گزینه‌های ریاست کمیته بین‌المللی پارالمپیک مشخص شدند

سه گزینه نهایی جانشینی فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این نهاد مشخص شدند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دوران ریاست ۱۲ ساله «سر فیلیپ کریون» به عنوان بالاترین مقام اجرایی در کمیته بین‌المللی پارالمپیک شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد و باید فرد جدیدی روی صندلی ریاست این نهاد بنشیند.

بر همین اساس «اندرو پارسونز» از برزیل، «پارتریک جارویس» از کانادا و «جان پترسون» از دانمارک به عنوان سه گزینه نهایی برای این انتخابات معرفی شده‌اند.

فرآیند بررسی این سه نفر براساس قوانین IPC آغاز شده و روز ۱۹ ژوئن نیز اسامی آنها به طور رسمی اعلام خواهد شد و آنها از آن تاریخ می‌توانند مبارزه انتخاباتی خود را رسماً آغاز کنند.

پارسونز در حال حاضر معاون رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک است و انتظار می‌رود پس از آنکه ماه گذشته از ریاست کمیته پارالمپیک برزیل کنار رفت، جانشین کریون در IPC شود.

جارویس ۵۸ ساله نیز که در رشته دوومیدانی فعالیت داشته، در پارالمپیک ۱۹۹۲ بارسلونا به میدان رفته بود، سال‌هاست که در هیئت مدیره کمیته بین‌المللی پارالمپیک فغالیت دارد.

همچنین پترسون ۴۷ ساله از سال ۲۰۰۹ تاکنون ریاست کمیته پارالمپیک اروپا را بر عهده دارد. او که از ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۰ در پارالمپیک به میدان رفت، ۱۵ مدال در رقابت‌های شنای پارالمپیک شامل ۶ طلا، ۲ نقره و ۷ برنز، ۶ عنوان قهرمانی جهان و ۲ قهرمانی در اروپا را در کارنامه دارد./تسنیم