر اوتی فوتبال ایران این روزها در لیگ دسته اول مشغول آماده‌سازی تیمی است که به گفته خودش می‌خواهد جانشین شموشک در فوتبال مازندرانی شود که سال‌ها است نتوانسته به سطح اول فوتبال ایران بازگردد و به همین منظور عطش لیگ‌برتر دارد. گفتگوی اکبر میثاقیان با ورزش سه را در ادامه می خوانید:

*آقای میثاقیان! چه خبر از لیگ یک؟
الحمدالله مشغول بازی‌ها هستیم و با توجه به اینکه خیلی دیر تیمی را تشکیل دادیم که همه چیزش نو است، تدارکات نو، بازیکن نو، رشته نو در شرکت خونه به خونه و … به همین خاطر زمان می‌برد تا تیم شما شکل بگیرد و باید اعتراف کنم که در این یک ماه و نیم که جدی کار کرده‌ایم هر روز پیشرفت داشته‌ایم و تیم خوبی از لحاظ فنی داریم.

*شروع قوی‌ای از ابتدای لیگ نداشتید اما به نظر برای بالای جدول خیز برداشته‌اید…
خب طبیعی است. اینجا هنوز بوی نویی می‌دهد. بچه‌های خوبی آوردیم که سال‌ها با ما بوده‌اند و یکسری هم هستند که فقط سابقه لیگ‌های دسته سوم و دوم را دارند و سال اول است که لیگ یک هستند. درست بعد یک هفته که تیم را بسته بودیم هادی شکوری، علیزاده، عسکری برای اولین بار با ما تمرین کردند؛ یعنی سه جلسه بیشتر با هم تمرین نکرده بودیم که چهارمین جلسه تمرین روز مسابقه بود.

*خونه به خونه با رشته ارزان کشتی وارد ورزش شد؛ مسئولان آنها با هزینه‌های بالای فوتبال مشکلی ندارند؟
(با خنده) نه. حسن‌زاده‌ها، شش برادر هستند که واقعا عاشق فوتبال و پشت سر ما هم هستند. درست که اول تیم کشتی داشته‌اند و همیشه دوم شده‌اند ولی آمده‌اند طرف فوتبال تا اول شوند. ما از تیمداری خونه به خونه در کشتی سعی کرده‌ایم، چغر و بد بدن بودنش را در فوتبال حفظ کنیم. گذشته از شوخی حاج قاسم حسن‌زاده یا هر کسی که در ورزش از جیب خودش خرج باید مورد حمایت فوتبال ایران باشد و به آنها کمک شود. من امیدوارم این‌ها هم مثل مهندس درویش خدابیامرز که ۲۰سال شموشک را داشت ادامه دهند.

*تماشاگر مازندرانی در کشتی مشهور است، در فوتبال هم همینطوری است؟
باید بیایید ببنید که اینجا چه تماشاگر پر شور و بی‌نظیری دارند، استادیوم ما همیشه پر است. آنها هم در سال اول نو هستند و دوست دارند تیم پیشرفت کنند. چندین سال است که در مازندران بعد شموشک نوشهر تیم لیگ‌برتری نداشته و به همین خاطر از امام جمعه آقای روحانی، دکتر فلاح استاندار، آقای فرماندار گرفته تا همه اعضای شورای شهر و تمام مسئولین دوست دارند که اینجا بعد حدود ۳۰سال صاحب تیم شود.

*چقدر امیدوارید که با خونه به خونه به لیگ‌برتر صعود کنید؟
من جاهای سخت زیادی کار کرده‌ام و این اولین بار است که تیم ما اینطوری شکل می‌گیرد. ما با قدرت کارمان را می‌کنیم تا بالا بیاییم. جلوی مس رفسنجان بچه‌های ما محکم بازی نکردند برخلاف اینکه بازی با ماشین‌سازی درگیرانه و قوی بودند اما این بازی شل گرفتند و اذیت شدیم و چند گل نزدیم. شجاعت داور هم باعث شد دقیقه۹۵ برای آنها پنالتی بگیرد و اگر مساوی می‌کردیم کار سخت می‌شد اما الان جزو پنج تیم بالا هستیم و با همت بچه ها می رویم برای رده‌های بالاتر.

*مهدی طارمی گفته از شاهین بوشهر استعدادش کشف شده؛ آن زمان فکر می‌کردید برترین مهاجم لیگ شود؟!
مهدی جوان لایقی بود که من ۶ بازی با هم بودیم اما من به خاطر اینکه برای نگه داشتن تیم به بوشهر به جای حمید استیلی رفته بودم نتوانستم ریسک کنم و به او که آن موقع خیلی جوان بود و سهمیه امید ما بود بازی دهم اما همان موقع هم در تمرینات ما پر مایه و با جنم بود. خدا را شکر که به اینجا رسیده و من قول می‌دهم که اگر پایش به اروپا برسد همین الان می‌تواند فیکس بایرن مونیخ باشد.

*به عنوان سئوال آخر؛ شایع شده بود که پس از رسول خطیبی، سرمربیگری سیاه‌جامگان به شما پیشنهاد شد؛ تایید می‌کنید؟
خب محبت داشتند و از طرف باشگاه با من تماس گرفتند که بیا اما نمی‌شد چون با بابل قرارداد داشتم ولی با عباسی واقعا رفیق سالیان دور هستیم و آرزو می‌کنم تیمش از این شرایط خارج شود. حیف است ایشان هم که از جیب خرج می‌کند تیمش به مشکل بخورد. تیمش به هر حال ابومسلم است و دلم می‌خواست بروم اما قرارداد داشتم.

منبع:ورزش سه