تنها نماینده مازندران در بالاترین سطح فوتسال کشور خواستار حمایت مسئولین + تصاویر

برنامه دور رفت سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر فوتسال بانوان باشگاههای از سوی سازمان لیگ برتر فوتسال اعلام شد که استقلال ساری به عنوان نماینده مازندران در این رقابت ها حضور خواهد داشت

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،اتفاقات عجیب و غریب در ورزش مازندران کم نیست، با کمترین امکانات بهترین بازدهی را داریم و یقینا اگر این استعداد ها بیشتر و بهتر ساپورت شوند آینده درخشان تری در انتظار ورزش مازندران خواهد بود.

چند سالی است که ورزش بانوان مازندران زبانزد کل کشور شده است و درخشش بانوان مازندرانی در مسابقات جهانی و آسیایی، همه نگاه ها را به بانوان مازندرانی معطوف کرده است. اما در این میان، علاقه بانوان مازندرانی به فوتبال چند سالی است که بیش از قبل شده است و در حالی که در فوتبال مازندران از نداشتن تیمی در لیگ برتر رنج میبریم، در فوتسال بانوان و در بالاترین سطح فوتبالی اش دو سهیمه در لیگ برترش داریم .

در خبرهای قبلی اعلام کرده بودیم که بازرگانی امیر نوشهر، یکی از نمایندگان مازندران قصد فروش سهیمه خود را دارد. با اعلام برنامه بازی های لیگ برتر فوتسال کشور این شایعه به حقیقت پیوست و نماینده شایسته مازندران به دلایل معلوم از این رقابت ها کنار کشید تا به سادگی هر چه تمام تر یکی از سهمیه های خودمان را بسوزانیم .

اما بعد از کناره گیری این تیم خوب نوشهری، چشم و امید بانوان مازندرانی به تیم آبی پوش مرکز نشین است.تیمی که سال گذشته فرازو نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت و  حالا این فصل با ادغام شدن بازیکنان تیم انصراف داده نوشهری به این تیم قصد حضوری قدرتمند در لیگ برتر فوتسال کشور را دارد.

اما مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولین ورزشی و غیر ورزشی شهری و استان از تنها نماینده مازندران در لیگ برتر فوتسال کشور ، باعث به وجود آمدن نگرانی های زیادی شده است.

گلاره جلالیان یکی از بازیکنان باسابقه مازندرانی که بیش از چهار سال سابقه ملی دارد با حضور در تمرین آبی پوشان ساروی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اوضاع فوتبال بانوان مازندران اظهار داشت:تمرین خودمان را با حضور در تیم استقلال ساری شروع کرده ایم اما این در حالی است که انتظار بیشتری از مسولین شهری و استانی داریم.امیدواریم که بتوانیم حمایت بیشتری جلب کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا مشکلات مالی در فوتبال بانوان برطرف شده است یا خیر، گفت: مشکلات مالی همچنان پابرجاست.این تیم پتانسیل بالایی دارد و امیدوار هستیم که بتواند جزء تیم های رده بالای جدول در این فصل باشد.اگر مسولین ورزش مازندران بتوانند حمایت مالی و روحی و روانی از این تیم داشته باشند، با کادر فنی خوبی که این تیم دارد می توانیم نتایجی در خور شان استان مازندران کسب کنیم.
جلالیان خواستار حمایت همه جانبه از مسئولین ورزشی و غیر ورزشی شد و افزود :همیشه انتظارات مالی در صدر انتظارات بوده است. تیمی اگر بتواند از لحاظ مالی بازیکنانش را سورپرایز کند، بازیکن هم چندین برابر می توند برای آن تیم بازی کند.

پردیس فرزانه یکی دیگر از بازیکنان با سابقه فوتسالی که از تیم بازرگانی امیر نوشهر به جمع آبی پوشان ساروی اضافه شده است در خصوص مشکلات اخیر فوتسال بانوان اظهار داشت:متاسفانه مسئولین ورزشی در مازندران با تمام توانشان حمایت نمی کنند.

