اعمال محدودیت‌های شدید ترافیکی در محدوده ورزشگاه امام رضا(ع)/ اختصاص اتوبوس برای انتقال هواداران

قفل ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد گویا بالاخره قرار است پس از حرف و حدیث‌های فراوان این هفته باز شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، هر چند، حدود یک ماه پیش میزبان یک بازی دوستانه بین تیم‌های منتخب کربلا و منتخب مشهد بوده است، اما از زمان افتتاح آن که سال گذشته بود تا به امروز درهای آن به روی هیچ بازی رسمی باز نشده بود و حالا قرار است در مسابقه هفته نهم لیگ برتر فوتبال بین تیم‌های سیاه‌جامگان و نفت آبادان میزبان هواداران باشد.
البته این ورزشگاه مدرن و شیک پیش از این قرار بود تا در هفته هشتم لیگ برتر ،محل برگزاری مسابقه تیم‌های پدیده و ذوب آهن باشد ، اما به هر شکل این اتفاق نیفتاد و همین موضوع سبب ایجاد حاشیه‌های زیادی هم شد.
این در شرایطی است که تا دیروز هم برگزاری بازی سیاه‌جامگان و نفت آبادان به دلیل بار ترافیکی شدیدی که در روز پنجشنبه در محدوده این ورزشگاه ایجاد می‌شود، قرار بود برگزار نشود و به روز جمعه منتقل شود، اما با مخالفت تیم نفت آبادان برای موکول شدن بازی به روز جمعه، حالا قرار است ورزشگاه امام رضا(ع) تحت شرایطی خاص پذیرای این مسابقه باشد.
مسابقه‌ای که با توجه به شرایط بحرانی سیاه‌جامگان و تغیراتی که در حوزه کادر فنی سیاه‌جامگان به وجود آمد و سبب کنار گذاشتن اکبر میثاقیان و روی کار آمدن علیرضا مرزبان شد ، قطعا می‌تواند از حساسیت‌ها و جذابیت‌های مختلفی برخوردار باشد.

مسئولان مشهد، بین پدیده و سیاه‌جامگان فرق می‌گذارند
برگزاری این مسابقه حالا صدای تیم دیگر مشهد، یعنی پدیده را هم در آورده است و سرمربی این تیم نسبت به تفاوت قایل شدن مسئولان شهر نسبت به دو تیم پدیده و سیاه‌جامگان حسابی گلایه کرده است.
محمدرضا مهاجری در اینباره به خبرنگار فارس در مشهد گفت: نمی‌دانم چه بگویم. واقعا متحیرم که چطور ۴۸ ساعته مشکل ترافیک و امنیت حل شد؟! مگر همین مشکلات زمان بازی ما با ذوب آهن وجود نداشت. حالا چطور شده است که این مشکلات حل و سیاه جامگان توانسته در ورزشگاه امام رضا(ع) بازی کند؟
وی افزود: چرا به یک باره بازی ما در ورزشگاه امام رضا(ع) لغو شد، اما دو روز بعد از آن اجاز برگزاری بازی سیاه‌جامگان را صادر کردند. آیا واقعاً در این مدت کوتاه موضوع ترافیک، امنیت و دیگر مشکلات حل شد؟ حرف من در مورد نگاه مسئولان مشهد است و آنها باید بیشتر به دو نماینده مشهد کمک کنند نه اینکه بین تیم ها تفاوت قایل شوند و بین آن فرق بگذارند.

بین پدیده و سیاه‌جامگان تفاوت قایل نیستیم
در این بین حیدر خوش‌نیت معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، درباره اجازه برگزاری مسابقه تیم‌های سیاه‌جامگان و نفت آبادان در ورزشگاه امام رضا(ع) این شهر گفت: ما به دلیل برخی شرایط به دنبال برگزاری بازی در روز جمعه بودیم اما تیم نفت آبادان با این موضوع مخالفت کرد و ما نیز به خاطر اینکه مردم مشهد بتوانند از این ورزشگاه استفاده کنند و از تیم شهرشان حمایت داشته باشند با برگزاری آن در روز پنجشنبه موافقت کردیم.
وی  درباره گلایه سرمربی پدیده و مشکلاتی که برای برگزاری بازی آنها با ذوب آهن ایجاد شد و حالا بازی سیاه‌جامگان بدون مشکل در این ورزشگاه مدرن قرار است برگزار شود، اظهار کرد: به هیچ وجه ما بین تیم‌های مشهد تفاوت قائل نیستیم. به هر حال تیم سیاه‌جامگان نامه نگاری‌های خود را خیلی زودتر آغاز کرد و تیم پدیده این کار را دیر انجام داده بود.
خوش‌نیت اظهار کرد: حالا هم برای برگزاری بازی سیاه‌جامگان قطعا سختی‌هایی وجود دارد اما مهم این است که از این پس مشکلی در برگزاری بازی‌های پدیده یا سیاه‌جامگان در ورزشگاه امام رضا(ع) نخواهد بود.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محدوده ورزشگاه
با وجود برگزاری بازی سیاه‌جامگان و نفت آبادان در ورزشگاه امام رضا(ع)، اما حالا گفته می‌شود که قرار است محدودیت‌های شدید ترافیکی در محدوده این ورزشگاه اعمال شود تا پیش از برگزاری بازی و پس از آن بار ترافیکی خیابان‌های منتهی به این ورزشگاه کاهش پیدا کند.
این طور که مشخص است با توجه به برگزاری این مسابقه در ساعت ۱۶:۱۵ روز پنجشنبه قرار است از دو ساعت قبل از برگزاری این بازی تا دو ساعت بعد از انجام مسابقه، در محدوده میدان فردوسی تا میدان جانباز به صورت رفت و برگشت‌، محدوده چهارراه خیام در بلوار ارشاد تا چهار راه خیام در بلوار توس به صورت رفت برگشت و خیابان‌های جانبی آن محدودیت شدید ورود خودروها اعمال شود.
این محدودیت‌ها قرار است در جلسه‌ای که امروز بین پلیس راهور مشهد، سازمان ترافیک و فرمانداری مشهد  برگزار می‌شود به تصویب و فردا پنجشنبه اعمال شود.
همچنین قرار است تعداد زیادی اتوبوس نیز برای انتقال هواداران به ورزشگاه امام رضا(ع) و برگشت آنها تدارک دیده شود.

مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
در همین خصوص مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان نیز با اشاره به برگزاری مسابقه تیمش با نفت آبادان، در ورزشگاه امام رضا‌(ع) مشهد از هواداران و مردم درخواست کرد تا برای تماشای این بازی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا ترافیک کمتری در محوطه ورزشگاه ایجاد شود.

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد:  امیدوارم که بعد از چند هفته ناکامی بتوانیم اولین پیروزی را در ورزشگاه امام رضا کسب کرده و لیگ را با شرایطی خوب ادامه دهیم.  شرایط تیم خوب است و مرزبان هم با جدیت کار می‌کند. امیدوارم هواداران هم ما را تنها نگذارند و هم برای دیدن ورزشگاه شیک امام رضا(ع) و هم تشویق سیاه‌جامگان به این ورزشگاه بیایند.

/فارس