نحوه کسب سهمیه کشتی گیران اعلام شد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، المپیک نوجوانان سال ۲۰۱۸ میلادی روزهای ۲۰ تا ۲۲ مهرماه سال ۱۳۹۷ در شهر بوینس آیرس کشور آرژانتین برگزار می شود. هر کشور در هر رشته آزاد، فرنگی و زنان می توانند از ۲ کشتی گیر در این مسابقات استفاده نماید که […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، المپیک نوجوانان سال ۲۰۱۸ میلادی روزهای ۲۰ تا ۲۲ مهرماه سال ۱۳۹۷ در شهر بوینس آیرس کشور آرژانتین برگزار می شود.

هر کشور در هر رشته آزاد، فرنگی و زنان می توانند از ۲ کشتی گیر در این مسابقات استفاده نماید که نحوه کسب سهمیه کشتی گیران در رشته های آزاد و فرنگی به شرح زیر است:

اوزان برگزاری:

آزاد: ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم

فرنگی: ۴۵، ۵۱، ۶۰، ۷۱ و ۹۲ کیلوگرم

هر کشور در هر رشته مجوز حضور ۲ کشتی گیر در المپیک را خواهد داشت و چنانچه تعداد کشتی گیران سهمیه گرفته بیشتر از این تعداد باشد، کشورها باید به اتحادیه جهانی کشتی در مورد اوزان مورد نظر خود برای حضور در المپیک اطلاع دهند و سهمیه استفاده نشده در وزن مربوطه به کشتی گیر بعدی (کشوری که هنوز سهمیه خود را به دست نیاورده) با بالاترین امتیاز تعلق خواهد گرفت.

برای مشخص شدن دقیق بهترین کشتی گیر در هر وزن، در هر تورنمنت گزینشی یک مسابقه بین دو نفر دارای مدال برنز و یک مسابقه بین دو نفر پنجم برگزار خواهد شد تا رتبه بندی نهایی مشخص گردد.

ورزشکاران متولدین بین اول ژانویه ۲۰۰۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۰۳ میلادی می توانند در این بازی ها حضور یابند.

مسابقات گزینشی:

۱- مسابقات قاره ای (آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه): (آزاد و فرنگی یک نفر در هر وزن)

۲- سهمیه اتحادیه جهانی کشتی: اسامی ۴ نفر در هر رشته که مطابقت سنی برای حضور در این رقابت ها را داشته باشند تا روز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۶ به کمیته ملی المپیک ارسال خواهد شد و پس از تأیید اعلام می شود.

در نهایت با توجه به تعداد سهمیه ها به صورت ایده آل ۶ کشتی گیر در هر وزن در رقابت های المپیک ۲۰۱۸ نوجوانان، به میدان می روند.

/فارس