وی ادامه داد :مسولین باید از این تیم حمایت کنند چون تنها نماینده استان مازندران در بالاترین سطح فوتسال کشور است. واقعا همه شهرهای استان مازندران باید دست در دست هم دهند این تیم را به نحو احسنت حمایت کنند تا ما بتونیم نتیجه خوبی بگیریم .
وی با انتقاد از دست اندرکاران ورزش مازندران، گفت :متاسفانه مسولین ما فقط دوست دارند از آقایان حمایت کنند در صورتی که بانوان ما خیلی استعدادهای بهتری از آقایان دارند که اگر از آنها حمایت شود خیلی از آقایان بالاتر هستند.
این بازیکن یا تجربه در خصوص حضورشان در تیم ساروی گفت :استانم برایم ارجعیت داشت، برای همین آمدم تا نماینده استان خودم را کنک کنم و به امید خدا اگر بچه ها یکدل باشند نتیجه خوبی را در لیگ برتر خواهیم گرفت.
فرزانه در پایان خواستار حمایت مسولین شد و افزود : دلم می خواد مسولین از تنها نماینده فوتسال مازندران در کشور حمایت کنند تا بتوانیم بی دغدغه موفق ظاهر شویم.خواهشی از مسئولین فدراسیون دارم آن هم این است که ورود آقایان به سالن ها ممنوع نباشد و آقایان بیایند و ببینند بانوان ما چه استعدادی دارند، واقعا فقط به آقایان توجه نکنند بانوان هم هستند.

مریم احمدی یکی دیگر از ستاره های تیم فوتسال استقلال ساری که او نیز سابقه زیادی در لیگ فوتسال کشور دارد در خصوص مشکلات موجود در فوتسال بانوان اظهار داشت:من به عنوان بازیکن به شخصه به همراه پرسنل استقلال به دنبال اسپانسر بودیم که حداقل امتیاز این تیم را از دست ندهیم و در استان مازندران حرفی برای گفتن داشته باشیم ولی متاسفانه فعالیت و کارایی که خواستیم انجام دهیم کم بود حمایت وجود نداشته است.
وی ادامه داد :به همراه سرپرست تیم از “دنیای آرزو ” خواستیم حداقل حمایت مالی کنند در حدی که بازیکن هایی از شهرهای دیگر  و حتی تیم ملی بیایند و در تیم ما فعالیت کنند تا نتیجه ای مطلوب برای استان مازندران کسب کنیم که متاسفانه اجازه نمی دهند و چوب لای چرخ ما میگذارند.
احمدی خواستار حمایت از فوتسال بانوان شد و افزود :امیدوارم برای سال های بعد این دغدغه، دلهره و نگرانی که سال ۹۶ برای من بازیکن و مسولان مازندرانی وجود دارد برای سالهای بعد وجود نداشته باشد چون بازیکنان ما واقعا انگیزه رقابت و پیروزی دارند.

و اما نجمه مسلمی سرمربی جوان و آینده دار تنها نماینده مازندران در لیگ برتر فوتسال کشور در خصوص وضعیت تیمش اظهار داشت:این تیم هرچند دیر دارد تشکیل می شود ولی تلاش می کنیم همین یک سهمیه را حفظ کنیم .
مسلمی ضمن گلایه از مسئولین ورزشی مازندران گفت :حمایت نشدن از بانوان دلیل مختلفی دارد، بارز هم است و ما هر سری اعلام می کنیم این تابو تا شکسته نشود نمی شود کاری کرد. ما بگوییم و نتیجه اثری نداشته باشه دلسرد می شویم.

