بلندقامتان وارد می‌شوند

بسکتبال جام ملت‌های آسیا از فردا آغاز می‌شود و بلند قامتان ایران برای رسیدن به ریو باید از دیوار چین عبور کنند.   به گزارش “مازنداسپرت” تب و تاب بسکتبال در آسیا از فردا با شروع جام ملت‌های آسیا در کشور چین آغاز می‌شود. جایی که ۱۶ تیم برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنند که […]

بسکتبال جام ملت‌های آسیا از فردا آغاز می‌شود و بلند قامتان ایران برای رسیدن به ریو باید از دیوار چین عبور کنند.

 

به گزارش “مازنداسپرت” تب و تاب بسکتبال در آسیا از فردا با شروع جام ملت‌های آسیا در کشور چین آغاز می‌شود. جایی که ۱۶ تیم برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنند که در این بین سه تیم ایران، چین و فیلیپین با توجه به قدرتی که دارند، شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه خواهند داشت.

سوت آغاز این رقابت‌ها فردا درحالی به صدا در می‌آید که بلندقامتان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی گام به میدان می‌گذارد.

تیم ملی کشورمان در این دوره با مربی آلمانی به میدان خواهد رفت. درک بائرمن، مربی مطرحی که امید زیادی به قهرمانی ایران در این رقابت‌ها دارد و بارها نیز این موضع را تکرار کرده است.

بائرمن کار خود را با تیم ملی با دعوت از ۲۶ بازیکن آغاز کرد و پس از یک هفته تمرین با ۱۶ بازیکن راهی تورنمنت اطلس اسپرت چین شد و در آنجا با ایران به نایب قهرمانی رسید.

* اردوی یک هفته‌ای اروپایی در آلمان

درک بائرمن، سرمربی آلمانی در همان ابتدای ورودش به ایران قول حضور تیم ملی در اردوی آلمان را داد و ملی پوشان اواخر مرداد راهی این کشور شدند. یک هفته در آنجا به تمرین پرداختند و در دو مسابقه‌ای که بازی کردند یک شکست و یک برد کسب کردند.

*قهرمانی در ویلیام جونز

مهمترین رقابت برای آماده سازی ملی پوشان تورنمنت ویلیام جونز بود که بلندقامتان ایران مانند هر باری که شرکت کردند با جام قهرمانی بازگشتند.

برگزاری ۸ بازی در ۸ روز رقابت فشرده ای برای ملی پوشان بود که در نهایت به قهرمانی ختم شد. در این رقابت‌ها درک بائرمن ۱۴ بازیکن را به بازی گرفت.

*غیبت یک ماهه صمد در اردوها

کاپیتان تیم ملی بسکتبال پس از حضور در تورنمنت چین از ناحیه کتف مصدوم شد و همین موضوع باعث دوری یک ماهه او از تمرینات شد. خیلی‌ها نگران این بودند که او به این مسابقات نرسد، اما کاپیتان خودش را رساند و امیدوار است یک بار دیگر با تیم ملی قهرمان آسیا شود و به المپیک برود.

* اصلانی و ارغوان دو بازیکن خط خورده در روزهای آخر

براساس لیست اولیه‌ای که فدراسیون به آسیا ارسال کرده بود جواد داوری و روزبه ارغوان خط خورده بودند، اما پس از گذشت ۴ روز داوری به فهرست اصلی بازگشت و اصلانی به جای وی خط خورد تا تیم ملی با ۱۲ بازیکن راهی این رقابت‌ها شود.

* راه ریو از دیوار چین می‌گذرد

امید به قهرمانی تیم ملی در این رقابت‌ها از سوی اهالی این رشته و کارشناسان بسیار بالاست و کادرفنی و بازیکنان نیز به این موضوع اعتقاد دارند و می‌خواهند چهارمین جام قهرمانی را بالای سر خود ببرند. در آخرین دوره و در سال ۲۰۱۳ تیم ملی کشورمان با هدایت مهمد بچیروویچ توانست قهرمان شود و حالا این دوره با یک مربی آلمانی امیدوار به رفتن روی سکوی نخست هستیم.

بسکتبال در صورت کسب عنوان قهرمانی در آسیا به عنوان نخستین رشته تیمی سهمیه المپیک را می‌گیرد.

مهدی کامرانی،‌ حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان، حامد حدادی، اصغر کاردوست، محمد حسن‌زاده، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، سعید داورپناه و جواد داوری ۱۲ بازیکن تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی بسکتبال آسیا و کسب سهمیه المپیک ریو خواهند بود.

این رقابت‌ها از اول مهرماه یعنی فردا در شهر چانگشای چین آغاز می‌شود.

گروه بندی مسابقات:

گروه A: ایران – ژاپن – هند – مالزی

گروه B: فیلیپین – هنگ کنگ – فلسطین – کویت

گروه C: چین – کره جنوبی – اردن – سنگاپور

گروه D: چین تایپه – لبنان – قطر – قزاقستان

برنامه بازی‌های دور مقدماتی به شرح زیر است:

چهارشنبه اول مهرماه

گروه A

ایران – ژاپن

مالزی – هند

گروه B

کویت – هنگ‌کنگ

فیلیپین – فلسطین

گروه C

سنگاپور – چین

کره جنوبی – اردن

گروه D

چین‌تایپه – لبنان

قطر – قزاقستان

پنجشنبه دوم مهرماه

گروه A

ایران – هند

مالزی – ژاپن

گروه B

فیلیپین – هنگ کنگ

فلسطین – کویت

گروه C

کره جنوبی – چین

سنگاپور – اردن

گروه D

چین تایپه – قراقستان

قطر – لبنان

جمعه سوم مهرماه

گروه A

ایران – مالزی

هند – ژاپن

گروه B

کویت -فیلیپین

فلسطین – هنگ کنگ

گروه C

سنگاپور- کره جنوبی

اردن – چین

گروه D

قطر – چین‌تایپه

لبنان – قزاقستان

 

منبع:ورزش۳