افتتاح مرکز رسانه‌ای سن پترزبورگ/ نظافت سوچی و افزایش فعالیت متروی مسکو

بزرگترین مرکز سرویس رسانه‌ای جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ روسیه در شهر سن پترزبورگ به عنوان محل دیدارهای افتتاحیه و فینال افتتاح شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سرگئی سرزلف، رئیس کمیته رسانه‌ای شهر سن پترزبورگ به خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه‌ روسی و خارجی می‌توانند با داشتن مجوزهای معتبر از مرکز سرویس رسانه‌ای جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ روسیه در سن پترزبورگ اخبار خود را به تمام دنیا مخابره کنند. تمام تجهیزات این مرکز نوسازی شده و در قلب شهر سن پترزبورگ قرار دارد. ما شرایط کاری مطلوب و الزامات موردنیاز رسانه‌ها را برای انجام کار راحت و خوشایند در این مرکز فراهم کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مرکز سرویس رسانه‌ای جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، کازان و سوچی راه‌اندازی شده که در زمان برگزاری این رقابت‌ها قابل استفاده خواهد بود. این مراکز از ساعت ۱۰ صبح تا پاسی از شب میزبان خبرنگاران روس و خارجی است و آنها ضمن استفاده از تمامی امکانات از اینترنت رایگان وای فای نیز برخوردار می‌شوند.

خبر دیگر از روسیه حاکی از آن است که متروی مسکو در زمان برگزاری جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ مدت فعالیت خود را ۴ ساعت در طول شبانه‌روز افزایش می‌دهد.

ماکسیم لیکسوتوف، معاون متروی مسکو در این رابطه گفت: برای آرامش خاطر هواداران فوتبال تصمیم به افزایش ساعات فعالیت قطارها و همچنین اضافه کردن ۴ قطار به شیفت کاری شب گرفتیم.

سوچی نیز به عنوان یکی از ۴ میزبان جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ روسیه مهیای این رقابت‌ها شده است.

آناتولی ریکوف، معاون شهردار سوچی در جمع خبرنگاران گفت: ما ۷۳ محل عبور میهمانان جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ را از هر لحاظ به ویژه پاکیزگی مهیا کرده‌ایم. امیدوار هستیم که میهمانان پاکیزگی و آسایش حاکم بر خیابان‌ها، میادین و پارک‌های سوچی را به خوبی احساس و ارزیابی مثبتی کنند. تمام کارهای این بخش‌ها تحت کنترل ما قرار دارند. ما منتظر تیم‌ها و هواداران فوتبال هستیم و زیرساخت‌های شهری سوچی آماده میزبانی از آنها است.

جام کنفدراسیون‌ها از فردا (شنبه) تا ۱۱ تیر ماه سال جاری به میزبانی روسیه در شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ، کازان و سوچی برگزار خواهد شد. در گروه A این رقابت‌ها تیم‌های ملی روسیه، پرتغال، نیوزیلند و مکزیک حضور دارند و تیم‌های گروه B را نیز شیلی، کامرون، آلمان و استرالیا تشکیل می‌دهند./تسنیم