سعید طهماسبی : استعداد مازندرانی ها یک استعداد ذاتی است!

استعدادهای مازندرانی در جای جای جهان حضور دارند و باز هم در این بخش به معرفی این ورزشکاران می پردازیم. همکاران ما اینبار یک ورزشکار مازندرانی را در روسیه پیدا کردند و در این بخش به گفتگو با فوتسالیست مازندرانی حاضر در روسیه پرداختیم که در ادامه میخوانید :

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،استعدادهای مازندرانی در جای جای جهان حضور دارند و باز هم در این بخش به معرفی این ورزشکاران می پردازیم. همکاران ما اینبار یک ورزشکار مازندرانی را در روسیه پیدا کردند و در این بخش به گفتگو با سعید طهماسبی فوتسالیست مازندرانی حاضر در روسیه پرداختیم که در ادامه میخوانید :

خودتونو بیشتر برای ما معرفی کنید :

سعید طهماسبی هستم من از بچگی دومیدانی کار میکردم و در آمل زندگی میکردم تا کلاس چهارم ابتدایی دو دوره در مسابقات شهرستان داستان و کشور شرکت کردم که در شهر و استان در ماده های ۱۰۰ متر پرش ارتفاع عنوان قهرمانی دارم و در کشوری متاسفانه عنوان ندارم بهترینم هفتم ایران بود.

چیشد به روسیه رفتی ؟

از چهارم ابتدایی بخاطر تحصیل پدرم بطور دائمی به روسیه آمدم. البته ناگفته نماند من از سه سالگی  به روسیه رفت آمد می کردم و کامل اونجا نبودم و فقط شش ماه از سال را تقریبا اینجا بودم.

شرایط در روسیه برای تو جطور بود ؟

از سن ۱۵سالکی شروع کردم و در آکادمی فوتبال روسیه به رشته فوتبال و بخاطر سرمای زیاد روسیه ‌ما فقط تابستان فوتبال بازی میکردیم و در زمستان کلا فوتسال تمرین میکردیم. شهری که من در روسیه زندگی میکنم بنام syktyvkar در شمال روسیه واقع می‌باشد و بازیکن‌های خوبی به فوتسال روسیه معرفی کرده است. من از ۱۵ سالگی مدام تمرین در آکادمی این جمهوری komiشهرSyktyvkar مدام تمرین میکردم و در دانشگاه اینجا در سن ۱۸ سالگی ثبت نام کردم.

تیم دانشگاه ما به نام leskom بود ۳سال در لیگ دو روسیه بودم بعد به تیم bumazhnik که در لیگ یک کشور روسیه بود رفتم و شش ماه هم برای تعطیلات به ایران آمدم و در لیگ یک کشور در تیم شهروند بابل بودم و بعد دوباره در روسیه به تیم noviginratsiyaپیوستم و دو سال در لیگ برتر بودم ‌بعد یک سال برای یاسامال آذربایجان بازی کردم و الان هم در لیگ برتر روسیه noviginiratsiya باقراردادی دوساله هستم.

الان در چه تیمی هستی ؟

در حال حاضر در تیم نوی گینراتسیا تیم لیگ برتری جمهوری کومی شهر سیکتیوکار هستم. فوتسال روسیه جزو سه تیم برتر دنیا به حساب میاد و با لژیونرهای تراز اول دنیا خیلی لیگ قوی و معتبری است.

به تیم ملی هم فکر می کنی ؟

راستش آخرین باری که ایران بودم و با آقای ناظم الشعریه از نزدیک صحبت کردم بهم گفتن اگه سنت ۲۲ سال بود حتما دعوتت میکردیم ولی خب قسمت نشد.

چه صحبتی در خصوص مازندرانی ها داری ؟

استعداد مازندرانی ها یک استعداد ذاتی است یعنی ما یک پله از اول کار از رقبا جلو هستیم. چون از قدیم پدربزگ های ما در کوه و روستا بودن و هم آب هوا هم کارهای زیاد که مانند ورزش و هم غذاهای مقوی مثل شیر محلی کره ‌‌پنیر و… این است که قدر این موقعیت را بدانیم با نژادمان امسال حسن یزدانی ها قاسم رضایی ها کمیل قاسمی ها را پرورش دادیم پس ما هم حتما با تلاش زیاد تمرکز بالا میتوانیم در رشتمه مان بهترین باشیم.

صحبت آخر :

دوست داشتم یک خاطره از دوست عزیزم دونده تیم ملی اقای کیوان قنبرزاده که از نونهالی باهاش تمرین میکردم براتون بگم. من مسابقات استانی دوره اول قهرمان شدم و آقای قنبرزاده از بابل دوم شد. من به روسیه رفتم و در فوتسال ولی کیوان با تلاش و قدرت ادامه داد و من چند ماه قبل بعد از حدود ۱۵ سال با کیوان در روسیه در شهر مسکو دیدار داشتم. قهرمان چند دوره ایران قهرمان نایب قهرمان آسیا و برای المپیک دو سانتیمتر رکوردش پایین تر از حد نصاب بود بتواند شرکت کنه یعنی ۲.۳۰سانت بود باید میپرید۲.۳۲ الان در روسیه دارد با ‌قهرمان نامی المپیک که روسی هستند تمرین میکنه این هم مثل شما دوستان عزیز مازندرانی هست و با تلاش زیاد همه چیز به دست میاد. انشالله شما هم مثل این دوست عزیز به هدفتان برسید.