ترین‌های هفته پنجم دسته اول لیگ آزادگان

  پنجمین هفته رقابت های دسته اول لیگ آزادگان به دلیل سنگ اندازی در دیدار خیبر با آلومینیوم هرمزگان و برگزار نشدن دیدار تیم های فعر جدولی پاس با نفت مسجد سلیمان نیمه تمام ماند.       به گزارش “مازنداسپرت” هفته پنجم رقابت های دستع اول لیگ آزادگان تحت تاثیر سنگ انداری یک نماشاگر […]

 

پنجمین هفته رقابت های دسته اول لیگ آزادگان به دلیل سنگ اندازی در دیدار خیبر با آلومینیوم هرمزگان و برگزار نشدن دیدار تیم های فعر جدولی پاس با نفت مسجد سلیمان نیمه تمام ماند.

 

 

 

به گزارش “مازنداسپرت” هفته پنجم رقابت های دستع اول لیگ آزادگان تحت تاثیر سنگ انداری یک نماشاگر نما در دیدار خیبر و آلومینیوم هرمزگان قرار گرفت و به همین دلیل برگزار نشدن دیدار پاس با نفت مسجد سلیمان ، درگیری و جنجال تعدادی از نماشاگران در دیدار تیم های داماش با گیتی پسند و فولاد یزد با گل گهر سیرجان ، برکناری مربی پرتغالی نساجی و ضعف داوری در اکثر بازی ها به بوته فراموشی سپرده شد

سرمربی هفته : واهیک طروسیان (گیتی پسند)

واهیک طروسیان ؛ مربی ارمنی گیتی پسند موفق شد تیمش را در دو بازی متوالی به پیروزی رسانده و به لطف ۶ امتیاز این دو برد گیتی ۷ امتیازی شده و از قعر جدول تا رده نهم گروه صعود کرد. برد خانگی برابر آلومینیوم برای گیتی پسند قابل پیش بینی بود ولی شکست دادن داماش در رشت ، غیر منتظره و البته برای اصفهانی ها خیلی هم شیرین بود.

بازیکن و گلزن هفته : احمد زنده روح (مس کرمان)

احمد زنده روح ؛ یکی از خوب های مس کرمان در ئیدار با ایران جوان بود. زنده روح با اینکه در پست غیر تخصصی و در جناح چپ به بازی گرفته شده بود ولی با اینحال نقش پررنگی در پیروزی مس داشت. این بازیکن که در زمین آرام و قرار نداشت گل اول مس را در دقبقه ۵۵ از روی این نقطه به ثمر رساند و با ارسال دقیق خود گل دوم مس را ساخت و در نهایت در آخرین ثانیه های بازی و از روی نقطه‌ی کرنر گل دوم خود و سومین گل مس را به ثمر رساند تا نارنجی های دیار کریمان صاحب بردی ارزشمند و ۳ امتیاز مهم شوند.

تماشگر نمای هفته : تماشاگرنمای دیدار خیبر – آلومینیوم

در جریان دیدار تیم های خیبر و آلومینیوم صائب یونسی از بازیکنان تیم آلومینیوم به دلیل پرتاب سنگ (تیکه بلوک) یک تماشاگر نما مصدوم و راهی بیمارستان شد و دیدار دو تیم به همین دلیل نیمه تمام مانده و ۱۰ هزار تماشاگر دست از پا درازتر روانه خانه هایشان شدند و تیم خیبر هم که دو – سه هفته ایی بود نتیجه لازم را نمی گرفت از یک برد خانگی محروم شد. پیش از این ” ورزش سه ” در خصوص استقبال لرستانی های فوتبالدوست از بازی های خیبر و اهمیت تامین امنیت تیم های میهمان و ورزشگاه هشدار داده بود.

بازی هفته : مس کرمان – ایران جوان بوشهر

تیم های مس و ایران جوان با به نمایش گذاشتن بازی رو به جلو ، تهاجمی و پرگل باعث شدن تا ۵ گل زیبا در کویر بروید که سهم میزبان ۳ گل بود.

بهترین خط حمله : ماشین سازی و پیکان

تیم های ماشین سازی و پیکان با زدن ۹ گل در ۵ بازی صاحب بهترین خط حمله بین ۲۰ تیم لیگ دسته اول هستند و تیم های شهرداری اردبیل و نفت آبادان هم با ۷ گل زده در رده دوم گلزنترین تیم ها قرار دارند.

بهترین خط دفاع : پیکان

پیکان تهران با بسته نگه داشتن دروازه خود در ۵ بازی بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده است.

بیشترین برد : پیکان

پیکان ؛ صدرنشین کنونی لیگ با ۴ برد در ۵ هفته ۸۰ درصد بازی هایش را با برد پشت سر گذاشته است.

کمترین باخت : فجر سپاسی ، ماشین سازی ، نفت آبادان ، پیکان و آلومینیوم اراک

تاکنون پنج تیم در پنج هفته ایی که بازی ها برگزار می شود طعم تلخ شکست را نچشیده اند. فجر ، ماشین سازی ، نفت آبادان ، پیکان و آلومینیوم اراک ۵ ضلعی تیم های بدون باخت را تشکیل می دهند.

ضعیف ترین خط دفاع : پارسه تهران

تیم پارسه تهران که هدایت آن بر عهده فرشاد پیوس است و یکی از تیم ها فانوس به دست محسوب می شود با دریافت ۱۰ گل در ۵ بازی ضعیف ترین مدفعان لیگ را دارد. پس از پارسه تیم ایران جوان با ۹ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را دارد.

ضعیف ترین خط حمله : نفت مسجد سلیمان

تیم قعرنشین نفت مسجد سلیمان بدون گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است. گل گهر با یک گل زده در ۵ بازی دومین خط حمله گل نزن لیگ را دارد.

کمترین برد : نفت مسجد سلیمان ، پاس ، مس رفسنجان و پارسه

تا پایان هفته پنجم تیم های نفت مسجد سلیمان ، پاس ، پارسه و مس رفسنجان نتوانسته اند برابر حریفانشان برنده شوند و مربع تیم های بدون برد را تشکیل داده اند.

بیشترین باخت : داماش و ایران جوان

تیم های داماش و ایران جوان با ۳ باخت در ۵ بازی بیشترین باخت را دارند.

 

منبع:ورزش۳