بابلسر قهرمان نخستین المپیاد ورزش های آبی ساحلی کشور شد

اولین المپیاد ورزشهای آبی و ساحلی کشور با حضور استانهای تهران ، آذربایجان غربی ، گیلان ، مازندران و گلستان ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه به مدت دو روز در سواحل زیبای بابلسر برگزار شد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تیم بابلسر در نخستین المپیاد ورزشهای آبی و ساحلی کشور با کسب ۱۹ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد .

اولین المپیاد ورزشهای آبی و ساحلی کشور با حضور استانهای تهران ، آذربایجان غربی ، گیلان ، مازندران و گلستان ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه به مدت دو روز در سواحل زیبای بابلسر برگزار شد .

در این دوره از مسابقات با حضور ۵۰۰ ورزشکار در قالب ۱۱ تیم و در ۱۳ رشته ورزشی شامل – جت اسکی ، اسکی روی آب ، شنای آبهای آزاد ، موج سواری ، پارا موتور ، دراگول بت ، پاراسل ، دارت ، طناب کشی ، فوتوالی ، بلند کردن کنده ، کشتی ساحل ، والیبال ساحلی و تنیس ساحلی به رقابت پرداختند که تیم بابلسر توانست در رشته های شنای آبهای آزاد – جت اسگی – .قایق رانی – طناب کشی – و اسگی روی آب با کسب ۱۹ امتیاز قهرمان این دروه از مسابقات شود .
همچنین تیم بابل با کسب ۷ امتیاز در ردیف دوم و تیم گیلخوران جویبار با کسب ۶ امتیاز در ردیف سوم قرار گرفتند .

«برگزاری موفقیت آمیز اولین المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بابلسر»
اولین المپیاد آبی و ساحلی بابلسر با حضور بیش از ۵۰۰ ورزشکار در ساحل زیبای شهرستان بابلسر واقع در پارکینگ صفر ساحلی به مدت دو روز ۲۶و۲۷مرداد ماه برگزار شد.
به گفته اسماعیل پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر این المپیاد با مشارکت ۹ هیات ورزشی والیبال، تنیس، شنا، کشتی، انجمن های ورزشی، بوکس، رزمی، قایقرانی و سوارکاری در ۲۰ رشته ورزشی انجام شد.
سرپرست کل المپیاد هدف از برگزاری المپیاد را بهره گیری از تمامی ظرفیت های آبی و ساحلی، شناسایی ظرفیت های جدید در رشته هایی که کمتر مورد توجه بوده، ایجاد محیط مفرح و شاد برای همشهریان و‌گردشگران، پرکردن اوقات فراغت و در نهایت توریسم ورزشی بیان کرد.
دبیر شورای توسعه ورزش همگانی شهرستان بابلسر در ادامه افزود : المپیاد در دو بخش رقابتی و نمایشی و در مجموع در ۲۰ رشته ورزشی والیبال ،تنیس،کشتی،دارت،موج سواری،بوکس، کیک بوکسینگ،سه گانه،شنای آب های آزاد،طناب کشی،فوتوالی و فوتبال روی میز بصورت رقابتی و رشته های اسکی روی آب،کانو،دراگون بت،کایاک ،پاراسل،پاراموتور،اسپوکس ،سوارکاری به صورت نمایشی برگزار شد ضمن آنکه ناجیان غریق نسبت به پوشش ساحل و در برگزاری مسابقات دریایی همکاری داشتند.
رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر سپس با تشکر از تمامی مجموعه استانی و شهرستانی و شهری علی الخصوص مهندس اسد فرماندار محترم و عوامل اجرایی ستاد بویژه دبیر اجرایی و کمیته های تحت پوشش که در برگزاری المپیاد همراهی ، مشارکت و تلاش نمودند اظهار امیدواری کرد : این المپیاد بصورت سالیانه و با برنامه ریزی مناسب تر و با نواقصی و اشکالات کمتری برگزار شود.

نتایج مسابقات نخستین المپیاد ورزش های آبی و ساحلی کشور بدین شرح میباشد :

تنیس ساحلی :

با حضور ۳۲ تنیسور و ۱۶ تیم از استان های مازندران، گلستان، اصفهان و تهران
تیم دونفره مسعود خمر و مسعود پیروزی از گلستان به مقام قهرمانی رسیدند. تیم حق شناس و میرزاعلی از گلستان دوم شدند.
تیم حسین زاده و اطروشی از مازندران و حسینی و قربانی از گلستان نیز مشترکا سوم شدند.
همچنین سرداور مسابقات الوند نامجو و مدیر مسابقات جواد غلامرضاپور بودند.
مسابقات تنيس ساحلي المپياد ساحلي بابلسر با حضور ۱۶ تیم برگزار شد و تيم برق الوند گنبداول شد، تيم اق قلا نايب قهرمان و تیمهای كياموتورز بابلسر و استراباد گرگان مشترکا سوم شدند
والیبال ساحلی :
۱٫ شهدای منا گنبد (رحمان رئوفی _ بهمن سالمی)
۲٫ شیرینی پدیده بندرترکمن (پرویزفرخی _ بهنام توکلی)
۳٫ شرکت خدمات پشتیبانی اقتصاد نوین (آق محمد سلاق _ حامد میرزاعلی)
۴٫ اوج رامسر (پورعسگری و قلیپور)
۵٫ بابلسر (علیرضا آقاجانی _ جواد فیروزپور)
۶٫ لوازم خانگی قادی (رضا نائینی _ امیر شوشتری زاده)
۷٫ بندر ترکمن (عزیز امانیان _ وحید نیکوفر)
۸٫ مجتمع فولاد بافق (محمد پورامینی _ بهنام حسن زاده)

طناب کشی :
۱٫ بابلسر
۲٫ محمودآباد
۳٫ آمل

سه گانه : (قایقرانی، دو و شنا)
تیم اول (مرتضی خلیلی، یاسین رسول نژاد و عارف صفدرنیا)
تیم دوم(نیما خلیلی، سامان نوریان و علی قندی)
تیم سوم(مهدی علیپور، حامد اصغری و پویان نیازی)

شنا آب های آزاد :
بزرگسالان :
امیرمحمد کاظمی
مهدی معروق
دانیال شعبانی