از تولد رایکا در بابل و تغییر رئیس اسکواش تا عملکرد ضعیف تکواندوکاران!

در این گزارش مهم‌ترین اتفاقات ۱۰ روز اخیر ورزش مازندران را بررسی کردیم؛ از تولد رایکا در بابل و تغییر رئیس اسکواش تا عملکرد ضعیف تکواندوکاران.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ۱۰ روز گذشته در ورزش استان مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که ما در این گزارش به خلاصه‌ای از این اتفاقات می‌پردازیم.

* سهمیه خونه به خونه با نام جدید رایکا در بابل ماند

بالاخره انتظارات هواداران بابلی به سر رسید و پیمان منیری و علی‌اکبر جعفرنژاد دو سرمایه‌گذار جوان بابلی سهمیه لیگ یک را از قاسم حسن‌زاده مالک تیم خونه به خونه خریداری و سهمیه را در بابل حفظ کردند.

طبق اعلام قبلی نام این تیم جدید لیگ یکی بابل رایکا خواهد بود.

تیم رایکا بابل در اولین هفته فصل جدید لیگ دسته اول در ورزشگاه هفت تیر بابل در حضور هواداران میزبان اروند خرمشهر خواهد بود.

طبق اعلام مدیران باشگاه، مهران نجفی به‌عنوان سرمربی معرفی شد.

همچین فرامرز مسگرساروی به‌عنوان مربی، محمد باباگل‌زاده به‌عنوان کمک مربی، پیروز جغتاپور به‌عنوان مربی دروازه‌بانان و مهدی چرچیان به‌عنوان سرپرست معرفی شدند.

* محمدنبی رضایی در جایگاه ششم جهان

محمدنبی رضایی ملی‌پوش مازندرانی کانو کانادایی زیر۲۳ سال کشورمان در مرحله نهایی رقابت‌های جهانی با ثبت زمان ۴:۱۷.۸۶۲ به کارش پایان داد و در جایگاه ششم جهان قرار گرفت.

رضایی پس از حریفان آلمان، رومانی، بلاروس، مجارستان و اکراین در جایگاه ششم قرار گرفت و قایقرانان روسیه، ایتالیا و ازبکستان پس از ملی پوش کشورمان به ترتیب هفتم، هشتم و نهم شدند.

* قهرمانی شهروند ساری در لیگ برتر فوتسال جوانان بانوان کشور

در رقابت های لیگ برتر فوتسال جوانان بانوان ایران که با حضورهفت تیم طی روزهای ۷ تا ۱۳ مردادماه ۹۸ به میزبانی باشگاه شهروند ساری در سالن مرحوم بهروش ساری (آذربایجانی‌ها) برگزار شد، شهروند ساری با کسب ۱۶ امتیاز و بدون شکست مقتدرانه عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.

دختران جوان شهروند ساری در روز پایانی مسابقات با حساب ۶ بر یک برابر سیاه جامگان قم به پیروزی رسیدند و فاتح رقابت‌ها شدند.

شهروند ساری در این رقابت‌ها به ترتیب بر تیم‌های گوهر زمین سیرجان، شهرداری درچه اصفهان، هیأت فوتبال بجنورد، هیأت فوتبال یاسوج و سیاه‌جامگان قم چیره شد و با یک تساوی برابر آرمینه تهران و بدون قبول حتی یک شکست مقتدرانه فاتح رقابت‌ها شدند.

اسامی بازیکنان جوانان بانوان شهروند ساری به شرح زیر است:

فاطمه زهرا اکبری، پریا شاکری، الناز عبداللهی، مریم بهارزاده، سپیده محمدزاده، ماهگل نجاریان، بیتا مشایخ، کیمیا کوچ بیده، رقیه ابن قاسم، مهدیه ذوالفقاری، مهسا شادپور، معصومه زیبایی، نسترن قمی، رقیه صومعه و هانیه تنکابنی

سرمربی: نرگس رودگر ـ سرپرست: نیلوفر ابراهیمی

* کرسی اسکواش مازندران به مجید جعفری رسید

با حضور سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش، باقری نماینده وزارت ورزش و جوانان، مسعود رمضانی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع اسکواش مازندران، انتخابات ریاست این هیأت برگزار شد.

مجید جعفری و هادی حق‌پرست دو کاندیدای احراز کرسی ریاست هیأت اسکواش مازندران بودند که هر کدام به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و در دور اول هر کدام ۷ رأی کسب کردند و یک رأی نیز ممتنع بود.

پس از آن انتخابات به دور دوم کشیده شد و در دور دوم مجید جعفری با کسب ۸ رأی توانست اعتماد اعضای مجمع را به‌دست آورد.

پیش از این بهمن صفری رئیس هیأت اسکواش مازندران بود.

* چهارمی مازندران در رقابت‌های بوکس جوانان کشور

رقابت‌های بوکس جوانان کشور در کرمانشاه برگزار شد.

بوکسور های مازندرانی در کرمانشاه نمایش خوبی داشتند و موفق شدند دو نقره و ۵ برنز کسب کنند.

آرشام حسنی و امیررضا شکاری صاحب مدال نقره شدند و علیرضا حسینی، محمدمهدی سرنام، شایان حاج‌نوروزی، محمدرضا الهی‌نژاد و پوریا هاشمی هم به مدال برنز رسیدند.

در این رقابت‌ها در مجموع تیمی، مازندران به‌عنوان چهارمی دست یافت.

