نوشاد عالمیان: از روزهای اُفتم خیلی فاصله گرفته‌‍ام

ملی پوش تنیس روی میز ایران با بیان اینکه نسبت به گذشته شرایط بهتری دارد، گفت: مدتی دچار افت شده بودم اما الان از آن روزها خیلی فاصله گرفته‌ام.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نوشاد عالمیان  با بیان اینکه این روزها تمریناتش را همراه با برادرش نیما و زیر نظر پدر در بابل پیگیری می کند، گفت: البته از ۱۱ آبان ماه اردوی تیم ملی آغاز می شود اما قبل از آن باید در رقابت های تور ایرانی شرکت کنیم. بر همین اساس به طور شخصی پیگیر تمریناتم هستم تا بتوانم نتایج خوبی در این رقابت ها بگیرم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون تنیس روی میز، حضور در رقابت های بین المللی سوئد (۲۲ تا ۲۸ آبان ماه) و اسپانیا (اول تا پنجم آذرماه) را همراه با دیگر ملی پوشان در برنامه دارم. در واقع برنامه ریزی برای برگزاری تور ایرانی، تشکیل اردوی تیم ملی و این دو اعزام بین المللی برای آماده سازی حضور در مسابقات قهرمانی جهان است که اردیبهشت ماه سال آینده در سوئد برگزار می شود.

این ملی پوش تنیس روی میز کشورمان با یادآوری اینکه ایران در دسته دوم رقابت های جهانی قرار دارد، تصریح کرد: همه هم و غم ما این است که بتوانیم از این دسته صعود کنیم. سال هاست که تنیس روی میز ایران در دسته دوم جهانی قرار دارد اما این دوره دیگر باید از این دسته صعود کنیم و به دسته اول جهانی برویم.

«تیم ملی تنیس روی میز ایران در ادوار گذشته مسابقات قهرمانی جهان هم با همین هدف شرکت می کرد اما موفق به صعود نشد. دلیل چه بود و فکر می کنید این دوره برای تحقق این مهم چقدر شانس داشته باشید؟» عالمیان در پاسخ به این سئوال گفت: وضعیت ملی پوشان خوب است و اگر خدا کمکمان کند حتما اینبار می توانیم این مهم را انجام دهیم. یکی دو سال من افت کرده بودم و همین مسئله روی عملکرد تیم هم تاثیر گذاشته بود اما الان از شرایط قبلم خیلی بهتر شده ام.

وی در این رابطه ادامه داد: افت کردن هم برای هر ورزشکاری ممکن است اتفاق بیفتد. من هم در این مدت تحت تاثیر برخی مسائل از شرایط خوب و ایده آلم فاصله گرفتم. شاید اگر دلایل این مسئله را برای هر کسی تعریف کنم، متوجه مسئله نشود اما مهم این است که از آن روزها فاصله گرفته ام و دوباره به روزهای اوجم بازگشته ام. پدرم و سرمربی تیم ملی (لطف الله نسبی) در این بازگشت خیلی کمک حالم بودند. پدرم وقتی متوجه افت من شد، برایم به گونه ای برنامه ریزی کرد که دوباره به آمادگی مطلوب برسم. سرمربی تیم ملی هم واقعا زحمت کشید و کمکم کرد.

این پینگ پنگ باز کشورمان که در بازی های المپیک لندن و ریو نیز حضور داشت با تاکید دوباره بر اینکه این روزها با هدف آماده سازی برای مسابقات ۲۰۱۸ قهرمانی جهان تمرین می کند، گفت: البته هدف من تنها به یک رویداد ختم نمی شود. در واقع مسابقات سوئد اولین رویداد رسمی و مهمی است که در پیش داریم. بعد از آن بازی های آسیایی را در برنامه داریم و بعد از آن هم علاوه بر دیگر رویدادهای رسمی و معتبر باید همزمان آماده رقابت های کسب سهمیه برای المپیک شویم.

وی تاکید کرد: من در میادین زیادی حضور داشتم و مدال های مهمی هم کسب کرده ام اما مدال بازی های آسیایی و المپیک و مسابقات قهرمانی جهان را ندارم. قطعا تلاش خواهم کرد تا بتوانم به این مدال ها دست یابم.

نوشاد عالمیان در پایان با تشکر از فدراسیون تنیس روی میز و مسئولان این فدراسیون گفت: ما بازیکنان متوجه مشکلات ورزش و فدراسیون ها به خصوص کمبود بودجه هستیم و این را هم درک می کنیم که مسئولان فدراسیون با وجود این مشکلات از هیچ تلاش و اجرای برنامه ای برای آمادگی بهتر ملی پوشان کوتاهی نمی کنند.

/مهر