وی ادامه داد :چرا پتانسیلی که در استان است نباید استفاده شود ؟استاتهای دیگر خیلی راحتر از مازندران دارند کار می کنند و این باعث تعجب من است که استان های دیگر از پتانسیل و استعداد ها ما براحتی استقاده می کنند ولی ما نمیتوانیم از داشته های خودمان بهره ببریم.
سرمربی جوان استقلال ساری از فرار حامیان مالی اظهار تاسف کرد و افزود :به دلایل مختلفی حامیان مالی حاضر نیستند برای فوتسال بانوان هزینه کنند، نداشتن پوشش تصویری و پخش تلویزیونی سبب شده هیچ ارگانی حاضر نیست برای این ورزش هزینه کند.مزایای خاصی برای حامیان مالی ندارد و برای همین هیچ کسی ما را حمایت نمی کند.

مسلمی خواستار حمایت همه جانبه مسئولین شد و بیان کرد :دوست دارم استان ما هم مثل چند استاتی که الان کمی حمایتشان بیشتر شده به خانم ها بهای بیشتری دارند می دهند استان ما هم همین کارا انجام دهد تا ما بتوانیم از همین پتانسیل استفاده کنیم. همانطور که می دانید ما دو تا سهمیه در لیگ برتر داشتیم و متاسفانه بخاطر عدم حمایت یکی از  سهمیه ها از دست رفت.دلمان می خواهد این یک سهمیه حفظ شود ولی اگر ما  هم حمایت نشویم مطمنا سهمیه ما نیز از دست میرود و جایگاه مناسب که باید در کشور داشته باشد، دیگر نخواهیم داشت .
وی در پایان گفت : تلاش ما این است حداقل جزء تیم های اواسط جدول باشیم ولی اگه حمایت بشویم قول می دهم جایگاه بهتری در لیگ برتر کشور کسب کنیم به شرطی که حمایت بشویم.مسلما یکسری چیزها انگیزه آدم را بیشتر می کند و یکسری چیزها باعث می شود انگیزه آدم کم شود. امیدواریم با حمایت مسئولین به جایگاه خوبی در فوتسال کشور دست پیدا کنیم.

 

رعنا محمدی سرپرست تیم استقلال ساری در خصوص وضعیت و مشکلات تنها نماینده استان مازندران در لیگ برتر فوتسال کشور اظهار داشت :امسال با توجه به شرایط مالی کشور همه تیم ها مخصوصا بانوان در شرایط مالی سخت دست و پنجه نرم می کنند .

وی ادامه داد :ما آمدیم استارت زدیم، در حالی که پتانسیل زیاد، بازیکن زیاد و فقط بخاطر شرایط مالی خیلی بد، عدم حمایت صد درصد مسولین از بانوان باعث شد کیفیت تیم ما پایین بیاید. امیدوارم امسال طوری برنامه ریزی شود که نمایندگان محترم مجلس آقای دکتر یوسف نژاد و مهندس دامادی و همچنین همه بزرگانی که در عرصه ورزش دارند زحمت می کشند به مانند آقای محمدی کیادهی، یک طوری این تیم حمایت شود که تنها نماینده استان شایسته نمایندگی در کشور داشته باشد.

محمدی نیز ضمن انتقاد از مسئولین ورزش، گفت :می خوام به مسولین بگم این خانمها خواهرانشان هستند .ما با اینکه پارسال اولین سالی بود در ساری استارت زدیم ۵۰۰نفر از نزدیک بازی های ما را تماشا می کردند. وقتی خانم ها با شور هیجان برای تشویق بچه ها می آمدند، این برای ما دلگرمی بود.

