پاداش مدال‌آوران بازی‌های اسلامی و داخل سالن امسال پرداخت نمی‌شود

وزارت ورزش در نیمه دوم سال جاری با برگزاری مراسمی ویژه، از قهرمانانی که در رقابت های مختلف سال گذشته موفق به مدال آوری شدند، تقدیر خواهد کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سید علی آقازاده سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش و جوانان در مورد برنامه امسال این وزارتخانه برای تجلیل از مدال آوران توضیح داد و گفت: وزارت ورزش هر سال برنامه تجلیل از ورزشکاران مدال آور را در برنامه دارد. متاسفانه در سال ۹۱ و ۹۲، تامین هزینه این مراسم توسط دولت وقت انجام نشد و همین مسئله باعث فشرده شدن مطالبات ورزشکاران بابت مدال آوری در میادین مختلف شده بود.

وی با اشاره به مراسم تجلیلی که اسفندماه سال گذشته برای تقدیر از مدال آوران برگزار شد، ادامه داد: برای برگزاری این مراسم و پرداخت پاداش مدال آوران، ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد. وزارت ورزش با برگزاری این مراسم به تعهدات خود در قبال ورزشکارانی که طی سال های گذشته موفق به مدال آوری شده بودند اما مورد تقدیر قرار نگرفته بودند، عمل کرد.

سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش با بیان اینکه امسال نیز برگزاری مراسم تقدیر از مدال آوران در برنامه وزارتخانه قرار دارد، تصریح کرد: این مراسم در ۶ ماهه دوم سال جاری برگزار می شود و طی آن از قهرمانان و ورزشکاران مدال آوران در رقابت های مختلف برگزار شده طی سال گذشته با اهدای پاداش از پیش تعیین شده، تقدیر خواهد شد.

آقازاده به این پرسش که آیا «مدال آوران بازی های کشورهای اسلامی و ورزشکارانی که در بازی های داخل سالن موفق به کسب مدال می شوند نیز در مراسم امسال مورد تقدیر قرار می گیرند؟»، پاسخ منفی داد و گفت: مراسم تجلیلی که هر سال برگزار می شود، ویژه تقدیر از مدال آوران سال قبل است. مراسمی که نیمه دوم امسال برگزار می شود نیز به تجلیل از قهرمانان سال گذشته اختصاص دارد. مدال آوران بازی های کشورهای اسلامی و بازی های داخل سالن در مراسم تجلیل سال ۹۷، پاداش های خود را دریافت می کنند.

سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش همچنین در مورد آئین نامه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران عرصه های مختلف ورزشی گفت: این آئین نامه نواقصی دارد. پیش از این در مقاطع مختلف اصلاح بخش هایی از این آئین نامه در دستور کار بوده است. امسال هم با توجه به تجربه هایی که از مراسم تجلیل گذشته کسب شده و همچنین پیشنهادهای مطرح شده، اصلاحات دوباره ای در بخش هایی از اساسنامه خواهیم داشت./مهر