راگبی می‌تواند ایران را سربلند کند

ورزش راگبی از ورزشهای توپی و پرهیجان است که با توجه به تغییراتی هم که در کمیته جهانی المپیک اتفاق افتاده است حالا جز رشته های المپیک است.   همین امر باعث شده همه کشورهای دنیا برای موفقیت در آن تلاش کنند راگبی در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد و حتی […]

ورزش راگبی از ورزشهای توپی و پرهیجان است که با توجه به تغییراتی هم که در کمیته جهانی المپیک اتفاق افتاده است حالا جز رشته های المپیک است.

 

همین امر باعث شده همه کشورهای دنیا برای موفقیت در آن تلاش کنند راگبی در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد و حتی ایران جز قدرتهای آسیا به شمار می رود اما هنوز فدراسیون ندارد و به صورت انجمن اداره می شود.

به گزارش “مازنداسپرت“، رییس انجمن راگبی ایران دکتر حسن میرزا آقا بیک چهره شناخته شده در ورزش و بسکتبال است که همه از او به عنوان یکی از افراد زحمتکش ورزش ایران نام می برند آقابیک که اتفاقاً در فوتبال هم سابقه درخشانی دارد و حتی با حسین فرکی سرمربی فعلی سپاهان همبازی بوده است حالا در راگبی برای سربلندی نام ایران تلاش می کند.

در این رابطه دکتر میرزا آقابیک به “ورزش سه” می گوید: شرایط رو به رشدی را تجربه کرده ایم و در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در امارات و همچنین آسیای میانه در هندوستان توانستیم به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم و همچنان در تلاش هستیم تا بتوانیم شرایط رو به رشد خودمان را ادامه دهیم.

آقابیک در ادامه می گوید: جا دارد از تک تک اعضای کادر فنی و همچنین بازیکنان تیم ملی راگبی تشکر کنم که بدون هیچ چشمداشت مالی در تلاش هستند و برای سربلندی و موفقیت ایران خالصانه زحمت می کشند و این در حالی است که کمیته المپیک آنطور که باید و شاید شرایط خوبی را برای ما محیا نمی کند و این در حالی است که ما هم به همان اندازه شانس داریم که بسکتبال و والیبال شانس دارد و اگر حمایت شویم قطعاً این پتانسیل را داریم که در آسیا و حتی المپیک نتایج درخشانی کسب کنیم.

رییس انجمن راگبی در پایان می گوید: ما انتظار نداریم که دکتر گودرزی متولی ورزش ایران و همچنین آقای کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک راگبی را در قواره بسکتبال و والیبال ببینند. اما انتظار داریم روح ورزش را حفظ کنند و روی این رشته آینده دار و البته المپیکی هم سرمایه گذاری کنند چراکه مطمئناً نتیجه آن را می بینند که نتیجه آن هم سربلندی نام ایران در مسابقات جهانی است.

 

منبع:ورزش۳