سرپرست استقلال ساری بیان کرد :من تقاضا می کنم از مسولین، ما هم مثل فرزندان و خواهرانشان هستیم، جامعه نیاز به مادر سالم دارد، ورزش مختص به آقایان نیست بانوان واقعا در همه عرصه ها خودشان ثابت کرده اند. با همه این تفاسیر ما نیاز به حمایت داریم امیدواریم امسال دیدگاهشان متفاوتر از سال قبل باشد. ما ۳ماه است تمرین می کنیم ولی هنوز هیچ مسئولی به ما سر نزده است که آیا تیم شما در حد لیگ برتر است؟ شما امکانات دارید؟ خوابگاه می خواهید؟ سالن می خواهید ؟ امیدواریم مسئولین ورزش مازندران یه نیم نگاهی به ما که تنها نماینده فوتسال بانوان در کشور هستیم داشته باشند.

برنامه بازی ها به شرح ذیل می باشد :
جمعه ۲۱/۷/۹۶- هفته اول- ساعت۱۱:۰۰
سایپا تهران- سیه جامگان خراسان رضوی-شهربانو-تهران
ملی حفاری اهواز-دانشگاه آزاد تهران-پیامبر اعظم-اهواز
مس رفسنجان- شهرداری رشت-دانشگاه پیام نور-رفسنجان
بانوان البرز زنجان-پالایش و نفت آبادان-امام خمینی(ره)-زنجان
پیام نور سیرجان-پویندگان صنعت فچر شیراز-گلگهر-سیرجان
دختران کویر کرمان- استقلال ساری-شهرداری- کرمان
جمعه ۲۸/۷/۹۶-هفته دوم-ساعت ۱۱:۰۰
ملی حفاری اهواز- سایپا تهران- پیامبر اعظم-اهواز
شهرداری رشت-سیه جامگان خراسان رضوی- آتش نشانی- رشت
دانشگاه آزاد تهران- بانوان البرز زنجان- علوم تحقیقات- تهران
پویندگان صنعت فجر شیراز-مس رفسنجان-ربانی- شیراز
پالایش نفت آبادان-دختران کویر کرمان-۱۷ شهریور- اهواز
استقلال ساری-پیام نور سیرجان-سید رسول حسینی-ساری
جمعه ۵/۸/۹۶- هفته سوم- ساعت ۱۱:۰۰
سایپا تهران-شهرداری رشت-شهربانو-تهران
بانوان البرز زنجان-ملی حفاری اهواز-امام خمینی(ره)-زنجان
سیه جامگان خراسان رضوی-پویندگان صنعت فجر شیراز-سالن بهشتی-مشهد
دختران کویر کرمان-دانشگاه آزاد تهران-شهرداری کرمان-کرمان
مس رفسنجان-استقلال ساری-دانشگاه پیام نور-رفسنجان
پیام نور سیرجان-پالایش نفت آبادان-گلگهر-سیرجان
پنجشنبه۱۱/۸/۹۶-هفته چهارم-ساعت ۱۱:۰۰
بانوان البرز زنجان-سایپا تهران-امام خمینی(ره)-زنجان
پویندگان صنعت فجر شیراز-شهرداری رشت-ربانی-رشت
ملی حفاری اهواز-دختران کویر کرمان-پیامبر اعظم-اهواز
استقلال ساری– سیه جامگان خراسان رضوی- سید رسول حسینی-ساری
دانشگاه آزاد تهران-پیام نور سیرجان-علوم تحقیقات-تهران
پالایش نفت آبادان-مس رفسنجان- ۱۷ شهریور- اهواز
سه شنبه ۱۶/۸/۹۶-هفته پنجم-ساعت ۱۱:۰۰
سایپا تهران-پویندگان صنعت فجر شیراز-شهربانو-تهران
دختران کویر کرمان-بانوان البرز زنجان-شهرداری کرمان-کرمان
شهرداری رشت- استقلال ساری-آتش نشانی-رشت
پیام نور سیرجان-ملی حفاری اهواز-گلگهر- سیرجان
