هفت سال از فروغ ابدی کاپیتان فقید کاراته گذشت

هفت سال از سفر ابدی کاپیتان پرافتخار و محبوب کاراته ایران گذاشت. قهرمانی که برای اهالی کاراته مردی دوست داشتنی و فراموش نشدنی بود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،«روز شمار تاریخ وقتی به اواخر تیرماه می رسد، دوستانش دلگیر و غم انگیز زانوی غم بغل می گیرند. به یاد تمامی روزهای که در کنارش بودیم و کنارمان بود. حالا اما حکایتی دیگر است. سفری بی بازگشت! علی شاطرزاده خیلی زود رفت. چون « مرغ باغ ملکوتش از عالم خاک نبود» روزها وشبهایی بدون علی چه دیر و چه سخت می آیند و می روند. تا هنوز رفتنش را باور نکنیم»

۲۲ تیرماه ۱۳۸۹ علی شاطرزاده بعد از طی کردن یک دوره بیماری سخت دار فانی را وداع کفت تا جامعه ورزش کشور در غم از دست دادن مرد تکرار نشدنی کاراته به سوگ بنشینند.

و اما امروز در هفتمین سالروز درگذشتش، رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا در سالن «دولت» شهر آستانه در قزاقستان آغاز شد. رقابتهایی که علی شاطرزاده با شش دوره حضور در دیدار نهایی و کسب ۵ طلا و یک نقره نام خود را برای همیشه به عنوان مرد ۵ ستاره کاراته قاره کهن ثبت کرده سا.

سیدعلی شاطرزاده پس از کناره گیری از تیم ملی پای به عرصه مربیگری نهاد و در این بخش نیز در جمع بهترینها بود. او سابقه قهرمانی با ۳ تیم مختلف را در لیگ ایران در کارنامه دارد؛ فجر سپاه، نفت اهواز و فولاد مبارکه سپاهان، با درایت و تفکرات سنجیده علی جام قهرمانی را بالای سر گرفتند و لذت شاطرزاده از این قهرمانی ها چیزی نبود جز اثبات توانایی های خاصش در کاراته. علی که روزها و سالهای خوبی را هم برای خود و شاید هم برای تیم ملی ایران در آینده نوید می داد، اما به یکباره اسیر دست سرنوشت شد و ناگاه در روز دوازدهم تیر ۱۳۸۹ دچار ضایعه مغزی شد و پس از ۱۰ روز جدال با مرگ، روز ۲۲ تیر ۱۳۸۹ در حالی که فقط ۳۷ سال داشت، رخت بربست و سفر کرد و کاراته ایران را در حسرتی ابدی فرو برد!

/مهر