ارباب: نوجوانان به بی تجربگی خود باختند/نتیجه جوانان بی سابقه بود

سرمربی نوجوانان و جوانان کاراته گفت: رقابتهای قهرمانی آسیا در سطح فنی خوبی برگزار شد و اگر بی تجربگی نوجوانان نبود می توانستیم به مدالهای بیشتری دست پیدا کنیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فرحناز ارباب در پایان روز نخست از رقابتهای کاراته قهرمانی رده های سنی آسیا گفت: در این رقابتها در دو رده سنی نوجوانان و جوانان دو نتیجه متفاوت کسب کردیم. در بخش نوجوانان با سه کاراته کا که هیچ تجربه برون مرزی نداشتند به میدان رفتیم که از اتفاق با قرعه ای سخت همان دور اول به ژاپن برخوردند که در همین شرایط هم می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم و کاراته کاهای ما مبارزات بسیار خوبی به نمایش گذاشتند که در نهایت یک نشان برنز حاصل تلاش این نفرات بود.

وی در مورد رده سنی جوانان هم گفت: نفرات ما در این رده سنی با تجربه بودند و همین باعث شد نتایج بهتری کسب کنیم. از چهار کاراته کای حاضر در تیم جوانان سه نماینده ما به دیدار نهایی راه یافتند و این نتیجه در واقع بی نظیر بود. اگر یک اشتباه کوچک حیدری نبود او هم می توانست به دیدار نهایی برسد. اگر برخی اتفاقات کوچک نبود می توانستیم بهتر نتیجه گیریم.

سرمربی تیم های کاراته جوانان و نوجوانان ادامه داد: کاراته به عنوان یک ورزش المپیکی مطرح شده و امروز توجه و سرمایه گذار بیشتری را از سوی کشورها در این رشته شاهد هستیم. این توجه از رده سنی جوانان آغاز می شود و در همین مسابقات شاهد تغییراتی از این دست در بین تیم ها بودیم و تقریبا همه تیم خوب بودند.کشورهای که پیش در سالهای قبل حرفی برای گفتن نداشتند در این رقابتها مبارازت سطح بالایی به نمایش گذاشتند.

وی در مورد برنامه خود برای حضور در مسابقات جهانی گفت: با این کادر فنی تا المپیک ۲۰۱۸ ادامه خواهیم داد. فدراسیون نگاه مقطعی به مسابقات ندارد. تا رقابتهای جهانی زمان زیادی نداریم و باید خیلی زود کار را آغاز کنیم. باید در مسابقات کشوری در انتخابات خود بیشتر دقت کنیم. داشته های ما همین بوده و باید در سه ماه باقی مانده تیم خود را بهتر آماده کنیم و از همه مهمتر مسابقه تدارکاتی حتما اعزام شویم.

سرمربی تیم های جوانان نوجوانان ادامه داد: اعضای کادر فنی برای مسابقات جهانی تقریبا همین نفرات هستند و شاید تغییرات کوچکی داشته باشیم. کاراته کاها نیز باید در مسابقات کشوری سمنان شرکت کنند.نفرات ملی پوش این رقابتها در سمنان مبارزه نمی کنند تا با بهترین های مسابقات کشوری در اردو دیدار انتخابی برگزار کنند.

رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا در قزاقستان در حال پیگیری است.

/مهر