* عملکرد ضعیف مازندران در رقابت‌های تکواندوی جوانان و بزرگسالان ایران در تبریز

تکواندو مازندران در رقابت‌های تکواندوی جوانان و بزرگسالان ایران در تبریز بدون حضور ستارگان مازندرانی حضور پیدا کرد و عملکرد خوبی نداشت.

در چهل و یکمین دوره رقابت‌های کشوری تکواندو، مازندران ضعیف عمل کرد و در نهایت با دو برنز ایمان اکبرزاده و مهدی مجازی امیری به کار خود پایان داد.

در پایان این دوره از رقابت‌ها، هوگوپوشان آذربایجان شرقی با کسب  ۳ مدال طلا، یک نقره، یک برنز و ۴۶۴ امتیاز موفق شدند بر سکوی قهرمانی بایستند، تکواندوکاران تهران با کسب یک مدال طلا، دو نقره، دو برنز و  ۲۹۱ امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی را به‌دست آوردند و البرز نیز با یک مدال طلا، دو نقره، یک برنز و ۲۶۹ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد.

تیم‌های فارس، قزوین، لرستان، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی ب و اصفهان نیز به ترتیب در جایگاه چهارم تا دهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

* حضور درخشان بانوان در رقابت های تکواندوی جوانان و بزرگسالان دختر کشور در تبریز

 زهرا شیدایی در این رقابت‌ها مطابق انتظار طلایی شد اما زهره حسن‌نتاج به نقره رسید.

زهرا پوراسماعیل در نیمه نهایی از حریف خراسان رضوی پیش بود که داور با تصمیمی نادرست، وی را بازنده اعلام کرد.

پوراسماعیل سوم شد تا با تصمیم اشتباه داور قهرمانی از دست برود.

این تیم خوب بانوان مازندران با دریافت ۵ نشان در ۸ وزن و نایب قهرمانی به کار خود پایان داد.

* هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ساحلی

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور این هفته با یک شکست و یک برد برای مازندرانی‌ها همراه بود.

موج سواران در اردکان ۴ به ۲ به میزبان خود باخت تا دیگر شانسی برای قهرمانی نداشته باشد.

شهریار ساری برای فرار از مرز سقوط در استادیوم خانگی خود بدون حضور هوادارانش در برابر جهان نژادیان آبادان به برتری ۵ به ۴ دست یافت تا از مرز سقوط رها شود.

* حسن‌زاده در صدر رنک زیر ۱۴ سال تنیس کشور

آرین حسن‌زاده مازندران را به صدر رنک تنیس زیر ۱۴ سال کشور رساند.

تنیسور مستعد ساروی در رقابت‌های تور تنیس زیر ۱۴ سال آسیا در البرز نایب قهرمان شد و با امتیازاتی که جمع کرد، بدل به نفر اول رنک زیر ۱۴ ساله‌های ایران شد.

آرین با پیشرفتی خوب در چند سال گذشته خودش را به‌عنوان یکی از امیدهای مسلم تنیس ایران معرفی کرده است.

* سه مازندرانی در اردوی تیم ملی بسکتبال باویلچر

سومین مرحله اردو تیم ملی بسکتبال باویلچر کشورمان به‌منظور کسب آمادگی برای رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ تایلند از ۱۳ مردادماه در محل فدراسیون آغاز می‌شود که دو بازیکن آملی در میان دعوت‌شدگان هستند.

 محمد محمدنژاد (قم)، حسن عبدی (خراسان‌رضوی)، عبدالجلیل قرنجیک (گلستان)، حکیم منصوری، وحید سعادت‌پورمقدم (مازندران)، مرتضی ابراهیمی، محسن بیگدلی (زنجان)، مرتضی عابدی، محمد‌حسن سیاری، مهدی عباسی (مرکزی)، علی کریمی (اصفهان) و امید هادی‌اظهر (تهران)، ۱۲ بازیکنی هستند که زیر نظر مازیار میرعظیمی سرمربی و مسعود فلاح مربی آملی تیم ملی به تمرین می پردازند.

* هفت مازندرانی در آخرین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان

آخرین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان جهان، از  (شنبه) به مدت یک هفته در محل خانه کشتی عبداله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد.

در این اردو فقط کشتی گیران اصلی تیم حضور دارند که نام ۷ مازندرانی در ترکیب ثابت ایران دیده میشود. بر این اساس اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
۵۷ کیلوگرم: امیر پرسته (مازندران)
۶۱ کیلوگرم: مهدی شیرازی (تهران)
۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران)_ امیرحسین مقصودی (تهران)
۷۰ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور (مازندران)
۷۴ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران)
۷۹ کیلوگرم: عبداله شیخ اعظمی (مازندران) سجاد غلامی (البرز)
۸۶ کیلوگرم: سجاد حبیبی (تهران)
۹۲ کیلوگرم: علیرضا عبداللهی (تهران)
۹۷ کیلوگرم: عباس فروتن (مازندران)
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران)
سرمربی: محمد طلایی
مربیان: علی شکری‌پور و اصغر بذری (مازندران)- احسان لشکری – مهدی برائتی – محمد رضایی
ماساژور: سجاد امیری
سرپرست: اسماعیل پلویی

 رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان طی روزهای ۲۱ لغایت ۲۳ مردادماه در شهر تالین کشور استونی برگزار خواهد شد.