حسن زاده در محضر رهبری چه گزارش را ارائه داد !؟ + متن کامل

در اتفاقی خوشایند، افتخار ارائه گزارش بسیجیان ورزشکار خدمت مقام معظم رهبری به یکی از دلاور مردان ورزش جودو رسید.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در هفته بسیج هستیم و بسیج ورزشکاران هم در محضر نشینی بسیجیان برگزیده کشور در پیشگاه ولی امر مسلمین جهان، تلاش ها و دستاوردهای خود را با لسان شیوای مسعود حسن زاده قهرمان جودو و جوجیتسوی قائمشهر و استان مازندران به سمع ایشان رساند.

در واقع نماینده بسیج ورزشکاران در این اتفاق بزرگ، مسعود حسن زاده بود که پس از بیان گزارش به خدمت رهبر مشرف شد و انگشتری ایشان را به تبرک و یادمان این روز خاص گرفت.

مسعود حسن زاده از چهره های دلنشین و سزاوار ورزش مازندران است که با حسن اخلاق و روحیه ای ستودنی در میادین مختلف افتخارات بسیاری را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، بسیج را پدیده ای کم نظیر، گره گشا و از افتخارات امام راحل(ره) خواندند و با تأکید بر گسترش روحیه بسیجی به معنای «انگیزه و شوق و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب و سربلندی و پیشرفت ایران»، افزودند: دشمن خصومت خود را از هر طرف تشدید کرده تا مقاومت برخاسته از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه نابود کند اما جوانان و مردان مؤمن و پراستقامت، با دفع غده سرطانی تکفیری داعش، دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما می‌توانیم را بار دیگر برای همه اثبات کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه با اشاره به زوال تروریست‌های تکفیری و به حاشیه رانده‌شدن آمریکا در تحولات منطقه و واماندگی رژیم‌های وابسته و مرتجع، گفت: امروز دوست و دشمن خوب می‌دانند که دیگر رژیم صهیونیستی در حد و اندازه یک تهدید معتبر نیست و هر جنگ جدید، به محو این رژیم از جغرافیای سیاسی منجر خواهد شد.
همچنین سردار غلامحسین غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان گزارشی از برنامه‌ها و رویکردهای این سازمان، گفت: رویش نسل جدید مؤمن و انقلابی همچون حججی‌ها نویدبخش آن است که به برکت انقلاب اسلامی، بسیج به الگویی برای ملت‌های مسلمان و مستضعفان جهان تبدیل شود.
در ابتدای این دیدار نیز چند تن از فعالان و نمایندگان اقشار بسیج به بیان فعالیت‌ها و دیدگاههای خود پرداختند.
آقایان «حسن اسماعیلی- دکترای پزشکی»، «ابوالقاسم طالبی- کارگردان سینما»، «جلیل عرب‌خردمند- جراح مغز و اعصاب»، «مسعود حسن‌زاده- نماینده بسیج ورزشکاران سپاه کربلا استان مازندران و قهرمان جودو»، «علی غفاری- دکترای شیمی»، «سعید صوفی‌زاده- دکترای زراعت» و خانم «مرضیه عزتی‌وظیفه‌خواه- فعال امور زنان و خانواده» بر محورهای زیر تأکید کردند:
پیشنهاد ایجاد شورای عالی سازندگی و الزام دستگاهها به استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی
– لزوم توجه ویژه به مناطق محروم مرزی و حمایت از فعالیت گروههای جهادی
– لزوم تقویت فرهنگ بسیجی در عرصه هنر و توجه ویژه هنرمندان بسیجی به مشکلات مردم
– افزایش ظرفیت خدمات پزشکی به مناطق محروم
– تقویت گروههای جهادی در شهرک های صنعتی به منظور فعال سازی واحدهای غیرفعال
– برنامه‌ریزی برای افزایش عملکرد در محصولات راهبردیِ کشاورزی با حضور جهادی مهندسان بسیجی وآموزش کشاورزان
رهبر انقلاب اسلامی بسیج را به معنای گردآوری و استفاده از ظرفیت آحاد مردم و نیروی انسانی فعال، مجاهد و مبتکر خواندند و با تأکید بر اینکه اگر انقلاب اسلامی، بسیج را نداشت، با نقیصه و خلأ بزرگی مواجه بود، افزودند: سازمان مقاومت بسیج به عنوان یک مجموعه کارآمد، نمادی از بسیج عمومی مردمی است که وظایف حساس و مهمی برعهده دارد.