سیه جامگان خراسان رضوی-پالایش نفت ابادان-سالن بهشتی- مشهد
مس رفسنجان-دانشگاه آزاد تهران-دانشگاه پیام نور-رفسنجان
چهارشنبه ۲۴/۸/۹۶-هفته ششم-ساعت ۱۱:۰۰
دختران کویر کرمان-سایپا تهران-شهرداری کرمان- کرمان
استقلال ساری-پویندگان صنعت فجر شیراز- سید ر سول حسینی-ساری
بانوان البرز زنجان-پیام نور سیرجان-امام خمینی(ره)-زنجان
پالایش نفت آبادان- شهرداری رشت-۱۷ شهریور-اهواز
ملی حفاری اهواز-مس ر فسنجان-پیامبر اعظم-اهواز
دانشگاه آزا تهران- سیه جامگان خراسان رضوی- علوم تحقیقات-تهران
دوشنبه ۶/۹/۹۶- هفته هفتم- ساعت ۱۱:۰۰
سایپا تهران-استقلال ساری-شهربانو- تهران
پیام نور سیرجان- دختران کویر کرمان- گلگهر- سیرجان
پویندگان صنعت فجر شیراز-پالایش نفت آبادان-ربانی- شیراز
مس رفسنجان-بانوان البرز زنجان-دانشگاه پیام نور-رفسنجان
شهرداری رشت-دانشگاه آزاد اسلامی تهران-آتش نشانی- رشت
سیه جامگان خراسان رضوی- ملی حفاری اهواز- سالن بهشتی- مشهد
شنبه ۱۱/۹/۹۶- هفته هشتم- ساعت ۱۱:۰۰
پیام نور سیرجان-سایپا تهران- گلگهر- سیرجان
پالایش نفت آبادان-استقلال ساری-۱۷ شهریور-اهواز
دختران کویر کرمان-مس رفسنجان-شهرداری کرمان-کرمان
دانشگاه آزاد تهران-پویندگان صنعت فجر شیراز-علوم تحقیقات-تهران
بانوان البرز زنجان- سیه جامگان خراسان رضوی-امام خمینی(ره)-زنجان
ملی حفاری اهواز-بانوان البرز ز نجان-پیامبر اعظم-اهواز
جمعه ۱۷/۹/۹۶- هفته نهم- ساعت ۱۱:۰۰
ساپیاتهران-پالایش نفت آبادان-شهربانو-تهران
مس رفسنجان-پیام نور سیرجان-دانشگاه پیام نور- رفسنجان
استقلال ساری-دانشگاه آزاد تهران-سید رسول حسینی-ساری
سیه جامگان خراسان رضوی-دختران کویر کرمان-سالن بهشتی-مشهد
پویندگان صنعت فجر شیراز-ملی حفاری اهواز-ربانی-شیراز
شهرداری رشت-بانوان البرز زنجان-آتش نشانی-رشت
جمعه ۲۴/۹/۹۶-هفته دهم-ساعت ۱۱:۰۰
مس رفسنجان-سایپا تهران-دانشگاه پیام نور-رفسنجان
دانشگاه آزاد تهران- پالایش نفت آبادان-علوم تحقیقات- تهران
پیام نور سیرجان- سیه جامگان خراسان رضوی-گلگهر-سیرجان
ملی حفاری اهواز-استقلال ساری-پیامبر اعظم- اهواز
دختران کویر کرمان-شهرداری رشت-شهرداری کرمان- کرمان
بانوان البرز زنجان-پویندگان صنعت فجر شیراز
جمعه ۱/۱۰/۹۶-هفته یازدهم- ساعت ۱۱:۰۰
سایپا تهران-دانشگاه آزاد تهران-شهربانو- تهران
سیه جامگان خراسان رضوی-مس رفسنجان-سالن بهشتی-مشهد
پالایش نفت آبادان-ملی حفاری اهواز-۱۷ شهریور-اهواز
شهرداری رشت-پیام نور سیرجان-آتش نشانی-رشت
استقلال ساری-بانوان البرز زنجان-سید رسول حسینی-ساری
پویندگان صنعت فجر شیراز-دختران کویر کرمان-ربانی- شیراز