زمان و مکان مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی مازندران مشخص شد

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: با شرکت ۱۶۵ نفر در ۶ رشته قرآنی در دو بخش مجزای برادران و خواهران مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی جوانان،ورزشکاران و کارکنان روز پنج شنبه ۲۰ مهر ماه در مجتمع فرهنگی بصیرت امامزاده ابراهیم آمل برگزار می گردد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حجت الله حیدری تصریح کرد: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران،جوانان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با شرکت ۱۶۵ نفر در ۶ رشته قرآنی در دو بخش مجزای برادران و خواهران روز پنج شنبه ۲۰ مهر ماه در مجتمع فرهنگی بصیرت امامزاده ابراهیم آمل برگزار می گردد.
وی افزود: ناظر معرفی شده از معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با حضور در محل برگزاری مسابقات بر حسن اجرای فنی مسابقات نظارت خواهد داشت.
معاون فرهنگی و امور جوانان مازندران گفت : مراسم افتتاحیه مرحله استانی سومین دوره مسابقات با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و مسئولین فرهنگی استان و همچنین مسئولین شهرستانی ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۲۰ مهر در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی بصیرت امامزاده ابراهیم آمل برگزار خواهد شد
مسئول برگزاری مسابقات قرآنی افزود: در پایان مسابقات استانی به نفرات برتر حکم قهرمانی و جوایز ارزنده و به همه شرکت کنندگان نیز گواهی شرکت در مسابقات اعطا خواهد شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان مازندران از حضور نفرات برتر مرحله استانی در مسابقات کشوری در آبان ماه در استان فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد که جوانان و ورزشکاران و همکاران فعال حوزه قرآنی بتوانند مانند دوره قبل در مرحله کشوری بدرخشند و حائز رتبه های برتر کشوری شوند.
حیدری همچنین بیان داشت: در مرحله شهرستانی این مسابقات ۱۲۲۹ شرکت کننده (شامل ۶۰۹ برادر و ۶۲۰ خواهر ) در ۶ رشته قرآنی در دو بخش مجزای برادران و خواهران از ۱۸ شهرستان در مرداد ماه با یکدیگر رقابت کردند که نفرات برتر هر رشته به مرحله استانی راه یافتند.
حیدری در پایان از همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان آمل ، شورای اسلامی وشهرداری آمل بخاطر همکاری در برگزاری این مسابقات تشکر و قدردانی نمود.
گفتنی است، در این دوره از مسابقات در بخش ورزشکاران و کارکنان در رشته های قرآنی قرائت تحقیق ؛ قرائت ترتیل ؛ حفظ یک جزء ؛ حفظ احادیث موضوعی و تفسیر موضوعی و در بخش جوانان در رشته های قرائت تحقیق ؛ قرائت ترتیل ؛ حفظ ۱۰ جزء ؛ حفظ احادیث موضوعی و تفسیر موضوعی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.