عشق بازی فوتبالی های مازندران در باغ مجنون بابل

شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان پیشکسوتان فوتبال مازندران با حضور در باغ مجنون بابل به یاد گذشته خاطره بازی کردند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش) ؛   به همت ریسمان چیان و علی فاریابی دوست فوتبالی های بابلی؛ درشب  بیادماندنی پیشکسوتان فوتبال استان مازندران به میزبانی شهر بابل گردهم جمع آمدند و شبی خاطره انگیز را رغم زدند تا خاطره بازی ای از سال های گذشته کرده باشند.

چنگیز ریسمان چیان پیشکسوت شهر بابل در ابتدای این مراسم به سخنرانی پرداخت و از خاطرات گذشته خودش و همبازیانش برای حاضرین سخن گفت و خواستار تشکیل انجمنی برای پیشکسوتان فوتبال مازندران شد.
این پیشکسوت ارزنده فوتبال مازندران و شهر بابل در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: افتخار می کنم که مازندرانی هستم و خوشحالم از اینکه یکسال دیگر در جمع دوست داشتنی فوتبالی های قدیمی خودم هستم.
ریسمان چیان افزود:بهترین سرمایه ما ورزش است چون دوستان زیادی در این ورزش بدست آورده ایم و از همه هم دوره ای های خودم خواهش دادم این دوستی ها را تداوم ببخشند.
این پیشکسوت بابلی ضمن تشکر از بانیان برگزاری این مراسم،گفت : این باهم بودن ها را ادامه دهیم و نگذاریم این ارتباطات خراب شود.می توانیم با تشکیل انجمنی برای پیشکسوتان این جو و دورهمی ها را صمیمی تر و بهتر کرد.

در ادامه این مراسم غلامرضا بهروان ریاست هیات فوتبال مازندران با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم اظهار داشت: این دورهمی ها یک نوستالژی جالب است .
وی ادامه داد : بازی کردن در فوتبال یک روزی تمام می شود و به خاطره تبدیل می شود ولی آن چیزی که باقی می ماند این دوستی ها و دورهمی هاست.
بهروان با تاکید بر ارزش بالای پیشکسوتان در جامعه، افزود:پیشکسوتان گنج های گران قیمتی هستتد اما ما قدر این گنج های گران بهای خودمان را نمی دانیم. باید قدر این ریش سپیدان را بدانیم .
وی در پایان خاطرنشان کرد:جامعه ی ما نباید پیشکسوتان را فراموش کند چون پیشکسوتان سرمایه های با ارزش ما هستند.

محمود سورتیچی نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزاری این مراسم اظهار داشت : خیلی خوشحالم از اینکه در کنار شاگردان خودم هستم.
این پیشکسوت فوتبال مازندران که در این مراسم با لقب پدر فوتبال مازندران شناخته شد ، افزود: ممنونم از اینکه این لقب را به بنده نسبت دادید. وی ادامه داد: پُر بیراه هم نگفتید چون تک تک این عزیزان را به مانند فرزاندانم دوست داشتم و صادقانه برایشان کار کردم .
در ادامه مزدستان پیشکسوت فوتبال مازندران و شهر قائمشهر ضمن تشکر از برگزاری چنین مراسمی،ضمن گلایه از حضور غیربومی ها در مازندران اظهار کرد: فوتبال مازندران در حال نابودی است چون بیگانگان برای فوتبال ما در حال تصمیم گیری هستند.
وی ادامه داد :به بازیکنان و مرببان بومی مازندران باید بهای بیشتری داده شود تا شاهد پیشرفت فوتبال مازندران باشیم.

رحیم دستنشان پیشکسوت فوتبال قائمشهر در این مراسم اظهار کرد: در مقابل شما بزرگان سر تعظیم فرود می آورم.
وی ادامه داد : من قطره ام و شما دریایید.من ناچیز با کمک تک تک شماها توانستم به فوتبال مازندران کمک کنم.
این پیشکسوت ارزنده فوتبال مازندران صمن ابراز خوشحالی از حضورش در این مراسم اطهار کرد:افتخارم این است که تمامی این بزرگان که در این جمع هستند شاگردانم هستم و خوشحالم که در این مراسم و در جمع شاگردانم حضور دارم.
دستنشان بیان کرد:خوشحالم که این اتفاق افتاد و این گردهمایی بعد از سال ها شکل گرفت.خواهشم این است زمانی که زنده هستیم قدر همدیگر را بدانیم و این دورهمی ها را ادامه دهیم .
این بزرگ فوتبال مازندران خاطرنشان کرد:با دور هم بودن ها می توانیم به فوتبال مازندران کمک های شایانی کنیم.به جای زمین زدن ها ما باید پشتیبان هم باشیم و با تداوم این دور همی ها به فوتبال کمک کنیم.

در نهایت علی حیدری پیشکسوت فوتبال غرب استان مازندران به صحبت پرداخت و اطهار کرد: این نشست ها و دور هم نشینی ها باید تداوم داشته باشد .

وی ضمن تشکر از عوامل برگزاری این مراسم ادامه داد : برگزاری این دورهمی ها کار ارزشمندی است و سبب اتحاد بیشتر بین فوتبالی های مازندران خواهد شد.

قابل ذکر است؛ حمید جاسمیان از پیشکسوتان پرسپولیس و پیشکسوت ملی ایران مهمان ویژه این مراسم بود.
گفتنیست در پایان این مراسم ؛ پیشکسوتان استان جهت تشکیل انجمن به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت انجمن پیشکسوتان را با حضور حاضرین در مراسم تشکیل دادند.