طرح جالب فدراسیون کارگری برای برگزاری مسابقات ژیمناستیک کارگران

برگزاری رقابت‌های ژیمناستیک در بخش کارگران همیشه یکی از دغدغه‌های فعالان کارگری این عرصه بوده چرا که برگزاری مسابقات حرفه‌ای در این سن مقدور نیست.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ژیمناستیک یکی از اصلی ترین و تخصصی ترین ورزش های پایه در سراسر جهان است. سهم زیادی از ورزشکاران مطرح در رشته های مختلف ورزشی ابتدا یک ژیمناست بوده اند و پس از کسب حد نصابهای ورزش قهرمانی در این رشته راهی فعالیت تخصصی در سایر رشته ها شده اند.

همه ساله مسابقات مختلفی در رشته های متفاوت زیر نظر کنفدراسیون بین المللی کارگری برگزار می شود که البته با توجه به شرایط خاص سنی فعالیت در ژیمناستیک و انعطاف بدنی مورد نیاز در این رشته برگزاری مسابقات ژیمناستیک همواره یکی از دغدغه های فعالان کارکری در این حوزه بوده است.

در همین راستا فدراسیون کارگری ایران و رئیس انجمن ژیمناستیک ورزش کارگری کشور امسال با ارائه طرحی نو سعی دارد کنفدراسیون بین المللی این رشته را متقاعد به برگزاری مسابقات جهانی ژیمناستیک کند. در این طرح که نمونه عملی آن چندی پیش تحت عنوان مسابقات قهرمانی ژیمناستیک فرزندان کارگر برگزار شد، به جای خود کارگران فرزندان آنها وارد رقابت می شوند.

روح الله وین رئیس انجمن ژیمناستیک ورزش کارگری که از پیشکسوتان رشته ژیمناستیک است در این خصوص گفت: با این ایده با یک تیر دو نشان می زنیم در کنار اینکه خود کارگران درگیر حضور در یک فعالیت ورزشی اجتماعی کاملا مثبت می شوند فرزندان و سایر اعضای خانواده نیز در این اقدام مطلوب و مثمر ثمر شریک می شوند.

وی افزود: چرا به بهانه بالا بودن سن کارگران مسابقات ژیمناستیک برای این طیف برگزار نشود؟ در رقابتهای قهرمانی کشور فرزندان کارگری در تبریز نشان دادیم که چطور می شود پدر و فرزند شریف کارگری در کنار هم ورزش کنند و لذت ببرند. قصد داریم تا این پیشنهاد را در نامه ای به کنفدراسیون بین المللی نیز ارسال کنیم و چنین مسابقاتی در بعد بین المللی برگزار شود.

/مهر