متن کامل گزارش نماینده سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم قو علی خدمتک جوارحی و اشدد علی العزیمه جوانحی
با عرض سلام و احترام محضر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و با درود به ارواح طیبه شهدای ورزشکار، که قهرمانان اصلی در مبارزه با نفس خود بودند و با گذشتن از مادیات دنیایی توانستند روحیه جوانمردی و مرام پهلوانی را در جامعه ورزش کشور تجلی بخشند. حضرتعالی در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای ورزش تاکید فرمودید که جوان ورزشکار در واقع به طور طبیعی یک الگوست برای بخش مهمی از جوان ها، اخلاق او، رفتار او، کیفیت زندگی او و سبک زندگی او می تواند اثر بگذارد.
امروزه استکبار جهانی به دنبال ترویج ابتذال و روحیه بی بند و باری، بد اخلاقی و تزریق پول در ورزش کشورها بوده و با نگاه ابزاری به ورزش، به دنبال اهداف شوم خود به ویژه تغییر سبک زندگی مردم و گرایش آنها به شبکه های اجتماعی و ترویج بازی های رایانه ای منحرف و کم کردن حرکت و فعالیت بدنی می باشد که می بایست متولیان ورزش این تهدید را با حساسیت و جدیت هر چه بیشتر پیگیری و با آن مقابله نمایند.
تربیت معنوی ورزشکاران به خصوص از دوران نوجوانی، همراه با فراگیری فنون ورزشی تا دوران ورزش حرفه ای در ارتقاء اخلاق و معرفت و دین داری، تلاش و همت جهادی را می طلبد.
چرا که هیجانات ورزشی و جذابیت های قهرمانی و کسب مدال ها اگر همراه با تربیت اسلامی و آموزه های دینی نباشد، تهدیدی جدی برای ورزشکاران به خصوص جوانان خواهد بود.
برگزاری اولین کنگره سرداران و پنج هزار شهید ورزش کشور، هویت و نقش قهرمانان ولایت مدار و عزم و اراده پولادین آنها را در دفاع از انقلاب اسلامی به خوبی نشان داد و فضای ورزش را متاثر ساخت. این فرصت بسیار مغتنمی است که تداوم آن میتواند در انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و استقامت در برابر استکبار، با همان روحیه انقلابی و تفکر بسیجی در ورزشکاران زنده نگه داشته و با همین پشتوانه تا به امروز قهرمانان ما از رویارویی با نمایندگان رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست خودداری نموده و با تمام وجود از این مدال قهرمانی گذشته و با افتخار مدال جوانمردی و دفاع از مظلوم را از این ملت غیور کسب نمایند.
یاری رساندن و دستگیری ورزشکاران از نیازمندان در مقاطع مختلف بخصوص در حادثه اخیر در غرب کشور که جلوه دیگری از روحیه پهلوانی و جوانمردی ورزشکاران بوده که با حضور خود و امداد رسانی و ارسال هدایا و کمک های جامعه ورزش بسیج توانسته نقش آفرین باشند.
در همین راستا سازمان بسیج ورزشکاران با جذب ۲۵۰ هزار نفر از نخبگان و قهرمانان ورزشی و اجرای برنامه هایی از قبیل کاروان راهیان نور ویژه ورزشکاران و اعزام به مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در سطح استان ها، شهرستانها و فدراسیون های ورزشی و کارگاه های اخلاق در ورزش خاص مربیان، گام های موثری را بردارد.
حضرت عالی فرموده اید ورزش ایران باید جزء سه کشور برتر دنیا باشد. پس می بایست در کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی و پرورش و ارتقاء سطح و مهارت آنها برای کسب سکوی قهرمانی اهتمامی جدی بعمل آید. لذا بدین منظور سازمان تربیت بدنی بسیج با ایجاد ۳۲۰ پایگاه استعدادیابی و بهره گیری از ۳۰۰۰ سالن ورزشی صالحین و ۹ دی در ایجاد شور و نشاط و ارتقاء سطح سلامت جامعه و افزایش آمادگی جسمانی توان رزمی و دفاعی بسیجیان و حضور مقتدرانه تیم های منتخب بسیج در لیگ های کشوری توانسته در خصوص تحقق و تدابیر حضرتعالی گام های موثری بردارد. در پایان اینجانب به نمایندگی از قهرمانان و ورزشکاران بسیجی پیشنهادات خود را در راستای اعتلای ورزش کشور تقدیم می نمایم:
۱- حمایت و پشتیبانی وزارت ورزش از پایگاه های استعدادیابی بسیج در رشته های مختلف ورزشی در سراسر کشور با هدف مهارت افزایی و تربیت ورزشکاران مستعد.
۲- تداوم حمایت و پشتیبانی و تجلیل از قهرمانان جوانمردی که در مبارزه با استکبار بخصوص رژیم غاصب اسرائیل خودداری می نمایند و معرفی این الگوها به جامعه ورزش کشور.
۳- طراحی و ساخت وسایل، تجهیزات ورزشی و همچنین طراحی البسه بویژه برای بانوان با پوشش اسلامی با هدف حمایت از تولید داخلی و رعایت اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی
۴- ایجاد بستر مناسب جهت ترویج و توسعه بازی های بومی، محلی، روستایی و عشایری توسط بسیج به ویژه در حاشیه شهرها با هدف کاهش آسیب های اجتماعی
امیدواریم با دعای خیر حضرتعالی بتوانیم در راستای تحقق تدابیر و منویات معظم له در حوزه ورزش اعم از همگانی، قهرمانی و حرفه ای و بویژه در ابعاد فرهنگی و اخلاقی و کسب سکوهای قهرمانی و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، گام های موثری را برداریم
واسلام علیکم و رحمه الله و برکاته